Ga naar inhoud
GENEGEERD

Spaanse supermarkten geplunderd

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Begrijpelijk, maar het is wel de hardwerkende middenstander die ze bestelen of zelfs beroven. Ze moeten bij de banken zijn die hebben het geld ook van de EU ontvangen voor de mensen, maar dan is het geen Robin Hood meer maar worden het plotseling zware criminelen dus dan maar de supermarkten.

Link naar reactie

Het is al eerder gezegd: Wat doe je als je kinderen honger hebben? Hoe lang blijf je beschaafd en respecteer je het bezit van een middenstander?

En maakt het nog uit als het om een filiaal van een grote supermarktketen gaat? Of het filiaal van een grote bank die geplunderd wordt? Dat laatste zal mij persoonlijk worst wezen.

Link naar reactie

Banken ook niet beroven. Maar iedereen die meer in bezit heeft dan 5 miljoen euro, over het extra bezit 90% belasting laten betalen, de superrijken hebben al genoeg geprofiteerd van de middenklasse en de armen. Gates, Bono, Rijkaard, JP Morgan, en alle andere rijken, zeg maar de hele Quote 500 etc etc mogen van mij vet inleveren. De meesten weten toch van gekkigheid niet meer wat ze met hun geld moeten doen, en als het een beetje misgaat dan corrumpeert al dat geld ook nog de breinen van die lui, met alle mogelijke gevolgen van dien en honger naar nog meer poen. Daar zal Rothbard het vanuit Libertarisch oogpunt het niet mee eens zijn, maar binnen het huidige systeem kan ik even niets beters verzinnen. En wellicht kunnen de Spaanse koning en ons eigen koningshuis aftreden en gewoon werk gaan zoeken en de miljoenen of waarschijnlijk miljarden die dan vrijkomen aan het volk schenken (niet aan de banken !). Robin Hood had het ook niet zo heel erg op met boze koningen. Dus Carlos en Bea, VAMOS!

Link naar reactie

Banken ook niet beroven. Maar iedereen die meer in bezit heeft dan 5 miljoen euro, over het extra bezit 90% belasting laten betalen, de superrijken hebben al genoeg geprofiteerd van de middenklasse en de armen. Gates, Bono, Rijkaard, JP Morgan, en alle andere rijken, zeg maar de hele Quote 500 etc etc mogen van mij vet inleveren. De meesten weten toch van gekkigheid niet meer wat ze met hun geld moeten doen, en als het een beetje misgaat dan corrumpeert al dat geld ook nog de breinen van die lui, met alle mogelijke gevolgen van dien en honger naar nog meer poen. Daar zal Rothbard het vanuit Libertarisch oogpunt het niet mee eens zijn, maar binnen het huidige systeem kan ik even niets beters verzinnen. En wellicht kunnen de Spaanse koning en ons eigen koningshuis aftreden en gewoon werk gaan zoeken en de miljoenen of waarschijnlijk miljarden die dan vrijkomen aan het volk schenken (niet aan de banken !). Robin Hood had het ook niet zo heel erg op met boze koningen. Dus Carlos en Bea, VAMOS!

Sterker nog Keyser, vanuit economisch oogpunt slaat het nergens op. Van mensen als Gates heeft de hele samenleving geprofiteerd. Je zegt 'geprofiteerd' alsof Bill Gates de armen en middenklasse benadeeld heeft, maar het tegendeel is waar; klanten doen vrijwillig zaken met Microsoft, omdat ze daar beter van denken te worden. Waarschijnlijk val ook jij in de misvatting dat als iemand rijk is, dat over de rug van iemand anders gebeurd moet zijn. De markt is echter geen 'zero-sum game'; in de meeste gevallen is die wederzijds voordelig. Zo ook met Bill Gates; die heeft zijn leven keihard gewerkt en vele risico's genomen om zijn fortuin te verzamelen, en de samenleving kan hierdoor profiteren van een scala aan nuttige en veel goedkopere diensten en producten. Deze man zijn eerlijk verdiende fortuin willen stelen roept bij mij inderdaad walging op.

En als jij niets beters kan verzinnen moet je toch echt wat langer nadenken, of wat beter luisteren; wat jij bedacht hebt is niet eens een beetje goed; het is dé manier om bij mensen de prikkel weg te halen te innoveren, hard te werken en risico's te nemen, en daarmee de economie nog verder te verzieken, ook ten nadele van die armen en middenklasse waar jij zo om geeft. Ik dacht dat dit zo'n beetje algemeen aanvaardde kennis was. Wat wel een oplossing is voor de erbarmelijke economische situatie heb ik je volgens mij al meerdere keren uitgelegd op dit forum. Waarom luister je niet, maar ga je gewoon verder met je overduidelijk ongeïnformeerde onzin roepen?

Link naar reactie

En maakt het nog uit als het om een filiaal van een grote supermarktketen gaat?

Nee, totaal niet. Wat maakt het nou uit of het voedsel in de supermarkt nóg duurder wordt omdat de supermarkt gedwongen wordt beveiligers is te huren? Wat maakt het nou uit of een supermarkt dan maar helemaal sluit omdat ze toch geplunderd worden, daarbij alle werknemers ontslaand? Waarom denk je dat het westen überhaupt zo rijk heeft kunnen worden? Ik zal het je zeggen: eigendomsrechten.

Link naar reactie

@ Rothbard "klanten doen vrijwillig zaken met Microsoft""

hier is menigeen het niet overeens

microsoft is herhaaldelijk op de vingers getikt over het vrijwillig zakendoen,en hebben verschillende rechtzaken dan ook verloren

maar voor de rest een goed punt

Link naar reactie

@ Rothbard "klanten doen vrijwillig zaken met Microsoft""

hier is menigeen het niet overeens

microsoft is herhaaldelijk op de vingers getikt over het vrijwillig zakendoen,en hebben verschillende rechtzaken dan ook verloren

maar voor de rest een goed punt

Dank partizan. Ik wil hierbij toevoegen dat Microsoft wel profiteert van overheidssubsidies en reguleringen die concurrentie inperken, en hier ben ik ook absoluut tegen, en in die zin is 'klanten doen vrijwillig zaken met Microsoft' inderdaad een beetje kort door de bocht. Dat is jammer genoeg hoe het spelletje gaat tegenwoordig, dit is echter niet helemaal toe te schrijven aan Bill Gates. Het ging me ook vooral om het "iedereen die meer in bezit heeft dan 5 miljoen euro", dat onterecht geen onderscheid tussen verschillende mensen bevat, wat duidde op een verkeerd inzicht over hoe de markt werkt.

Link naar reactie

@ Rothbard een van de rechtzaken was tegen een van de eerste niet ms zoekmachines

dat bedrijf hebben ze helemaal kapot gemaakt op een onfrisse manier ik geloof amazon of zoiets

Op discovery is al een paar maal een korte serie er op geweest .explore the ethernet

hier werden div zaken aan het licht gebracht ook het monopolie idee

Maar dan nog als je ziet wat B Gates uitgeeft als filantroop aan div. instellingen ed dat is ook niet mis loopt in de honderden miljoenen p/j

en zonder bil hadden we nog achter de spectrum gezeten

google eens op rechtzaken microsoft , heb je een paar dagen wat te doen:p

Link naar reactie

Volgens mij gaat het alleen maar om de zieke liederlijkheid dat waar veel zit, meer moet komen. Mensen moeten een keer tevreden zijn. En wanneer je niet meer weet wat je met je geld doet, of miljoenen op de bank hebt staan, doe je m.i iets verkeerds. Deel uit, maak anderen gelukkig, of zelfs maar geef anderen een kans om een volwaardig leven te leiden. Maar nee, waar veel zit moet meer, met alle decadent walgelijke vunzigheid die daar bij hoort. Dat mag van mij bestraft worden.

Hoewel ik begrip heb voor de mensen die uit nood een supermarkt plunderen, keur ik het niet goed, om weer even on-topic te komen. Maar wanneer een overheid ernstig tekort schiet, wat blijft je dan over??

Link naar reactie

@RB: ik noem ook maar wat namen en Bono lijkt mij bijvoorbeeld één van de aardigste mensen die er bestaan, Gates waarschijnlijk dito. Ik volg je redenering en kan me er ook in vinden hoor.

Waarom dan toch deze domme ondoordachte knuppel in het hoenderhok....? Geld = macht. Meer geld = meer macht. Macht smaakt naar meer. Beter en verstandiger was het geweest als ik de namen van dictators en wapen boeren had gebruikt. Vandaag heb ik het blad 360 zitten lezen, waarin fraai stukje over hoe zogenaamde eerlijke zaken mannen miljoenen hebben verdiend door subsidies binnen te halen op bio diesel in de USA. Ze verkochten alleen geen bio....het waren gewoon geld wolven. Het geld ging op aan dure auto's en goedkope vrouwen.

RB, excuus, je hebt helemaal gelijk. Gelieve bovenstaande namen te vervangen door gelijk welke boef u dan ook beliefd. Of bankdirecteur, of koninklijk staatshoofd, of Oekraiens lid van het Olympisch comité die stiekem honderden kaartjes te koop aanbiedt. Of....elke hufter die ten kostte van gewone mensen nog rijker wil worden. Oja, zet Gates toch maar weer op het lijstje, en Bono maakte ook betere muziek toen hij veel minder geld had.

Frank hierboven zegt het eigenlijk beter dan ik het doe. Vergeet alles wat ik schrijf aub.

Link naar reactie

Je noemde meer dan maar wat namen, je noemde "iedereen die meer in bezit heeft dan 5 miljoen euro". Voorstellen het vermogen boven €5 miljoen van dictators te belasten zou ook een beetje onzinnig zijn. Ik doe je een aanbod; ik vergeet alles wat je geschreven hebt, als jij het boek 'Economics in One Lesson' van Henry Hazlitt leest ;).

Dusss, Spaanse supermarkten die geplunderd worden...

Link naar reactie

'Liefde Kanye West en Kim Kardashian kost al 4 miljoen'

LOS ANGELES - Kanye West en Kim Kardashian zijn nog niet zo heel lang een setje, maar in die tijd heeft hun relatie al wel zo'n 4 miljoen dollar (ruim 3,2 miljoen euro) gekost.

Zo schrijft Life & Style Magazine. De twee besparen niet op vliegtickets naar allerlei mooie oorden en als dit niet lukt, dan huren ze graag een privéjet.

Eenmaal op vakantie aangekomen, huren Kardashian en West dure auto's en boten en bezoeken ze dure sportevenementen.

Ook over verjaardagscadeautjes wordt niet moeilijk gedaan. Zo gaf Kardashian haar geliefde onlangs een Lamborghini cadeau, ter waarde van 750.000 dollar (zo'n 610.000 euro).

De rapper kocht vervolgens in Parijs voor 50.000 dollar (40.000 euro) kleding van designers als Prada en Givenchy.

Even van nu.nl gecoöpteerd om de zotheid en verkwisting te illustreren van mensen met teveel geld.

Link naar reactie

ik kan dat niet als verkwisting zien

ze houden met zn 2tjes al bijna een economie draaiend

als ik zo veel te besteden had verdeelde ik het onder de armen:pmijn linker en mijn rechter

Link naar reactie

Oeps...ergens een uittreksel te vinden? Economie was nou niet echt mijn favo ding ofzo. Trouwens wel heel erg van die supermarkten.

Niets mis met onwetendheid, maar zonder enige weet van hoe een economie werkt ga je dingen roepen die daar heel veel mee te maken hebben, en even een boekje lezen over hoe die dan wel werkt is teveel gevraagd? Ik kan en wil je niet dwingen dat boek te lezen, maar als je dat niet doet moet je wel weten dat het natuurlijk de laatste keer is dat jij met enige intellectuele eerlijkheid iets kan zeggen over iets dat met economie te maken heeft.

Even van nu.nl gecoöpteerd om de zotheid en verkwisting te illustreren van mensen met teveel geld.

'Verkwisting'? Waar baseer je dat op? Ik zou juist denken dat die met z'n twee hartstikke veel plezier beleven. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar lol en plezier is volgens mij een van de beste manieren om geld uit te geven. Nu zou ik als ik zoveel geld had dit niet uitgeven aan dure auto's en kleding en sportevenementen, omdat ik daar denk ik niet zo veel plezier uit zou halen, maar dat is slechts mijn smaak. Jij daarentegen doet alsof jouw smaak een soort objectieve waarheid bevat. Vertel eens; waar komt die afgunst vandaan? Wat hebben deze mensen jou misdaan?

Link naar reactie

In het kort, beste Rothbard, is het geld verkregen door een krom systeem in Amerika waarbij de extreem rijken worden ontzien van tax, en bovendien zijn de functies die hun uitoefenen totale zinloze bezigheden, in mijn opinie. Kim heeft ongeveer het nut van een hamster. Leuk en aaibaar. Kim Holland werkt harder voor haar centjes. Dat mensen gehypt worden hun geld te verkwanselen aan dure dvd's, muziek, weer een nieuwe auto, iPad, te dure bioscoop kaartjes, te vet eten en goedkope cola; het stoort mij inderdaad. Hollywood, de voetbal industrie, muziek maffia, noem ze maar op...te dure producten voor wat het nou werkelijk waard is. Plastic fantastic.

Ze hoeven echt niet allemaal neurochirurg of bioboer te worden om mijn respect te verkrijgen hoor. En ik geniet bijzonder van een Robert deNiro op het witte doek. Maar wordt wel steeds meer aangetrokken tot de gedachte achter Imagine van John Lennon. In het extreme doorgevoerd wil ik niet, dat zou inhouden dat bezit niet meer bestaat en wens ik ook niet. Beetje te Communistisch, teveel kibboets. Ik heb graag mijn eigen spulletjes. Maar de wetenschap dat er jachten rondvaren van honderd miljoen euro, en dat er genoeg andere, zinnige dingen hadden kunnen worden gedaan met zo'n bedrag, dat gaat er bij mij niet in. De term: het is niet eerlijk, tsja, dat weet ik even niet. Ik weet niet of jij het eerlijk vindt. Maar je hebt me weer subliem in de verdediging gegooid met scherpe vragen. Zonder dat ik nou één twee drie weet wat jouw standpunt is. Dan moet ik natuurlijk eerst dat boek lezen en de statuten van de Libertarische Partij bestuderen. Maar wellicht kun je een tipje van de sluier oplichten. Of heb je geen enkele bedenkingen bij de welhaast exponentiële groei van de portemonnee van de top 1% en het gelijk blijven of zelfs dalen van de koopkracht van de rest?

En ja hoor, ik zou ook graag een Lambo van mijn vriendin krijgen.

@andere preppers: zwaar off topic inmiddels, sorry, maar zit ik nou slap te lullen of hebben jullie ook vraag tekens bij sommige wandelende goud mijnen, al dan niet eerlijk verkregen? Of:...al dan niet op bedenkelijke wijze verkregen? Of:...al dan niet bijeen geharkt in een sociaal matig solidair systeem?

Ik heb ook de pest aan belastingen en bemoeienissen en ik zie dagelijks totale nietsnutten die van redelijk r riante uitkeringen ondanks hun werkeloosheid toch 2 weken all in naar Turkije of Tenerife vliegen, maar kijkend naar de uitspattingen van de nouveau riche wordt ik net zo pissig. Kom, help eens even in deze discussie mensen.

Link naar reactie

Kill Microsoft koop Apple!

Net zo ondoordacht als JP Morgan te laten crashen door fysiek te kopen?

Sorry, ik dwaal af.

Supermarkten die geplunderd zijn...

Oef, daar heb ik moeite mee... Waarom geloven mensen dat Apple God is en is Microsoft volgens hen de verpersoonlijking van de duivel??? Verdiep je even in de historie alvorens zoiets te roepen...

difference-575x626.jpg.0d5fd79912027777dbecd431b04b24d7.jpg

Ik wil beide mannen niet denigreren tot een simpele afbeelding hierboven, maar om nu een van de grootste filantropen ter wereld (Bill Gates) dermate af te serveren en een dictatoriaal persoon (Steve Jobs) te verheerlijken, vind ik ietwat ver gaan...

Link naar reactie

In het kort, beste Rothbard, is het geld verkregen door een krom systeem in Amerika waarbij de extreem rijken worden ontzien van tax

Kanye West en Dinges Kardashian verkrijgen hun geld door iets te leveren wat andere mensen graag hebben, wat heeft een lager belastingtarief daar nou mee te maken? Het is jouw redenering die krom is. Sommige bedrijven verkrijgen inderdaad geld door belastingvoordeeltjes omdat ze daarmee een oneerlijke concurrentiepositie krijgen, Kanye West en Kardashian verkrijgen echter net zomin geld van belastingsvoordeeltjes als dat ik geld verkrijg doordat een straatrover mij ontziet.

en bovendien zijn de functies die hun uitoefenen totale zinloze bezigheden, in mijn opinie.

Heel goed Keyser, dat is jouw OPINIE, onthoudt dat; miljoenen anderen beleven daar hartstikke veel plezier aan, of jij die ervaring nou deelt of niet. Jouw mening daarover is net zo superieur als jouw mening over wat de lekkerste smaak roomijs is.

te dure producten voor wat het nou werkelijk waard is.

'Werkelijke waarde' bestaat niet. 'Waarde' is een concept dat slechts in de geesten van individuen bestaat, en is 100% subjectief in 100% van de gevallen.

Zonder dat ik nou één twee drie weet wat jouw standpunt is. Dan moet ik natuurlijk eerst dat boek lezen

In 'Economics in One Lesson' vind je geen 'standpunten', dat is een boek dat gaat over de werking van de economie.

Of heb je geen enkele bedenkingen bij de welhaast exponentiële groei van de portemonnee van de top 1% en het gelijk blijven of zelfs dalen van de koopkracht van de rest?

Nee, want het is op zichzelf een nietszeggend feitje (dat niet eens helemaal klopt (

en Dagelijkse Standaard artikel)). Wellicht is dit betekenisvol voor iemand die vol afgunst naar de wereld kijkt, maar niet voor mij. Ik kijk liever naar oorzaak-gevolg. En voor zover ik weet heeft Kayne West de samenleving niets misdaan met zijn geldstrooierij. Integendeel; geld dat verdient wordt met vrijwillige transacties neigt wederzijds voordelig te zijn. Hij stinkend rijk, miljoenen andere mensen meer muziek waar zij plezier aan beleven. Alleen maar geweldig dat dit zo werkt, en dit mechanisme is de reden dat wij niet meer iedere dag noodgedwongen achter gazellen aan moeten zitten voor ons dagelijks voedsel en niet meer op onze veertigste bezwijken aan artrose.

Sommige mensen worden in deze wereld natuurlijk rijk dankzij allerlei politieke connecties, met name bepaalde bankiers om maar een groep te noemen, die bail-outs ontvangen en beschermd worden tegen concurrentie. Als je je af gaat zetten tegen het rijk zijn kijk je echter helemaal verkeerd; er is niets mis met rijk zijn, er is iets mis met anderen mensen onder de dreiging van geweld benadelen.

Link naar reactie

Mijn mening ken je KS. Wanneer je met de wetenschap dat miljoenen dood gaan van de honger, en dichterbij, vele mensen leven ( ver) onder de armoede grens en je spendeert toch op deze wijze je geld, ben je in mijn optiek een enorme zielloze egoistische hufter. En dat dit soort mensen de economie draaiend houden scheelt me geen donder, dat had dat geld ook gedaan wanneer het anders uitgegeven was. Tuurlijk vind ik dat ieder geld naar werken hoort te krijgen, maar daar zit direct ook een waardeoordeel in. Deze mensen doen geen donder voor anderen waar het er werkelijk op aan komt, of je moet geestdodend stompzinnig entertainment werk vinden:confused: ( overigens wel weer verontrustend dat er een markt voor lijkt te zijn)

En voordat er iemand gaat denken of roepen, dat is jaloezie waardoor je zo reageert, forget it, gelukkiger dan op dit moment zal ik niet worden, daar doen spullen namelijk niks voor, mensen, vriendschap en liefde des te meer.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...