Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat is dat ,Shelter Camping?


Gast Gemini

Aanbevolen berichten

Geachte voorzitter(s) wat is de insteek van de SC?

 

Gaan we shelter-hutten bouwen in het bos;

dus alleen de BOB mee, of de kampeer-uitrusting mee (tent,slaap,kookgerei etc) ,huren we lodges of sta-caravans.:cool: ?

 

Gaan we water-zuiveren met de filters ??

 

Hetzelfde qua eten,gaan we vissen en eten uit de natuur (wordt nog lastig begin mei.) nemen we eten mee ,of gaan we naar de Chinees?

 

Kampvuur,nemen we zelf hulpmiddelen mee ,papier,aanmaakblokjes etc. of niet

Kan het boogje mee kunnen we op prive-terrein oefenen?

Moeten de bonnen voor het bos mee ? ;-)

 

Ofwel hoe primitef of hoe luxe is de bedoeling? Ik sta evt open voor beide opties.

 

Met vriendelijke groeten,

Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi

Ik ben nu niet de voorzitter maar gewoon lid van de groep .

Ik kom naar SC of het lijk dat de chft er is .

Ik neem alles mee wat ik denk nodig te kunnen hebben .

Ik prep voor 8 a 10 pers. maar kom alleen , dus zal ik ook geen voer mee brengen voor 10 man .

Maar zal wel wat reserve bij hebben .

Wapens laat ik thuis op een boog na en wat pijlen .

Als ik me niet vergis mag er geen kampvuur gemaakt worden , wel BBQ .

Neem Dutch oven mee . Maak zeker mijn eigen potje klaar .

Als het moet heb ik zelf de douches van de camping niet nodig , zit allemaal in mijn BOV . (Aanhanger)

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Heksenboot

Door een draadje van spoonzor, kwam ik weer met een samenvatting:

 

http://preppers.nl/forum/threads/5045-Het-samenvoorzienend-dorpje/page2?p=115570#post115570

 

Ons traject is simpel.

De meetings en kamperen, om elkaar te leren kennen, naast het forum.

Deze aanpak komt ook ten goede van het forum.

 

De basis van het gezamenlijke project, wordt de moestuin, die kan veranderen in een vesting WTSHTF. Een BOL-plan dus, maar in de tussentijd nuttig en gezellig.

Een moestuin kan je altijd nog bij je eigen huis doen, of zelfs binnen in een flatje.

Geen keuken samen, behalve buiten koken/bbq/roken/drogen/enz.

Alle opbrengst kan naar de voorraden van de leden. Evt. overschot kan via het forum worden verkocht, voor prepper-prijzen.

 

Het zullen altijd kleine groepen zijn, beginnend in Drenthe, dan door de rest van Nederland, dan in België en wie weet, zitten we straks over de hele wereld (hehe, maar dan zonder imperialistische pretenties, fok dat).

Maar wel met een soort uitbreiding/verspreiding-idee.

Ook om het voor iedereen hier aantrekkelijk te maken, i.v.m. reizen.

 

Aanschaf van landbouwgrond is ook simpel, kosten landbouwgrond (en zo) gedeeld door aantal deelnemers.

Iedereen die weg wil, neemt zijn/haar eigen spullen mee, incl. inleg. Dit wordt dan (tijdelijk) opgebracht door de rest. Weer: kosten gedeeld door (overblijvende) deelnemers. Vrijheid allom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm...het concept van SC veranderd een beetje....

 

De basis was een veilige haven in tijden van nood. Een plek waar iedere prepper terecht kan als shtf.

Daaromheen en tot die tijd een plek waar mensen elkaar alvast kunnen leren kennen, workshops gegeven kunnen worden, ideeen en tactieken in real life uitgeprobeerd en besproken kunnen worden en inderdaad een moestuintje er bij als dat mogelijk zou zijn op of in de buurt van de camping. Zoadat als shtf er een plek al aanwezig is waar eten verbouwd wordt.

 

Dat was de basis zoals we SC ooit begonnen heksie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Ja Jagertje, dat is precies hetzelfde plan, met in de kern daarvan een stuk grond, zodat je in tijd van nood je eigen groenten kan verbouwen. Gezamenlijk.

Dit stukje land wordt in no time omgetoverd in een vesting, weet je nog?

Lijkt een beetje op het plaatje van Shelter Camping, maar nu met zandzak-koepels en zandzak-muren. Kogelvrij. Autoproof. Slotgracht. En de geheime voorzieningen, waar rovers niet blij van worden. :D

 

Dus precies het plan, zoals we van het begin af aan besproken hebben.

In de tussentijd, is het nog geen SHTF en zijn we gewoon bezig met meeting/moestuin/voorraden aanlegen/workshops/skills leren en oefenen.

Het BOL-plan dus.

Het is net als een plantje Jager. Je was even weg en nu is het gegroeid. Nog even en we plukken vruchten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik wel heksie, maar toch wel belangrijk om erbij te zeggen ipv de basis is moestuin. Anders jaag je nieuwkomende mannen en vrouwen zoals ik weg.:p

En die wil je met een eventuele.shtf er graag bij hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hehe,

Blij dat je er weer bent, want dit soort dingen doe ik nou altijd, de boel van een andere kant bekijken.

Gelukkig kan iedereen nu zien, wat we bedoelen, doen en willen.

 

Er zijn een hoop nieuwkomers nu, met groepsplannen.

Er wordt weer volop nagedacht, hoe dat moet.

En wij kunnen steeds weer verwijzen naar onze inspanningen uit het verleden.

Leuk he?

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een vuurtje is, en wat hout om mezelf "uit te leven" ben ik van de partij.

Daarbij ben ik het met Jager eens dat de essentie een =groep-BOL= moet zijn, in een SHTF tijd.

En dan, mits de BOL's hier overstromen, ben ik er graag bij om mijn deel bij te dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt wel op ja

Het wiel.wordt opnieuw uitgevonden. :p

 

Maar ik ben niet terug man. Ik reageer gewoon heeeeel soms en heeel af en toe. En dan alleen als het ook nodig is.

 

Voor.de.rest: HSVVDGMVP!

 

 

 

Vraag maar aan Riesie wat het betekent ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiel was altijd al rond, Heksenboot is mbt de velg bezig met re-engineering.

En dat is een prima ding. Nooit een plan, nooit een uitweg, nooit een denkwijze....I like it.

Daarbij sluit ik me bij Jager naadloos aan: Heeeeel soms en heeel af en toe.

 

GMVP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Gast Heksenboot

Het starten van veel dingen gaat met veel pijn.

 

Gok ik zo.

 

Klopt ook wel: pijn en moeite.

Vrienden verliezen doet pijn. Als ze een mes in je rug steken, doet dat nog meer pijn.

Moeite is niet erg. Het komt niet in je schoot vallen allemaal, je moet er wat voor doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...