Ga naar inhoud
GENEGEERD

Boog


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb al eens een hele simpele boog gemaakt van een eiken tak. Maar ik kwam dit fimpje tegen.

 

 

Ik ben een week of 4 geleden het bos in gegaan en heb een mooi stuk hout meegenomen. Ik hoop daar binnen 3 weken aan te gaan beginnen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hey John, ik ben meg hetzelfde bezig. Het eerste resultaat was ik niet geheel tevreden mee. Maar jah ik wil dan ook perfectionistisch zijn. Komt wel goed. Meenemen tijdens bushcraft???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag het hout in 2en gespleten. Nou ja eigenlijk 3 (oeps). Meteen mijn eerste lessen geleerd. Begin aan de dunne kant en nooit aan 2 kanten tegelijk.

Misschien dat ik van het 3de stuk een kinder boog maak.

 

Edit;

Ik heb onlangs gelezen dat het beter is om in het midden te beginnen met splijten. Dit omdat je dan 2 gelijkere stukken krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Inmiddels van het kleinste stuk hout nog een heel klein "kinder" boogje gemaakt. Ik kan deze redelijk snel maken en dan weet ik vast een beetje hoe het moet met een grotere boog waar meer werk in zit.

 

Mijn andere boog begint toch wel echt vorm te krijgen. Ik hoop hem ergens in het weekend af te hebben. Ik gebruik een hakmes ipv een bijl om het wat smaller en dunner te maken.

 

Hoe gaat het met die van jouw Jager?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey John, nog geen tijd gehad om verder te gaan. Wel veel handige tips gelezen in de review over het boek houtkoorts.

Deze ga ik van de week bestellen en als die binnen is verder met.de boog ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...