Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat voor vlees hebben we in de kuip?


Japio

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wij zijn Blik(voer) op oneindig, man en vrouw, niet getrouwd, geen kids, 50-gers, rond de 20 dieren. Ikzelf ben al vegetariër vanaf mijn 10-11e jaar. Veganisten zijn we sinds een tijdje. Vegetariër uit dierenliefde en respect. Veganist in eerste instantie voor onszelf, anti-kanker, dan uiteraard ook voor de dieren en vervolgens voor het milieu en de wereld. Zo ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hoi, voor introductie-rondes: zie Shelter Camping.

 

Ik ben een Pescotariër. Heel weinig zuivel en ei.

Ook uit respect voor dieren (arme vissen, heb ik wat minder mee), maar ook afkeer van bio-industrie. Hormonen, anti-biotica, landbouwgif-voer, slecht leef-omstandigheden tot mishandeling aan toe. Daar komt nog de energie- en ruimte-verspilling bij. 5 kg planten voor 1 kg vlees, of zoiets.

 

Opgegroeid als vlees-eter, dus ik lust het wel, maar doe het zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf Pesco-Pollotarier in combinatie met pollotarier en vaak puur vegetarier.

 

Uitleg:

 

Ik gebruik melkpoeder,kippebouillon en boter voor bakprodukten en muesli, voor de rest weinig tot niet.

Ik eet zelf weinig tot zeer weinig brood, alleen als ik bezoek krijg van familie en vrienden zet ik het (wel veel en veel) meer op tafel.

 

Gebruik zelden kip, en dan kippebout voor soep en af en toe een ovengerecht, maar maak 90% van de tijd alleen met groente.

 

Als ik alleen ben en geen rekening moet houden met anderen dan ga ik graag op de puur vegetarische manier, ook al ter

voorbereiding van SHTF..

 

Al met al, het afwijken van vegetarisch zijn is meer door anderen..ga hen en kan hen (krijg je toch echt conflicten) niet dwingen

mijn manier van leven aan te dwingen als goed gastheer zijnde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben vrouw, 32 jaar, getrouwd, geen kinderen, geen huisdieren.

vroeger thuis wel vlees/vis gegeten, lust het wel.

vanaf puberteit al kritisch op mijn eten, vanaf mn 18e ben ik op mezelf gaan wonen, eerste paar jaar volledig veganist

maar dat was wel een gedoe om alle voedingsstoffen binnen te krijgen ( was vaak ziek toen)

Nu eten we geen vlees en vis.

Wel beperkt eieren en yoghurt en kaas ( wel lokaal en biologisch )

Verder veel biologische groente/ fruit

 

moet eerlijk zeggen dat ik geen "hardliner"ben maar meer praktisch ingesteld

Stel een vriendin heeft haar uiterste best gedaan om voor mij vega te koken en er zit toch per ongeluk een verkeerd ingredient in dat ik er niet uit kan vissen dan ga ik daar voor 1 x niet moeilijk over doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline, moeder van twee jongens. (13 en 23).

Nog net geen 50 en ik leef nog alleen met mijn jongste zoon. Pesco-Pollotarier, eigelijk puur omdat ik vanaf mijn babytijd al vlees weigerde. Vraag me niet waarom. De laatste jaren eet ik trouwens ook kip nog maar zeer zelden 1, 2 x per jaar of zo. Gewoon geen behoefte meer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Wij zijn pensionado's, die veel op reis zijn, zo'n 8 á 9 maanden per jaar.

We eten al jaren vegetarisch (ovo-lacto), mijn man eet nog wel eens vis, ik soms ook, maar liever niet.

In het buitenland is het vegetarisch eten nog wel eens lastig, omdat er weinig tot geen vleesvervangers te vinden zijn, maar ja, daar zijn we ook prepppers in.

De camper wordt hoe langer hoe zwaarder....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben Redhotchiliprepper en sinds kort pescotarier.

Ben 16 jaar lang streng lacto-ovovegetraier geweest met hier en daar een veganistische periode. Het veganisme bleek echter niet geschikt te zijn voor mijn lijf.

In mijn laatste zwangerschap kreeg ik een enorme behoefte aan vis. Dit was voor mij vreemd aangezien ik het 16 jaar niet gegeten had en het voorheen ook smerig vond. Doordat de drang zo groot was heb ik besloten om toch toe te geven en ben ik weer vis gaan eten. Waarschijnlijk heeft dit ertoe bijgedragen dat ik mijn zwangerschap volledig voldragen heb aangezien er vanaf week 19 een vroeggeboorte dreigde vanwege een placentascheuring. Inmiddels is de jongste nu 3 maanden en ik heb tot nu toe nog steeds vis gegeten omdat ik er behoefte aan had vanwege borstvoeding......Echter ik merk nu weer dat het me steeds meer gaat tegen staan en ik wil er weer vanaf. Leuk detail is dat nu ook mijn cyclus voor het eerst weer normaal is (ondanks de borstvoeding)dus blijkbaar vind mijn lijf het ook niet meer nodig( behoefte is weg).....mooi toch dat de natuur het zo regelt?!

Mijn man en mijn kinderen zijn overigens niet vegetarisch. Ik wil graag dat mijn kinderen later zelf bewust de keuze kunnen maken of ze wel of niet vegetarisch willen leven.

De laatste tijd ben ik veel met voeding bezig. Ik heb namelijk altijd al veel gezondheidsklachten gehad en ben daarom ook altijd erg " boos" geweest op mijn lijf. In mijn zwangerschap heb ik gemerkt dat mijn lijf het dus eigenlijk wel goed doet, als ik er maar naar luister. Dat heb ik niet genoeg gedaan. Zo heb ik mezelf over een melkallergie heen gedronken als kind. Ik gebruikte de laatste jaren zeer veel zuivel en dat ga ik nu minderen aangezien het toch eigenlijk gekkenwerk is om je lijf bloot te stellen aan iets waar het in oorsprong niet tegen kan?:rolleyes:

Verder ben ik zo goed als gestopt met geraffineerde suiker eten ( alleen chocolade van 85% of hoger eet ik nog wel.....ik blijf vrouw:p). Ook vind im het belangrijk dat mijn kinderen leren wat goed eten is en dan kun je zelf toch het beste voorbeeld zijn! Ik kookte sowieso al nooit uit pakjes en wil nu ook mijn eigen brood etc gaan bakken( sowieso gebruiken we nu altijd al alleen volkorenproducten)....de visie is er al, nu nog de tijd om het uit te voeren:p

Het grootste deel van onze maaltijden bestaat nu sowieso ook altijd al uit groenten en fruit en dat zal dus ook zo blijven.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Vlees eten is me op een gegeven moment gaan tegenstaan. Ooit ben ik geconfronteerd geweest met hopen koeien slachtafval en toen ging de knop om. Ben me er steeds meer in gaan verdiepen, ongeveer ten tijde van de BSE crisis in Nederland. Ik ben een enorme dierenvriend en vind dat dit voor mij niet samen kan gaan met vlees eten.

Mijn grootste drijfveer is dus dierenleed, het dier dat wordt gezien als product, als kiloknaller.

Ook als je begrijpt wat voor rommel ze aan het voer toevoegen, antibiotica, hormonen, kleurstoffen etc dan lijkt me dat niet bijdragen aan je gezondheid.

 

Dus geen vlees en gevogelte voor mij, vis at ik al nauwelijks, misschien eens in de paar maanden eet ik wat tonijn om mijn dieet wat te varieren, maar ik ben er niet gek op.

Ik had wel een ijzertekort opgelopen de afgelopen jaren maar dat heb ik opgelost met ijzerpillen. Die zullen ook zeker in mijn preppakket zitten.

 

Eieren, melk en kaas eet ik wel, zolang het biologisch is. Ik weet, het stremsel van kaas is niet vegetarisch, maar ik kan niet altijd naar de biowinkel voor kaas met vegetarisch stremsel.

 

Ik denk dat het scheelt als weet dat je zonder dierlijke producten ook prima kunt overleven en dat vegetarisch voedsel erg lekker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 1 jaar later...

Hallo,

 

Ik ben het nog niet, maar ik draag het vegetarisme een warm hart toe. Sterker nog, ik wil binnenkort een keuze maken, omdat ik nu zo vaak een milde buikgriep (het mag eigenlijk geen naam hebben) heb en er rare berichten over vlees eten komen in de krant. Als ik een keuze maak, dan wil ik het liefst een lacto-ovovegetarier worden, al zou ik ook af en toe wel eens uitstapje maken naar het veganisme willen maken. Ik heb nu nog geen keuze gemaakt, maar ik zou wel als ik de keuze maak, voor een volwaardige voeding gaan.

 

Japio

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...