Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat voor vormen van vegetarisme bestaan er


Aanbevolen berichten

Over de verschillende stadia van geen vlees eten die hier voorbij komen en voor degene die het interesseert:

 

Pesco-Pollotarier. Pollo is gevogelte. Pesco is vis. Deze vegers eten alleen geen vlees van zoogdieren voor de rest eten ze alles. Dus pollo gevogelte eten ze wel, vis eten ze ook, en ook melk boter kaas en eieren

 

Pollotariër. pollo is dus gevogelte. Dus die eten geen vlees, geen vis, wel gevogelte en melk boter kaas en eieren

 

Pescotarier. Pesco is vis. Eet wel vis, maar eet geen vlees van zoogdieren en gevogelte. Eet wel melk boter kaas en eieren

 

Lacto-ovo-tariër. Lacto is melkproducten. ovo is eieren. Dus die eten geen vis en vlees en gevogelte, maar wel melk boter kaas en eieren

 

Lacto vegetariër, die eten geen vis, vlees, gevogelte, geen eieren, maar wel melk kaas en boter

 

Ovo vegetariër, die eten geen vis, vlees, gevogelte, geen melk kaas en boter, maar wel eieren.

 

Dan heb je toto-vegetariërs (nee die hebben niet de toto gewonnen) die eten geen vlees, geen gevogelte, geen vis, geen eieren, geen, melk, geen kaas en geen boter.

 

Dan heb je veganisten die eten niets. Die gaan gewoon dood. Geintje, die eten geen vlees, geen gevogelte, geen vis, geen eieren, geen, melk, geen kaas en geen boter. Maar ook gebruiken die geen producten waarvoor dieren zijn gedood of hebben geleden of zijn uitgebuit. Dus geen honing van commerciële teelt, geen leder etc.

 

Dan heb je nog Fruitariërs. Die eten in principe niets waarvoor een organisme dood moet. Dus eten ze alleen vruchten en geven de pitten terug aan de natuur. Heel prachtig vind ik dat. Daar heb ik groot respect voor.

 

Dan heb je nog een stapje verder de Jaïnisten. Die zijn fruitariër uiteraard, maar zorgen ook bij het planten van planten dat andere organismen niet dood gaan. Dus een worm per ongeluk in hun moestuin door de helft hakken zal hen niet overkomen. Ook vegen ze de paden schoon van insecten omdat ze er niet op willen staan. Hmm, doet me denken aan vroeger, ik wilde ook niet op insecten gaan staan.

 

Maar ja, nu komt het. Blik(voer) op oneindig, past weer nergens in. Want...

 

In principe zouden wij dus ovotariërs zijn. Wij eten immers wel eieren. Maar we eten alleen eieren van onze eigen kippen. als die niet leggen eten we geen eieren. En we dragen geen leer, gebruiken geen honing, geen zijde, geen lederen banken etc

 

tja, wat zijn we nu. Veganisten die eieren van eigen kippen eten? Ovonisten?

 

ik geef het op. Maar dit rijtje voor een ieder die zich wil verbazen over wat er allemaal is en dat de mensen die in dit topic gereageerd hebben met bijv ik eet wel dit of dat maar niet dat of dit, wie weet was er voor jullie ook al wel een naam bedacht.

 

Eet smakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...