Ga naar inhoud
GENEGEERD

Op zoek naar een mooie Singer?


snelrm

Aanbevolen berichten

@prepass @daisy. Mijn gebeden worden verhoord. Er komen stapje voor stapje meer mensen die wat weten bij de Singer gekkies en dat vind ik geweldig. Ik ben het namelijk helemaal met Daisy eens. Een ouwe 128 koop je voor een tientje en dan heb je een schuitje en spoeltjes en nog wat andere reserve delen. Niks bijzonders dit schuitje.

 

Bovendien moeten oplichters -groot en klein- aangepakt worden, willen we ooit uit de crisis komen. Vijf euro per stuk voor die spoeltjes is schandalig veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ha Dick en Daisy ik heb nog het eea even opgezocht en inderdaad zijn die spoeltjes aan de dure kant( en heb ze dus maar niet gekocht). Ik heb al een "sloop" Singer voor de onderdelen.....:D aangezien de shuttles van 2 Singers niet helemaal 100% meer zijn zoek ik er nog een paar........Ik heb 128 en 127 modellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, gisteren nog een 127K opgehaald. Aangeschaft als sloper/spare parts bron. Ik wist dat hij er niet best uitzag, maar hij werkt echt nog perfect, wat ik niet had verwacht!! Na een kleine schoonmaak/smeer beurt werkt alles zoals het moet en lekker licht! Voetjes zitten er haast allemaal bij. En wat blijkt aan het serienummer: Is het iets oudere broertje/zusje van een 127K die ik al heb in haast 100% nieuwstaat.......:D Me happy :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.ebay.com/itm/Vintage-Antique-1902-SINGER-Hand-Crank-Sewing-Machine-w-Original-Wooden-Case-/121258229564?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c3b8dbf3c

 

Klik even op de foto linksboven met de band "sold" en scrol dan naar beneden, dan kun je dit ding goed zien.

 

Niet te geloven. De kwaliteit van het aanbod van Singers in de VS duikt ook naar beneden. Wat een wrak, ik heb veel mooiere weggegooid, na er een paar onderdelen afgesloopt te hebben. En dat brengt dan bijna honderd dollar op, bij tien bieders. Plus giga verzendkosten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast DickBerts

Gisteren doken er op Marktplaats ineens weer een paar Singers op, die ik nog net als 'redelijk' zou willen kwalificeren. Kwantitatief is het aanbod nog steeds overstelpend, maar echt mooie machines die heel geschikt zijn om te gebruiken worden echt zeldzaam. Vroeger koste het me een paar dagen, hooguit twee weken, om een prepper op afstand aan een mooie machine te helpen. Nu ben ik al een paar maanden voor een prepper op zoek en ik zie alleen maar 'scheepsankers' voorbij komen, om met Prepass te spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Dank je wel mr. Gold!

 

Deze is ook nog wel interessant voor preppers in de buurt van Enschede. 75 euro is teveel, maar dat zigzag apparaatje dat erbij zit is wel heel handig, in de VS brengt het een vermogen op. Hier in Nederland niet hoor. Motor schroef je zo van deze machine. Vrijwel iedere Singer slinger past er op.

 

Marktplaats: 797796551

 

Singer zigzagger 350 dollar op Ebay: http://www.ebay.com/itm/Swiss-Singer-Zigzag-Attachment-160991-Zigzagger-10-cams-zig-zagger-/231131892598?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35d088cb76

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast DickBerts

Man, man, man (vrouwen ook) wat een puinzooi komt er voorbij drijven op Marktplaats. Wees blij als je een of meerdere mooie Singers hebt, gaan echt geld waard worden, ook zonder crisis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Hallo Dick Berts (of andere gegadigden),

zo'n 30 jaar geleden heb ik een Singer trapnaaimachine gekocht op een oud Hollandse veiling in Barneveld voor 100 gulden zonder opgeld.

Daarmee de trotse bezitter van een origineel antiek stuk. Nu staat het machientje al weer een tijdje bij ons in de schuur en dat is eigenlijk jammer.

Het serienummer is Y1039508 en op de Singer site is te vinden dat deze dus uit 1923 komt.

Via dit forum kwam ik je naam tegen als bemiddelaar van originele Singer machines en daarom wil ik langs deze weg de machine aanbieden voor iedereen die interesse heeft.

Hij is (bijna) gratis af te halen in de regio Eindhoven. Ik hoef er alleen maar een mooie fles rode wijn voor te hebben als gebaar van goede wil. Voor mij is het belangrijk dat het machientje niet verloren gaat.

 

Iemand interesse? neem dan contact op via dit medium, foto's zijn beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een heel erg mooi aanbod snelrm en hoewel we hier al een hele mooie singer trapnaaimachine hebben staan zou ik deze zeker bij je op willen halen en zorgen dat alles weer soepel loopt en dan aan iemand van het forum schenken die er nog een zoekt want er is nog steeds heel veel vraag naar. Mochten er andere mensen in deze groep ook interesse hebben maar is omgeving Eindhoven te ver rijden of geen auto tot beschikking hebben kan ik deze ook uiteraard voor hun ophalen en kruisen we regelmatig heel Nederland door waardoor er altijd wel wat af te spreken valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo Vempain, ik heb een reactie geplaatst op je profiel. Omdat ik nieuw ben op dit forum, eigenlijk nieuw in het medium, las ik vandaag pas je reactie.

De machine staat nog steeds hier, klaar om afgehaald te worden voor de echte liefhebber. maar nu schijnt dat ik eerst twee reacties moet hebben geplaatst voordat ik een PM kan sturen.

Nu wil ik niet zomaar mijn mail adres of telefoonnummer publiceren, dus als je me een PM stuurt met je mail en/of tel nr dan neem ik contact op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...