Ga naar inhoud
GENEGEERD

Camping - Kiezen


prepperpappa

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot

Ja, laat ik me maar niet vastpinnen op 1 camping, dacht ik.

 

Ook niet de bedoeling dat er teveel komen, maar hier nog even mijn gedachten/criteria bij het uitzoeken van een camping.

 

Voor nu maakt het niet echt zo veel uit, wat voor camping, maar toch hou ik een beetje rekening met de toekomst.

 

- Niet te dicht bij hoofdwegen

- Bos in de buurt

- Zwembad (op terrein of dichtbij) voor kinderen

- Minstens BBQ toegestaan.

 

Boogschieten: Bij een boer (ga ik achteraan) - Bij een survival-terrein met eigen voorzieningen (duurder).

 

In het bos: weinig kans dat je een kampvuur mag maken in een droge periode. Bosbrand-gevaar.

 

Eerste camping is bekend en bezocht:

 

Hoeve aan de weg - Oude Willem

 

http://www.hoeveaandenweg.nl/

 

Met bos, BBQ, zwembadje, beschutte plekken, voor elk wat wils (lodges, sta-caravans), luxe, netjes.

 

Tweede camping, daar heb ik wel eens overheen gelopen.

 

Adelhof - Vledder

 

http://www.adelhof.nl/nl/homepage.lp

 

Bos is kleiner, dichter bij dorp .Drenths Friese wold is wel dichtbij. Nog luxer, groter (gemeente-) zwembad tegen betaling, visvijver, netjes.

Regelmatig stacaravans te koop.

Kampeerplaats voor 6 personen = 28 euro.

En wat ik weer zeer interessant vind, met het oog op de toekomst: volkstuinen dichtbij. Kerkhoflaan - Vledder.

 

Dit is wel heel dicht bij mijn huis, dus als jullie lief zijn, kom je maar in de tuin boogschieten. :)

 

Haha, houdt er wel rekening mee, dat kiezen altijd moeilijk is.

Dus ik hou het hier even bij en ben benieuwd wat voor reakties dit op gaat leveren.

 

Tot ziens, groetjes van p8 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hahaha same here, maar we dachten er aan om die camping eventueel als shtf ook als BOL te gebruiken(of die daar geschikt voor is weten we nog niet). Maar goed we zoeken dus een camoing boven nap en het liefst zo ver mogelijk het oosten van het land in. Zuiden zou ook kunnen maar das pas ver weg :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Ja Communicator, moeilijk hoor, iedereen tevreden houden.

 

Het is de bedoeling dat we van de drukte weg kunnen komen.

 

Vandaar dat we gelijk maar deze kant op zoeken. Voor ons wat dichter bij huis, zodat we de boel kunnen verkennen. Gewoon even over de camping lopen dus.

Als het nodig is bij een boer aankloppen, of hij een weilandje verhuurt voor boogschieten. Dat soort dingen. Dan vind ik het zelf weer te veel moeite, om steeds naar Utrecht heen en weer te rijden, terwijl hier allemaal opties om de hoek zitten.

 

Als het hele concept van Shelter Camping BOL is uitgewerkt, moeten we op zoek gaan naar meer campings op de vluchtroutes naar het buitenland.

Limburg = richting Ardennen en dan Frankrijk

Zeeland = richting Frankrijk (daar heb ik nog geen kaas van gegeten, op de echte kaasjes na dan) moeilijke route lijkt me dat, drukke wegen.

Oost = richting Duitsland

Noord/Oost - dat zijn wij = richting Noord Duitsland en dan Scandinavie en de Oost-landen.

Stap 2 is dat pas.

 

Maar we moeten ergens beginnen.

Het ligt ook echt aan het animo/wie wil er allemaal meedoen? Tot nu toe zijn er al een aantal mensen voor Drenthe.

Daarvoor komen zelfs mensen uit Zeeland.

Later nog eens wat in de Ardennen doen misschien, ook niet om de hoek, maar wel nuttig. Of in de Harz, Duitsland. Later.

 

Wat is je toekomstige vluchtroute Communicator, als ik vragen mag?

Een BOL in het midden lijkt me geen goed idee. Dan kan je beter naar Drenthe komen, dat is het al gelijk een stuk rustiger.

Noord Holland vind ik persoonlijk ook een moeilijke hoek. Als de hoofdwegen vast zitten, waar moet je heen dan? De zee of het IJsselmeer zijn goede opties, denk ik. Maar daar moet je dan wel op voorbereid zijn.

Waarschijnlijk kan Noord-Holland dan beter Shelter Havens beginnen. Met ervaren schippers in de groep, of mensen die daar hard voor leren.

Persoonlijk zou ik liever over de zee naar het zuiden of het noorden vluchten, dan over snelwegen, want dat zit allemaal vast dan.

Maar dan moet je wel een zeewaardig schip hebben, een goede bemanning, kunnen navigeren, enz.

 

Het concept tot nu:

Samen kamperen - plannen - leren -leuke dingen doen.

Later een BOL maken, met een groep. Camping als onderdak. Stukje grond voor zelfvoorzienendheid: groenten verbouwen. Stukje grond word vesting, WTSHTF.

Lees hier in de groep het een en ander door. Daar staat in grote lijnen al een aardig plan.

 

Zuiden is voor ons geen strak plan, want dan moet je eerst weer Nederland door.

Drenthe is een prima beginpunt, daarom ben ik ook erheen verhuisd.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehehe...helemaal mee eens behalve dat utrecht wel bij mij om de hoek ligt en die camping im drenthe wat verder is. Maar ja zoals ik al zei. Ben het er helemaal mee eens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat voor nu de camping niet zoveel uit maakt, maar op de lange termijn is het wel prettig dat het de toekomstige BOL kan zijn. Gezien mijn ervaringen met water heeft mijn voorkeur ruim boven NAP. Drente is voor mij niet om de hoek, maar wel bekend terrein. Ach het is maar dik twee uur rijden, op valantie rijd iedereen vast meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hier nog een bijdrage van iemand en mijn antwoord.

 

Hey Heksenboot,

 

Zag dat jullie ergens in mei een meeting willen doen, hebben jullie hier al een locatie voor ?

Heb eventueel een locatie de we zouden kunnen gebruiken http://www.bramijzerman.nl/verhuur/het-zwarte-veldje het ligt centraal in Nederland en is prima te bereiken vanuit alle richtingen.

Daarnaast kan ik een vuurontheffing aan vragen bij de gemeente, en er is genoeg plek om te kunnen overnachten.

En misschien kan ik nog een aantal mensen regelen die workshops kunnen geven zoals: spoorzoeken( wild) , kompas lezen, vuur maken, pionieren, boogschieten en nog veel meer.

 

Groet CMFC1988

 

 

Hee C, leuk veld. Goed om te weten, dat dat ook nog bestaat.

Voor nu gooi ik het even in de groep. Kijk op topic Camping - Kiezen voor meerdere gedachten op een rij.

 

Wat zijn dat voor mensen, met die workshops? We gaan veel dingen onderling regelen en aan elkaar leren.

Maar misschien blijft er nog wat open, dus mogelijk kunnen we wat met die workshop-mensen.

 

Fijn dat je meedenkt, want we weten echt nog niet hoe het gaat lopen in de paar maanden. Straks wordt het nog een prepper.nl dag, dan is dit wel een mooie lokatie.

Vertel je verhaal nog aan Mr. Gold, want die is ook bezig met organiseren en wil dit vast ook wel weten.

 

Bedankt en groetjes, p8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een beetje bekend in Drenthe en gezien onze route zou ik ook daarvoor willen gaan. Wat dachten jullie van deze: http://www.vlintenholt.nl/

Klinkt erg familie maar dat valt reuze mee. je hebt er veel veldjes waar je afgescheiden kan staan. Eigenaar ken ik als gemakkelijk, hij krijgt met regelmaat legerfanaten voor een weekend en vuurtje stoken enz kan meestal prima. Ligt in het bos en lijkt veel potentie te hebben voor een kennismakingsweekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hoi Hytte,

 

Wat leuk dat je zo'n camping kent. Vuurtje stoken en legerfanaten, dus misschien ook wel boogschieten klinkt heel goed. :)

 

Heb je de rest van de keuzes en overwegingen bekeken?

Wat vind je daarvan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Ja.. ik had al zitten kijken naar de andere suggesties maar die leken zo gericht op de doorsnee nederlandse familie. veel entertainment enz. Het zwarte veldje leek me wel leuk. Natuurlijk kan je er op de website niks van zeggen, maar ach zo hebben we nog een suggestie waar we uit kunnen kiezen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hytte zullen morgen die camping van jou eens uitpluizen. In het bos en fikkie stoken (pardon vuur aanmaken) klinkt natuurlijk erg goed. Zeker als boogschieten ook tot de mogelijkheden behoort. Morgen eindrlijk weer eens alle tijd, dus zal me overal weer eens intensief in verdiepen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk Amazing Dree en Wiskers dat het jullie wat lijkt!!!

 

@jager, deze camping is in de laatste 10 jaar, iets van 3 keer van eigenaar verwisseld. Mijn ouders komen hier al jaren en vooral de rust spreekt hun erg aan. Je hebt 2 delen. Het honden terein, dit is wat kleiner, maar heeft nog steeds mooie afgezonderde velden. Het gewone terein is lekker groot en heeft veel privacy.

 

Doordat het terein toch wel wat last had van leegloop is de huidige eigenaar allelei ideeen aan het uitproberen om mensen te trekken. Zo was het houten huis van de foto's zijn eigen woning maar dit wordt nu aan groepen verhuurd. Ook heeft hij op het grote terein een flinke tent neergezet voor feesten en partijen. Als rustzoeker ben je dan niet blij en hij heeft er al behoorlijk veel commentaar op gekregen. Hij had het er ook over om de tent te gaan verplaatsen.

 

Dit alles weet ik vooral door mijn ouders, zij hebben wat meer contact met de eigenaar. De enige keren dat ik hier kom is buiten het seizoen en dan is er veel mogelijk. Mochten we dit leuk vinden kan ik natuurlijk altijd informeren naar alle mogelijkheden, kosten enz.

Deze camping heb ik er vooral opgezet omdat hij midden in het mooie Drenthe ligt en dat degene al daar misschien een keer kunnen kijken of het aan al onze "strenge" prepperswensen voldoet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Volgende week zondag gaan Jager en ik even bij deze 3 campings langs.

We zetten dan onze bevindingen en overpeinzingen op een rijtje.

 

Leuk al die positieve reacties! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Een bijdrage van mijn kant. Als jullie opzoek zijn naar een camping met een klein evenementen terrein kun je terecht bij:

 

Camping de Vlinderhoeve Bathmenseweg 7

7216 PB Kring van Dorth

Gemeente Lochem

 

Buitencentrum KerkemeijerRuurloseweg 51

7271 RS Borculo

 

En verderweg:

Evenemententerrein den Umswing

aan de Schorfvenweg 3

Sevenum (Noord-Limburg)

T 077-4641517

 

Op deze terreinen zijn best wel veel mogelijk. Ik ken ze van auto club meetings die er gehouden worden. Ik heb er veel plezier gehad. En willicht hebben jullie er iets aan. Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...