Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voor- en nadelen van vegetariër zijn als de SHTF


samurai

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Alleen maar voordeel, altijd grond voor groente, en groenten maken geen lawaai, zijn altijd stil..

Ze blerren niet, schijten niet, pissen niet en hoef je niet op te letten dat ze weglopen..

Alhoewel met kruipend onkruid :p

Nog een voordeel is dat bij SHTF veel mensen snel vegetarier worden, dan is er voor ons geen verschil.

Zie wereldoorlog 2, er was geen kat meer op straat te vinden, allemaal verwerkt in de stoofschotels..

Je zou zelfs in een verwoest gebouw ergens in een hoek groenten kunnen verbouwen..

Ik zie echt geen nadelen omdat ik al leef alsof het SHTF is, en mijn dagelijkse eten ook bereid alsof

het zo is..het wordt echt alleen maar beter..

Het enige nadeel wat ik zie is als je weinig onderzoek doet, en je pech hebt, dat tijdens SHTF de groenten

die je nodig hebt voor een gezond lichaam er niet zijn door slechte oogst of omdat je de zaden niet hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al eerder gezegd dat als SHTF (wat ik hoop nooit plaatsvindt) mijn keuzes anders worden en ik geen enkele

twijfel heb om op vlees over te stappen als het moet, maar dan wel snel doden, op de juiste manier en alleen

om te eten, eigenlijk bij SHTF zoals de eskimo's doen, die jagen en doden alleen precies de dieren die ze eten.

 

Bij SHTF denk ik dat bij honger deze discussie overbodig is, want wie nu durft te zeggen dat ze liever doodgaan

dan een dier te doden hebben geen echte honger geleden. En dan bedoel ik echte honger, niet wat wij westerlingen

honger noemen na een dag niks gegeten te hebben, maar de knagende ronde bol in je maag die brandt, en zeer doet,

en je ziek bent door honger..dat kennen wij allemaal niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Naar aanleiding van wat Caroline zegt, houd ik nu de supermarkten toch wel beter in de gaten voor voorraad rijst/pasta etc.

 

Omdat ik niet alleen voor mezelf prep maar ook voor (sommige) kwetsbare personen in mijn select 1e groepje

naasten de laatste tijd nagedacht, en nagedacht over het preppen van blikken goedkope ham nav de vraag

in het fourm recent over goedkoop vlees in blik. En de prijs is inderdaad niet om te laten, de grenzen worden

zo soms wel vaag. Gezien dat ik de hulp inroep van een vriend met auto omdat ik die zelf niet heb,

en hij deze blikken zag vorige week, krijg je natuurlijk de welbekende opmerkingen.

 

Blijft toch schipperen en zo..voel ik me schuldig?? Nee en ja..

Maar ja zorgen om mijn naasten in afweging tegen overleven is een vreemde afweging..

Als je kinderen hebt die wel vlees eten, ga je het dan niet kopen voor een SHTF??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...