Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heb je carnivore dieren, maar geef je ze vegetarisch eten


bjo1998

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Idem dito bij mij.

Je kan je katten geen groenten geven, want de mijne eten het simpel gezegd niet. En katten zijn geen mensen he,

de eeuwige fout die mensen en baasjes maken, zien het beestje als mens en behandelen het zo.

Het blijven wilde dieren, waaribj jij de roedelleider bent die voor hen zorgt..

Een goed baasje behandelt zijn diertjes als dieren, niet als mensen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer mijn vleesetende dieren brokken. Dat heeft voor mij een aantal voordelen. Ik vind blikvoer verschrikkelijk stinken en de scheten die er dan uit 6 kontjes komt, zorgen ervoor dat de aandelen in de wierookindustrie flink stijgen. Verder verzamelen wij lege blikken voor gescheiden afval en het hok waar die blikken in staat begint dan enorm te stinken, of ik moet de blikken eerst omspoelen, maar daar had ik geen zin in. Van die alubakjes gingen in de prullenbak alwaar ze op een hete dag begonnen te meuren dat het niet mooi meer was, maar het allerbelangrijkste, de tandplak bij de dieren schreed met rasse schreden voort. Nu met brokken is dat veel minder.

Vers vlees doe ik niet, daar werden mijn reuen agressief van. Mooi voordeel want ik vond het maar goor om in een hart te gaan staan hakken, laat staan een smerige pens bereiden.

Dus bij mij krijgen ze brokken.

Ik doe ook niet voor mijn katten aan van die rare zakken met brokken waar dan met groente op staat, want dat is puur onzin want katten kunnen niet eens groente verteren.

Wat ik wel zou kunnen doen is van dat vegetarische hondenvoer kopen, maar dat kan bruintje niet trekken.

Overigens zouden onze honden het totaal geen probleem vinden om met de vega pot mee te eten. Ik ken veel honden die met de pot mee-eten en ze worden ook allemaal oud. Die honden hebben waarschijnlijk minder vlees te eten gekregen dan menig andere hond.

Maar dat doe ik niet. Wil toch dat ze goed eten.

Verder hebben we 1 hond die zou in de natuur vegetariër zijn. Die scharrelt op een wandeling in de seizoenen haar kostje wel bij elkaar aan noten, vruchten en bessen.

Ook hebben we een halfvegetarisch kat. Die eet graag op schoot met ons mee en lust eigenlijk alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze "jeweetwel" kater eet graag brokjes, nat vlees en vis voer, uit blik en vers. Maar als ik wat laat slingeren op tafel of aanrecht, laat hij vis en vlees staan en gaat íe voor notabene sla, bonen, mais, etc. Ik weet niet waarom. Hij moet er niet van braken, wordt er niet ziek van, dus ik laat hem maar:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer onze hond vlees en botten.:eek:

Ik sta er zelf wel eens bij te griezelen, maar goed, het is een vleeseter en het is goed voor haar.

Vreemd genoeg is ze ook dol op broccoli en komkommer.

Op reis is het soms lastig om compleet rauw te voeren, daarvoor heb ik een gevriesdroogd compleet rauw voer gevonden.

Licht in gewicht en ze vindt het heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...