Ga naar inhoud
GENEGEERD

Boem! En het is zover!


boynextdoor

Aanbevolen berichten

De titel zegt het al: Boem! En het is zo ver! Een totale niet te overziene SHTF.Totale anarchy. Het einde van de maatschappjj zoals wij die kennen. Oorlog en ellende overal.

 

We praten nu al een tijdje over Shelter Camping. The Last Stand waar we allemaal heen kunnen mocht het zover komen. In Mei onze eerste gezamelijke weekend. Maar wat als SHTF.vandaag of morgen al gebeurt?

Velen zullen afwachten met vertrekken naar Drenthe, anderen zullen (noodgedwongen) die richting al opgaan.

Voorbereidingen worden getroffen. De verdedigingslinie opgetrokken. Alle plannen moeten in 1x uitvoerbaar gemaakt worden.

Maar dan gebeurt het....

We worden aangevallen door een groep plunderaars. Een grote en sterkere groep waardoor ook wij noodgedwongen moeten uitwijken naar een andere locatie.

De vraag is dan ook: Hoe kunnen we nakomers die misschien weken onderweg zijn laten weten waar we heen zijn getrokken en te vinden zijn, zonder dat kwaadwilligen eveneens ons daar kunnen vinden?

Wat voor tekens en hoe en waar aangebracht kunnen we gebruiken zodat onze mensen weten (en de tekens ook makkelijk kunnen ontdekken) zodat de achterblijvers zich bij ons kunnen voegen?

 

Zoals sommigen van jullie weten speel ik al een tijdje met dit idee en vind ik het nodig om hier nu al afspraken over te maken.

Want wat als het morgen al zover is.....???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Oei, dat is een lastige, @Jager.

 

De tekens mogen niet te herkennen zijn door vreemden. Niet alleen onleesbaar, maar echt niet te herkennen, anders kunnen anderen deze verwijderen/wijzigen.

Ook dienen deze signalen geheim te blijven, dus ik vraag mij af of afspraken daarover maken op een openbaar forum wel de juiste manier is.

 

Heb je al ideeen? Momenteel is hier de hersenpan nog leeg op dat gebied. 'k Ken wel de standaard signalen, maar die kan een kind lezen. (is dan ook de bedoeling).

 

Dat wordt even brainstormen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Zoals ik al eerder zei, Jager:

Kom met je handen omhoog en laat je fouilleren, 1 voor 1, dan komt het wel goed.

Het is de bedoeling dat we de verdediging zo goed opzetten, dat we iedereen vinden, voordat ze ons vinden.

Kwaadwillenden, die zich duidelijk schuldig hebben gemaakt aan plunderen en erger worden gearresteerd en betalen boete met wat ze hebben...

Hulpzoekenden worden geholpen. Hun gevaarlijke lading wordt zolang voor ze bewaard, totdat ze zichzelf hebben bewezen.

Dit alles in extreme SHTF omstandigheden.

 

Er is maar 1 teken: ik geef me over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Ray, je kunt er nooit van uitgaan dat je kunt blijven zitten waar je zit in het allerergste verhaal. Ik zit zelf te denken aan een geheimtaal die we onderling via.pm kunnen verspreiden. Plastificeer deze en stop hem in je bob. Nadeel van dat is dat als je overmeestert wordt anderen dan ook in het bezit zijn van deze code.

Beter nog zou een geheimtaal zijn die makkelijk te onthouden is. De code zou op locatie met een spuitbus danwel op een andere manier goed zichtbaar aangegeven kunnen worden zodat een ieder van ons hem kan vinden/lezen.

Meer tips en ideeen hierom welkom....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt het ook een goed iedereen om iets af te spreken .

Als de shelter is ontruimd , voor achterkomers

De vraag is alleen wat of hoe . 4 stenen op een hoopje leggen gelijk de indianen dat deden is nog te simpel .

In NLD en vl zijn niet zoveel stenen of het moeten al bouwstenen zijn .

Pijlen op de grond leggen lijk mij ook stom die worden zo weg genomen

Moet er nog eens goed over nadenken

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord is relatief simpel.

Spreek van tevoren twee alternatieve locaties af. (redundantie, redundantie :) ).

Verbind aan elke locatie een eigen teken. Dat er uiteraard niet als een teken uitziet.

Bv. het anarchisten teken voor locatie 1, het vredes teken voor locatie 2. Gewone grafitie dus.

Deze tekens zijn afhankelijk van wat er op de camping beschikbaar is. Ik ben er niet geweest.

Is er een bouwvallig muurtje? Een opvallende boom? Linker tak weg is loc. 1, rechter is loc. 2.

Liggen er stenen? Maak een nep graf. gericht naar het Noorden is loc. 1, naar het Westen is loc. 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Ah, ik begreep de vraag niet, sorry.

Marc heeft het antwoord.

De rest van de codes spreek je ter plekke af.

 

We moeten dus 2 locaties tegelijk opzetten.

Gelukkig heb ik jullie, ik was er nog niet opgekomen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit ik nu dus ook al lange tijd over na te denken (en vergeef me dat ik altijd weer wat verder kijk), maar wat als die tweede locatie om wat voor verd#mde reden okk niet bereikbaar is?

Hoe kun je achterblijvers duidelijk maken niet naar locatie twee te gaan maar naar ik noem maar wat de Sint Pietersberg?

Snap je wat ik bedoel?

Dan redt je het niet met alleen een richting aan geven. Je zult dan duidelijke informatie moeten geven maar die alleen door insiders gelezen kan worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Okee.

Maar dan ben je zelf dus ook zoekende.

 

Eigenlijk moet je dan een hoofd-route hebben naar verweggistan.

En dat zijn de preppers, die nu al een lokatie hebben daar.

 

Ik ben bang dat je een beetje op de zaken vooruit loopt Jager.

Natuurlijk kan het gebeuren, dat alles in een stroom-versnelling komt, maar dan is het gewoon pech.

 

Het opbouwen van 1 lokatie, hier in Nederland, te beginnen in Drenthe, is al een hele kluif.

In de tussentijd probeer ik parallel, in het zuiden van Brabant, een meeting-point te vinden.

Daar is Gerbewoner nu mee bezig, samen met Dree.

 

Voor Noord-Holland gaan we even met Dick praten.

 

Er kan nog een 2e punt bij Nunspeet gemaakt worden, onder toezicht van Carlos.

 

Voor de toekomst, ligt mijn hoofd-vlucht-route toch over de kop van Duitsland, denk ik. Dat weet ik nog niet eens zeker.

Onder Hamburg door naar Polen. Maar hoe druk is het dan in Duitsland? Moeilijk hoor.

 

Terug naar onze Shelter Camping, die ik nog steeds als BOL zie.

Daar heb je er dan meer van nodig.

Maar je hebt dan ook echte ondergrondse dingen nodig. Niet om in te leven, maar als tijdelijk onderkomen, want de bendes zullen doorgaan met stropen.

Hopelijk en waarschijnlijk.

 

Dus onderduiken en een permanent merkteken, dat eigenlijk betekent: Pas op! Niet veilig! Vlucht! Duik onder!

 

Ergens in de achterhoek van mijn geest, begint zich iets te vormen, maar dat moet nog kristalliseren, voel ik. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan de essentie van mijn verhaal nu een beetje voorbij Heksie.

Ik heb het nog (lang) niet over een tweede locatie, maar over een manier om te communiceren met eventuele achterblijvers die de Shelter zoeken maar daar aangekomen ons niet meer vinden.

Hoe kunnen we nu al duidelkjk maken via qelke manier van communicatie die voor een ieder van ons leesbaar (dus nu al over nagedacht), zodat deze mensen zich bij ons kunnen voegen waar we ook heen zullen gaan.

Dus niet van we gaan alleen daar heen. Nee alle richtingen, plaatsen en andere informatie moet weergegeven kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het dus over gedetailleerde informatie kunnen weergeven zonder dat derden deze kunnen lezen.

 

Stel we zitten als eerste op de camping. Doordat de groep nog niet groot genoeg is en er een overmacht aan bendes actief tegen ons gericht is, moeten we uitwijken naar een andere plaats.

1 van ons oppert naar het zuiden te trekken naar Nijmegen ofzo, want op de veld weg nummer 18 staat een boerderij van zijn oom die zoals de berichten ons ten ore zijn gekomen, relatief veilig zou moeten zijn.

 

De weergegeven informatie voor de achterblijvers (mensen die misschien weken onderweg zijn naar de shelter en al hun hoop daar op gevestigd hebben) moet dus zijn:

Vertrokken naar het zuiden, veldweg 19 te nijmegen. Hergroeperen daar.

 

Die tekst moet dua in code geschreven worden zodat alleen onze mensen die kunnen lezen en ons kunnen bereiken.

Het is juist goed om hier nu al over te denken en een simpele te onthouden doch niet makkelijke code hier voor te bedenken, onder het mom van wat als het morgen al zo ver is?

Bedenk de teleurstelling alsal die mensen die wij willen verenigen naar Drenthe komen en we zinn daar niet meer.

Informatie over waar ze ons kunnen vinden is dan van levensbelang.

Immers, hoop doet leven!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Ik snap de essentie, Jager, maar in mijn verhaal zit ook een essentie: de vluchtroute gaat verder en verder.

Van lokatie 1 naar 2 naar 3, allemaal vaste punten.

Bij elke vaste lokatie zijn ook vaste onderduik-plekken.

 

De tekens waarover jij het hebt, zullen dan zijn:

 

1. Gevaar!

2. Wij zitten ondergedoken.

3. Ga naar het volgende punt.

 

Dus als punt 2 ook te gevaarlijk is, ga je naar punt 3, dan heb je geen moeilijke taal nodig.

Of 1 extra teken:

 

4. Graaf hier.

 

Daar kan je instructies achterlaten.

Het enig wat je dan nog nodig hebt is een code met een sleutel: Geheimschrift/Cryptografie

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geheimschrift

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rozenkruisersgeheimschrift

Link naar reactie
Delen op andere sites

@heksenboot. we kunnen toch wel zelf een variant maken gebaseerd op zoiets? bijvoorbeeld een symbool voor (shelterplek) met een nummer er achter zodat je weet waar een onverwachts vertrokken groep naartoe is. met een symbool erachter voor bijvoorbeeld ( niet veilig) weet je dan gelijk de reden. Dan wordt het een kwestie van simpele symbolen onthouden en een lijstje met nummer welke locaties voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Castaway, in mijn post om 10.13 u, zei ik ongeveer hetzelfde.

Dat zijn maar 4 symbolen.

 

De nummers zijn minder belangrijk, want als je op 3 bent ga je naar 4, enz.

 

Als je van het hoofdplan moet afwijken, zoek je Symbool-Nummer-4 en dat is: Graaf hier voor verdere-instructies-in-geheimtaal-geschreven.

 

Variaties op Symbool-Nummer-4:

4a. Hier ligt een mes

4b. Hier ligt water

4c. Dit is een booby-trap

Of een combinatie daarvan. Hoe dat werkt? Dat is geheim. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus teken 2 met combinatie van 4 zou ik dan een goede optie vinden.

Punt twee: wij zitten ondergedoken.

Punt vier: graaf hier voor info (en dan daar in geheimschrift de locatie aanduiden)

Hmmm...een makkelijke variant op de rozenkruisers is makkelijk te maken. Sjee das lang geleden, dat ik daar dan niet aan dacht ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...