Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waar koop je je vega-producten en wat vind je ervan?


Navauden

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Sorry, geen ervaring mee. Voor mij hoeft nep-vlees niet, ik ben al afgekickt.

Voor groenten hebben wij een tuinder in de buurt. Bio zonder keurmerk. Straks lekker eigen moestuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik kan daar weinig zinnigs over zeggen, als geboren vegetariër heb ik bij de vegetarische slager niets te zoeken. Ik zie dat meer als iets voor mensen die op latere leeftijd gestopt zijn met vlees, maar het toch een beetje missen.

 

Ik gebruik hennepzaad, tempé, peulvruchten en noten als 'vleesvervanger', en die koop ik in de regel bij de natuurvoedingswinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij gelukkig een makkelijke, ben voor groenten volledig zelfvoorzienend. Moestuin, en kweek echt van alles..

Denk dat als je vegetarier wordt of bent dit de stap zal vergemakkelijken, gezien de prijs van groente tegenwoordig.

Voor mij persoonlijk weet ik niet of ik het vegetarisch zijn zou volhouden zonder mijn eigen groenten..

Mijn eten zou niet zo best smaken als ik niet 10 soorten groenten en 8 soorten kruiden uit eigen tuin in

mijn schotels zou verwerken omdat het in de supermarkt te duur is om deze hoeveelheid te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd wel iets bij het eten gewild. Het groente, vlees en aardappelplaatje zit er nog steeds in. Dus meestal een pasta, rijst of aardappelen, met groenteschotel en dan iets erbij. Zo'n 3x per week iets met ei. Een keer per week falafel. 1x pw iets van een vegahamburger oid van de vegetarische slager,1x pw week tofu (ook al vinden we het niet het lekkerste dat er is) en dan nog een dag iets met notengehakt. (Sowieso heet gekruid)

 

En ja ik vind het wel heel erg lekker van de veg slager. Die kip, man! Komt vooral omdat we de smaak van vlees niet verfoeien. In de veg slager zit lupine, dat geeft ook nog eens een bite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat idee van 3 'dingen'op je bord ken ik ook. Meestal iets van ei of vis (dat eet ik nog wel graag) verder bovenstaande vervangers. Eigelijk nooit echt kant en klare producten. En die vegetarische slager zou ik best eens willen proberen, maar die is hier helaas niet bij mijn weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline?

De vegetarische slager bezorgt door het hele land aan huis.

Ik moet alleen eerlijk zeggen, dat ik de "kip" zo echt vond, dat ik er een beetje misselijk van werd...:o

Wij eten zelf graag quorn, in allerlei varianten.

Het gehakt heb ik altijd in voorraad, deze reis had ik 36 porties in de vriezer gepropt.

Ik ben toch wel erg dol op mijn macaroniprutje met gehakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Producten van de vegetarische slager zijn te krijgen bij de Jumbo, alleen hebben ze niet altijd veel keus. Ik heb inmiddels de "kip", "gehakt" en "gerookte spekjes" geprobeerd. De kip is inderdaad verbluffend echt, vooral de bite. Lekker met een oosters gerecht of pasta.

De spekjes zijn ook erg lekker, de rooksmaak is waar het om gaat en die is goed aanwezig, lekker met andijvie, aardappels en roomsausje, zeker aan te raden!

 

het gehakt vind ik niet lekker, heeft te weinig smaak en vind ik dus niets toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...