Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mr. Gold toegetreden tot Singer gekkies.


Chinook

Aanbevolen berichten

Gast Dick Berts

Vandaag hebben wij als Singer gekkies goud binnen gesleept, mr. Gold is lid geworden van onze groep. Van harte welkom mr. Gold!

 

Onze ledenwervers kunnen nu alleen nog zilver (dr. Prepper) en brons (H.M. de Koningin) verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Lieve Singer-gekkies,

 

Onze eigen Dick Berts is het gelukt en heeft mij over de streep getrokken. Ik kreeg afgelopen week een berichtje van Dick dat er in mijn buurt een geweldige machine (15k88) te koop zou staan op Marktplaats. Ik vertelde dit mijn vrouw dit moest lachen. Ze kent mij natuurlijk zo goed, ben niet technisch en naaien staat ongetwijfeld ergens ver onder mijn lijstje :) Als ik iets wil kopen of bieden op Marktplaats dan stuur ik meestal een e-mailtje vanuit mijn vrouw haar naam. Dat heeft regelmatig een positieve invloed op de prijs en het zaken doen in het algemeen. Ik vroeg aan Dick wat ik maximaal aan deze machine zou mogen uitgeven om er een goede deal uit te halen. Dick heeft ook een aantal mooie truuken om te zien of in potentie een prachtige machine is en toen ik gisteren na een paar dagen onderhandelen de Singer op mocht halen wist ik niet wat ik zag en meemaakte. Het gevoel toen ik een niet gebruikte machine zag staan uit het jaar 1953 (net gecheckt op http://www.singerco.com/support/machine-serial-numbers) was overdonderend. Ik schaamde mij eigenlijk rot dat ik maar 30 eurotjes hoefde af te rekenen voor deze machine waarbij die in een prachtige koffer zat en met alles er nog bij (boekje, reserven onderdelen, garen, orginele naalden e.d.) Dit is kunst! Al zou ik hem nooit gebruiken, wat ziet zo'n ding er prachtig mooi uit zeg en het verhaal erachter maakt het helemaal af.

 

Nu staat die hier te glimmen op de eet tafel en zelfs mijn dochter (10) vind het een mooi ding. De grote grap was dat net voor de verkoop de machine niet meer werkte (ze hadden hem getest en toen in eens ging de positie waar de naald ziet niet meer heen en weer en ze waren bang dat ze hem gesloopt hadden) Ik natuurlijk balen en meteen Dick mailen, die zei dat hij mijn 10 seconden zou duren dat ik hem weer gemaakt had. Stond ik gisteren midden in de woonkamer bij de verkopers die al zo blij waren dat ze hem nu kwijt waren (vanwege de ruimte en geld) en omdat ze hem kapot hadden gemaakt (dachten ze). Ik thuis aan alle hendeltjes zitten maar ook ik kreeg hem niet aan de praat. Ik weer Dick mailen :) Volgende keer zal ik al mijn vragen hier nee zetten want er zullen er nog wel een paar komen ben ik bang. Dick zegt je moet draaien aan het geribbelede radje op het vliegwiel en voila binnen 10 seconden ging de naald al heen en weer. Wat mij zo verbaasd is de kwaliteit van'en functionaliteiten van zo'n machine. Volgend jaar wordt de machine 60 jaar oud en het is nu nog steeds gevoelsmatig "State of the art"!

 

Jullie gaan nog veel horen van mij en hopelijk kan ik wat extra elan in dit geweldige Singer gekkies groepje gooien. Als ik al niet eens van het bestaan wist van deze groep hoe zit het dan met de rest van onze leden en bezoekers?

 

Bedankt @Dick Berts dat je mij een extra hobby erbij hebt gegeven. Ik zal proberen nog om een foto te plaatsen van de machine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D:D:D:D:D:D:D

Dit maakt me blij!

Ik heb onder leiding van Dick ook 2 machines gekocht. 1 handnaaimachine met slinger en 1 trapnaaimachine met kast.

Ongelofelijk, heb voor de één 15,- en de ander 50,- betaald. En wat je er voor krijgt is pure kunst, prachtig!

Ben er heel blij mee, hoewel mijn vader er iets minder blij mee is en mijn Singer kastje nu nog steeds een beetje weggepropt in een hoekje staat.

Maar mocht ik op mezelf gaan wonen gaat dit bijzondere meubelstuk met me mee, en krijgt het een plaats die het verdient!

Al met al wens ik je er veel plezier mee Goldie, geniet ervan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...