Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe gaan jullie om met de vooroordelen over veggi's?


bjo1998

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Mensen zullen je aanvallen, omdat ze zichzelf aangevallen voelen. Ze kennen alle goede argumenten, maar kunnen zelf niet afkicken. Dus gaan ze zeiken.

Ik doe standaard niet aan discussies, nergens over. Dat sluit ik af met: dit is jouw standpunt, en dat is de mijne, klaar. Laten we nu wat opbouwends gaan doen.

Wil je gelijk hebben? Voor mijn part. Wees er gelukkig mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vaak niet meer serieus op in, of ik kaats de bal terug door de wedervraag te stellen waarom zij eigenlijk wel vlees eten (aangezien er zoveel argumenten zijn om (weinig) dierlijke producten te eten). Het schoenen-argument grijp ik graag aan om mensen aan het denken te zetten over de wegwerpmaatschappij, de meeste mensen zien schoenen als een consumptie-artikel dat na een aantal maanden 'op' is (of uit de mode). Ik heb daar geen geld voor, ik betaal graag vijfhonderd euro voor schoenen die mijn leven lang meegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het interesseert me niet wat mensen meer denken, en zeg dan meer..vroeger wel..

Waar ik nu wel moeite mee heb is de achteloosheid van anderen mbt je keuzes.

Als er familie en vrienden op bezoek komen wordt van alles gedaan en onbewust gekocht en gezegd

wat vlees is. Ze kunnen niet begrijpen waarom je bewust alleen maar groente verwerkt in gerechten.

 

Het gekke is dat ik nu mijn kookkunst zo geperfectioneerd heb dat als mijn omgeving het eet, ze het zo lekker

vinden dat ze niet eens merken dat er geen vlees in zit, sterker nog ze denken dat er wel vlees in zit

omdat het zo lekker is. Dat lukt toch alleen maar met vlees, en dan glimlach ik lichtjes..

Ik gebruik dan bonen en vierkante stukjes harde groenten die de consistentie van vlees hebben en zo bijten,

waarbij ze denken dat het vlees is.

Al met al kan je veel truukjes uithalen met koken waarbij je vlees niet mist.

Wat ik nog vreemder vind, is dat het argument vlees is duur, vol met antibiotica, en dieren lijden

doodslaan op een muur. Zelfs de meest zuinigen in mijn omgeving blijven vlees kopen terwijl ik

ze bewijs dat het zelfs beter smaakt zonder, maar ik vermoed dat dat is omdat ze de kunst van

vegetarisch koken en creativiteit missen, ook al omdat ik koken als hobby heb, dat is niet bij iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot, ja ik denk dat dat wel de kern is, mensen voelen zich schuldig eoa manier. Als wij tegen nieuwe mensen zeggen we eten geen vlees, dan zeggen die vrijwel altijd zonder uitzondering, o maar wij ook niet zo vaak hoor. We eten nog maar een keer of 3 vlees per week. Vergoelijkend naar zichzelf toe.

 

@The lonely prepper, ik ga geen discussie meer aan. Het heeft geen zin, ik word er alleen maar kregel van. En als ze vragen naar schoenen, dat heb ik hetzelfde wat jij zegt, ik heb schoenen die ik 25 jaar geleden ook al had! Goede producten idd helaas nog van leer, laat ik verzolen. Verder kopen we schoenen zonder leer. Sterker nog, het wordt steeds lastiger om schoenen van leer te vinden, gelukkig. Er zit dan zo'n stickertje op van hoeveel procent er leer is. Ik heb bijv een portemonnee die ruikt naar leer, maar is geperst karton! Nu hij ouder begint te worden zie je het, maar eerder zag je het echt niet.

 

@Samurai ja bizar is dat dat mensen klagen over de duurte van alles maar toch vlees blijven kopen. Het grappige is dat met die vegetarische slager dingen en ook van andere vega merken, wij mensen wel eens iets voorzetten en ze toch echt zeker weten dat het vlees is. Dat is met name met de kip van de veg slager zo. Ik zeg het er van te voren wel bij, maar de laatste keer konden ze het echt niet geloven.

 

Hebben we ook met kaas. Wij kopen kaas van Wilmesburger, bijv pizzaschmelz. Dat zit al 40 jaar op pizza's maar is geen kaas, maar aardappel. Op bijna iedere pizza zit dat. Dat wordt vast na het paardenvlees in hamburgers het volgende schandaal. Aardappel"kaas" is goedkoper dan kaas. Dus op de meeste pizza's zit zeker al 40 jaar dat dus. En dan doen ze er een klein beetje echte kaas op omdat ze dan op de ingrediënten op de doos niet hoeven te liegen. En die kun je bakken die kaas, flinterdunne kaaswafels, heerlijk. Op brood, over de macaroni, trekt mooie draden, echt mega! En de smaak, niet van echt te onderscheiden. En dus geen melk gebruikt en dus geen kalfjes dood etc.

 

http://www.veggiedeli.nl/webshop-overzicht/kaas/wilmersburger-pizzakaas-500g

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan wel aardig goed koken ( stom om te zeggen van jezelf maar ja ) dus als mensen hier komen is het nooit zo'n probleem.

mensen raken alleen in de stress als ik bij hun op visite ga/ blijf eten/logeren. ze hebben het idee dat vegatarisch eten heel moeilijk en ingewikkeld is.

ik probeer het altijd zo laagdrempelig mogelijk te maken : zo vierde een vriendin aan de andere kant van het land haar verjaardag en ik bleef eten. help !

ik heb toen voorgesteld stamppot boerenkool te maken , ze was helemaal in shock ! maar zolang ze het vlees/jus in een andere pan doet kan dat best.

ik heb mijn stamppot gepimpt met zilverui/augurk/blokjes oude kaas.

thuis geen dagelijkse kost, ik kook veel invententiever, maar vriendin was helemaal verbaasd en opgelucht......dat vega eten zo simpel kon zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik trek me er eigenlijk niets van aan, wat anderen daar over denken.

Ik vind het idd wel grappig, dat men zich dan geroepen voelt om mij te vertellen, dat ze ook niet zo vaak vlees eten.

Dat ze soms wel twee maal per week vegetarisch eten...

Het zal mij een worst zijn...:D

Ieder mag dat toch zelf weten?

En ja, dat van die schoenen heb ik ook wel eens gehoord.

Zo van: "maar je koopt zeker wel leren schoenen?"

Mijn antwoord is dan: "Ja, maar die eet ik niet op...."

Gezeur allemaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mooie reacties zijn dat. Mensen weten ook vaak niet hoeveel soort vegetariërs er zijn. En ik word zelf heel moe van

"O maar dan MAG je dan zeker ook niet zus en zo eten". Dan zeg ik

ja hoor dat MAG ik best. Maar ik DOE het niet.

 

Dat werkwoord mogen impliceert dat het een dieet is of zo en dat ik iets niet MAG, maar het is mijn vrije keuze om iets niet of wel te DOEN.

 

En dat vinden mensen maar moeilijk te begrijpen. Want als je iets niet MAG, dan heb je een soort excuus en is het niet erg dat je zo raar doet. Maar als je iets uit vrije wil zo raar DOET, dan is dat maar moeilijk te verkroppen voor de meeste mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, vreemd is dat, wat zijn mensen soms toch moeilijk in hun gedrag..ik zeg ook altijd dat ik er moe van word,maar probeer het te houden

op bewust negeren, en net als met preppen zeg ik er niks meer over, je ziet ze alweer kijken met zo een blik van "daar gaan we weer"..

 

Doe hetzelfde spelletje wel terug, werkt goed..Oh heb je een varkensvlees aanbieding gezien? Oh ik ga ff de was uit de wasmachine halen :p

Alsof ze me willen overhalen om toch vlees te eten...menselijk trekje, anderen overtuigen tot je groep te komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...