Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Nederlanders emigreren vanwege crisis

Recommended Posts

Steeds meer Nederlanders emigreren naar het buitenland. Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat in de eerste vijf maanden van dit jaar ruim 52 duizend Nederlanders voor goed vertrokken. Vorig jaar waren dat in dezelfde periode nog maar 47 duizend Nederlanders.

http://www.joop.nl/economie/detail/artikel/15316_nederlanders_emigreren_vanwege_crisis/

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

• 5 months later...

Ik ook niet. Zo is bijna de helft van mijn oude vriendenkring 'm al gepeert. Opleiding cum laude afgesloten, uitblinken in hun eerste baan, ronkende paper schrijven, opgemerkt worden door buitenlands bedrijf, en dan is het al snel "Tabee, sukkels!".

En zo sijpelt Neerlandsch talent langzaam weg naar Amerika, UK, Singapore, Japan of Qatar.

Ik zit nog te wachten op een mooie buitenlandse aanbieding, maar momenteel alleen maar aanbiedingen die op spuugafstand van mijn huis zijn :(. Misschien toch wat meer papers produceren ;).

• Leuk 1
Gast der_obergefreiter

tsja, ach , wat zal ik zeggen, we worden in Nederland dan ook wel overspoeld door allerhande nieuwe regels en beperkingen . Tel daarbij de teruggang in financiën, die bij sommigen wel heel erg hard aankomen, dan heb je volgens mij genoeg gronden om je heil elders te gaan zoeken. Als mijn situatie anders was, zou ik het ook zeker overwegen .

Gast der_obergefreiter
Sla er de nieuwsfeiten even goed op na, het zijn niet de "Nederlanders" die verkassen.

Maar de inwoners van Nederland die vertrekken, vul zelf maar in hoe je het ziet.

Grt, Bush.

euuuuuuh, in zowel de berichtgeving in telegraaf als hier gelinked artikel wordt over Nederlanders gesproken , U heeft andere gegevens?

Als ik de kans zou krijgen om Nederland te ontvluchten, dan zou ik die zeker met 2 handen aanpakken. Vroeger was het leuk om in Nederland te wonen en was ik er best trots op, maar met de hele veranderende cultuur/mentaliteit van sommige inwoners. Krijg ik in ieder geval steeds meer de zin om alles in Nederland uit te wissen, en door te gaan op een plek waar me dat wel zou bevallen.

Gast Bushmaster
euuuuuuh, in zowel de berichtgeving in telegraaf als hier gelinked artikel wordt over Nederlanders gesproken , U heeft andere gegevens?

Hoop buitenlandse mensen, met Nederlandse status zien ook de ontwikkelingen in ons Prachtige land en zien het langzaam veranderen in een regeltjes staat. Waar steeds meer beperkingen worden opgelegd. Dus vandaar de opmerking Inwoners van Nederland.

Volgens de noemer van de wet Nederlanders ja.

Hoop buitenlandse mensen, met Nederlandse status zien ook de ontwikkelingen in ons Prachtige land en zien het langzaam veranderen in een regeltjes staat. Waar steeds meer beperkingen worden opgelegd. Dus vandaar de opmerking Inwoners van Nederland.

Volgens de noemer van de wet Nederlanders ja.

Die mensen hebben ook meegedaan aan de stroom van luxe en weelde uit de 60/70/80 jaren.

En zien ruimschoots vooraf dat het hier klaar is met feest vieren.

Kan ze geen ongelijk geven.

• Admin
Als ik de kans zou krijgen om Nederland te ontvluchten, dan zou ik die zeker met 2 handen aanpakken. Vroeger was het leuk om in Nederland te wonen en was ik er best trots op, maar met de hele veranderende cultuur/mentaliteit van sommige inwoners. Krijg ik in ieder geval steeds meer de zin om alles in Nederland uit te wissen, en door te gaan op een plek waar me dat wel zou bevallen.

Hoe meer ik van de wereld gezien heb hoe meer ik denk, Nederland is zo gek nog niet. Ben wel naar het Noorden toegetrokken omdat er in het Westen een aantal zaken zijn waarbij ik mij behoorlijk aan irriteer. Australië, Canada, Zweden zijn misschien landen waar ik mij ook wel goed thuis zou voelen maar de cultuur, taal e.d. zijn behoorlijk anders dan in ons kikkerlandje.

Ik kreeg gisteren een aanbod van mijn maatje die 3 huizen heeft in Hongarije.

Een huis met 2 hectare grond en een boomgaard.

Kan het kopen voor 15,000 en om te sparen kan ik daar gratis wonen.

Aan de ene kant zou ik het zo willen doen maar aan de andere kant is het wel een sprong in het diepe.

Vooral de veiligheid in dat land en de vraag of je wel terug kan.

Het huis ligt namelijk midden in de rimboe.

Wij hebben geen famillie meer dus dat zal geen probleem zijn.

Ik ben er nog over aan het nadenken!

ik zit al een tijdje na te denken om te gaan. kheb helaas niet zon talenknobbel. das eigelijk het enige wat mij nog hier houd. oja, en mn huis, waar je in deze tijden niet fastoenlijk van af komt. mischien dat ik aanhaak als mn fam naar het buitenland gaat, hebbie een opstappie en kun je et met mekaar gezellig maken. anders is alleen echt alleen ben ik achter na een half jaar roemenie......

ach, taal en cultuurverschillen zijn te overbruggen .

Moeilijker dan je denkt. En er blijft altijd de factor afkomst.

Taal is nog het gemakkelijkst, maar het is heel moeilijk om echt door iedereen geaccepteerd te worden als een echte inwoner.

De standaard emigratie landen als Australie, NZ, Canada en USA gaan nog relatief goed omdat je daar te maken hebt met een cultuur waarin het normaal is dat jij of je voorouders geemigreerd zijn.

Maar in de meeste andere landen (inclusief onze buurlanden) zul je buiten je eigen kringetje toch slecht geaccepteerd worden.

Gast der_obergefreiter

joh, ik ben een hollander , opgegroeid in Groningen en woon nu al jaren in Limburg, dacht je dat ik hier geaccepteerd word?

Ik denk dat het ook voor een groot deel aan je eigen instelling ligt, omarm de nieuwe taal, cultuur en levenswijze, nodig je buren uit om kennis te komen maken , met jou, jouw gewoontes en herkomst en ik denk dat je er wel eens versteld van kon staan hoe mensen dan ineens anders op je reageren . vooral als ze zien dat je de moeite neemt om ook daadwerkelijk deel uit te maken van een gemeenschap . tenminste , dát is mijn ervaring . en tsja , als je zelfs in eigen land na jaren nog een vreemdeling bent als je van de ene kant naar de andere kant verkast , verwacht dan ook niet direkt wonderen als je verkast naar een land waar en gemeenschap waar ze al jaren met enige reserve naar vreemden kijken . ;)

Moeilijker dan je denkt. En er blijft altijd de factor afkomst.

Taal is nog het gemakkelijkst, maar het is heel moeilijk om echt door iedereen geaccepteerd te worden als een echte inwoner.

De standaard emigratie landen als Australie, NZ, Canada en USA gaan nog relatief goed omdat je daar te maken hebt met een cultuur waarin het normaal is dat jij of je voorouders geemigreerd zijn.

Maar in de meeste andere landen (inclusief onze buurlanden) zul je buiten je eigen kringetje toch slecht geaccepteerd worden.

Ach ik heb een tijd in Duitsland gewoond (voormalige DDR) en ik had daar echt geen problemen met de mensen hoor, Het is wel al een hele tijd geleden, en het is daar inmiddels flink veranderd!

Steeds meer Nederlanders emigreren naar het buitenland. Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat in de eerste vijf maanden van dit jaar ruim 52 duizend Nederlanders voor goed vertrokken. Vorig jaar waren dat in dezelfde periode nog maar 47 duizend Nederlanders.

http://www.joop.nl/economie/detail/artikel/15316_nederlanders_emigreren_vanwege_crisis/

Ik vond het wel knap dat ze van het CBS nu al de eerste vijf maanden van dit jaar kunnen vergelijken met die van vorig jaar, dus ik ben eens gaan kijken hoe oud dit bericht is. Exact kan ik het niet vinden, maar de laatste reactie is van 9-8 2012.

Het betreft overigens vooral piloten en architecten, Ik wist niet dat we er daar zoveel van hadden! :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...