Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarom heb jij een Singer?


Prepzel

Aanbevolen berichten

Ik vroeg mij af waarom jullie een Singer hebben of hiernaar op zoek zijn? Gebruiken jullie hem nu al of is het echt een machine die je gaat gebruiken in de post-SHTF periode? Verzamel je ze misschien of wil je er mee handelen om er extra inkomen aan te verdienen?

 

Ben erg benieuwd naar jullie beweegreden en wat jullie van plan zijn. Wil je er meer kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb er 4, een in België, een in Frankrijk en twee in NL. Allemaal staan ze op zolder, incl reserveonderdelen. Ik gebruik nu mijn "gewone" naaimachine op elektriciteit, maar ik heb de Singertjes omdat ik niet kan leven zonder naaimachine, en als er dus langere tijd geen stroom zou zijn, ik toch nog mijn kleren kan naaien. En die van de buren etc.

 

Als ik een leuke Singer zie, koop ik hem altijd. dan geef ik ze daarna meestal wel weg, want ik heb er eigenlijk genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd... heb ik geen singer meer, maar ben nu naarstig op zoek. Ik kan me de haren wel uit t hoofd rukken, want ik had een werkende goede singer trapnaaimachine toen ik in den helder woonde... maar heb m toen weggedaan met de verhuizing naar utrecht... ach ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er eentje, waarvan ik eigenlijk nog niet weet hoe ie precies werkt, maar met die mooie filmpjes van Dick leer ik steeds bij;)

Echt bedoeld voor moeilijke tijden dus, en dan voor eigen gebruik. Maar als ik dan de broek van de buurman kan innemen in ruil voor een doos eieren is dat nooit weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Hoi Prepzel. Ik heb laatst voor iemand een Gritzner handnaaimachine wat onderhoud gegeven. Een top machine! Ik was heel erg onder de indruk. Vanwege het uitwisselen van kennis, ervaring en eventueel onderdelen en omdat Singers de hoogste verzamelaarswaarde hebben, concentreren de Singer Gekkies zich op de Singer 15k88 en 99k. Maar als je een Gritzner kunt krijgen, dan ben je natuurlijk gek als je hem laat staan.

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Gritzner

 

Singers zijn aan de hand van de serienummers eenvoudig te dateren. Maar op internet ben ik zo snel geen lijstje met dateringen van Gritzner machines tegen gekomen. Als je wilt zoeken gebruik dan gritzner nähmaschinen als zoekterm. Voor het gemak geef ik nog even de Singer daterings pagina. We zijn tenslotte Singer gekkies :)

 

http://www.singerco.com/support/machine-serial-numbers

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...