Ga naar inhoud
GENEGEERD

Meeting: wat zijn je wensen, wat wil je gaan doen?


Gast Heksenboot

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nou voor mij heel simpel. Natuurlijk een leuk en informatief weekend waar de kids ook plezier aan hebben. Maar vooral in real life van jullie horen hoe zo'n camping er uit moet zien. Kijken hoe bij een shtf de verdediging zo snel mogelijk opgezet kan worden. Met daarin in het achterhoofd geplaatst dat het voor sommigen lang kan duren voordat ze aankomen (bij een serieuze shtf reis ik alleen snachts met vrouw en kinderen in stealth bv). Wie welke taak op zich gaat nemen. De gezichten achter de namen beter leren kennen . Tussendoor genieten van de.diberse workshops en in de avond genieten van een pot bier bij het kampvuur. Vergeet ik nog iets nu? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha klinkt goed @Jager...Wat er voor mij in zou moeten zitten om het tot een succes te maken? Kennismaken, overleg, leuk item zijn workshops.. maar dan komt meteen de vraag , en wat dan? Ook voor kinderen moet het leuk zijn, hoewel ik zelf uit de kleine kinderen ben.... Waar hebben die behoefte aan...

Workshops geven kan ik wel, ben in het dagelijks leven bezig met opleiden, en bezit zelf ook nog wel wa vaardigheden,...

Ach eerst maar eens zien..

Persoonlijk steek ik graag een fikkie en kampeer basic...

Voor een meet.. datum is natuurlijk belangrijk, lokatie ook... eerst maar eens inventariseren...

 

Grts Wisks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk staat op de eerste plaats elkaar ontmoeten.

Verder zou ik graag iets willen weten over hoe ik een vis na het vangen moet schoonmaken. En ook bv hoe een konijn/ eekhoorn ofzo na het neerschieten/vangen moet worden schoongemaakt en wat ik er verder mee kan. Waar moet ik bv opletten als ik het vlees wil bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Cool :cool:

Wat een mooie reacties. Precies wat we voor ogen hadden.

We wachten nog op meer reacties.

 

Datum en Locatie, wordt al vermeld, maar hier nog een keer:

 

http://www.hoeveaandenweg.nl/faciliteiten.php

Zwembadje voor de kinderen. Groot bos om de hoek.

 

 

Een lang weekend in mei, zie de topic datumprikker.nl.

Hopelijk lekker weer in mei. Wat verder in de toekomst, dan kan iedereen plannen-preppen en vrij nemen, zoals Jager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- vis schoonmaken

- villen

- met een boog aan de slag gaan

- beetje oefenen om bijv het vuurtje wat sneller aan te krijgen met basismateriaal.

- Jullie leren kennen en scenarios uitwerken wat we zouden doen als.... Of... hoe kom je bij de camping als....

- wijntje drinken en goede hapjes daarbij hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha die camping!!!

 

Wel een echte survivalcamping!!!!!! ;);););)

 

Verwarmde toiletgebouwen

Seniorenruimte, invalidenruimte, babyruimte

en familieruimte in het toiletgebouw

Restaurant en snackbar

Mini-shop en wasserette

Verwarmd zwembad, speeltuin en sportveld

Recreatieteam in de meivakantie, hemelvaart en pinksteren en 5 weken zomervakantie! (exacte data op de kindersite)

Bibliotheek

Verhuur van Chalets en Luxe Lodges

Fietsverhuur

Speciale arrangementen

Dierenweide

Jeu de boules baan

Draadloos internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja heerlijk hé, toiletten en zwembad zijn verwarmd;). ik wil graag iedereen leren kennen en kijken wat hij of zij kan, doet en waar de interesses liggen. Camperen is leuk, heb ik altijd graag gedaan. s'avonds met z'n allen rond het kampvuur, koken, BBQ en eindelijk mijn waterfilter uitproberen, die zit nog steeds ingepakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hee Camping-gasten.

Net even een rondje "Hoeve aan de weg" gewandeld.

Ruime plekken, goed afgeschermd met kerst-coniferen.

Geen kampvuur, wel BBQ.

Zwembadje niet al te groot.

Lodges zijn leuke grote tenten, met luxe inrichting, beetje legertent uitstraling.

 

Op de kaart meer campings bekeken qua ligging, dan ligt deze toch het meest centraal en van de grotere wegen af.

Je kan een flink eind de bossen in wandelen.

Stukje verderop heide - stuifzand - groot bosmeer waar je in kan zwemmen.

 

Dit even zonder dat ik verder vragen heb gesteld aan de opzieners/eigenaars.

Dus boogschieten? Waarschijnlijk niet.

Er zit verderop wel een camping bij Appelscha, maar dat is dan weer vlak bij een drukkere weg.

 

Misschien ook wel leuk voor een eerste keer.

Daar zit een soort "survival"-terrein bij. Je weet wel, touwklimmen, boogschieten, quads. Niet echt helemaal wat wij onder survival verstaan.

 

Dus.

 

Hier in de buurt veel boerenland. Misschien is er ergens een stukje weiland te huur, voor boogschieten? Daar kan ik ook naar vragen.

 

Ik weet wel een plek in het bos bij Appelscha, waar altijd gewoon een flink kampvuur wordt gemaakt.

 

Vertel.

 

Mijn eigen gevoel zegt gewoon: Hoeve aan de weg.

 

Nu jullie weer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Nou wiskers, vuurtje maken kan altijd in de BBQ.

Als hij aan is, maken we hem weer uit, en kan de volgende aan de slag.

Of 10 BBQ's tegelijk, waarom niet?

Lucifers - Aanstekers - Tondel - Materiaal uit het bos - Firesteel - Vuurboog (wie is expert?) - Vuursteen/Staal - Chili con Carne met Madam Jeanette (Backfire) :D

 

Heeft er nog iemand een Kamp-Hout-Oven?

 

Tegen die tijd heb ik wel weer wat Rocket Stove's klaar, met uitleg en workshop.

 

Heeft er al iemand een Wonderpan? Die ga ik ook nog zoeken.

 

Dutch Oven kan ook in de BBQ.

 

Lucifers waterproof maken en Tondel maken, weet iedereen nou wel. Maar nu de praktijk.

 

 

(hoofdletters als een soort activiteiten/hoofdstukken)

 

Nog wat vergeten?

 

 

Die Wiskers kan mooie foto's maken he? :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elkaar leren kennen

Anderen leren hoe je een vis schoonmaakt

Anderen leren hoe je een kip / fazant / haas slacht Ik neem aan dat ik het tegen die tijd geleerd heb

Misschien zouden jullie mijn vriend kunnen bewerken om het nut van preppen in te zien en ook een "believer" te maken

De perfecte lokatie voor de sheltercamping gaan bepalen/ regelen/aanschaffen

Vuurtje fikken

Brood bakken

Lekker koken

De kinderen 5 en 8 voorzichtig voorbereiden en leuke dingen als vuur maken leren

Een kruisboog leren maken/schieten

Een machette leren gebruiken

Een shelter in het bos leren maken

Ach ik kan nog wel ff doorgaan, maar ik kijk het meest uitnaar het kampvuur en de kennismaking

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Heksenboot

Hahaha, Bandoeng jonge, ik had net zo'n lekker receptje voor je. Met bonen, ja!

 

Nee hoor.

 

Hee dat met die naam - gezicht - avatar is leuk man!

 

Leidse Prepper dacht dat Amazing Dree de kleindochter van Charlie was.... bijvoorbeeld

 

En jullie denken natuurlijk allemaal, dat ik met een puntmuts op kom binnenvaren. :)

 

 

Maar kook-kunsten, ja man! Daar ben ik ook erg benieuwd naar. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is bij mij wel makkelijk. Heb op m'n profielpagina gewoon mijn eigen foto. Niks opsec, heb ik ook niet nodig;)

 

Wat zeg je nou Heksenboot, geen puntmuts???.Had ik net m'n kids verteld dat ze een echte heks/tovenaar gaan ontmoeten:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

O jee, Jager. Geen idee, wat voor beeld kinderen tegenwoordig bij heksen en tovenaars hebben. Dat zal wel weer niet veel goeds zijn.

En een goochelaar ben ik niet. Eerder een googelaar. ;) Jullie ook toch?

 

Ja, opsec respecteer ik wel van mensen hoor. Maar voor mij hoeft het ook niet.

 

Ten eerste, omdat ik weet, dat elk ding dat je doet geregistreerd wordt.

Privacy is een illusie.

 

Ten tweede speel ik graag open kaart. Niet in 1 keer alle kaarten op tafel...

Maar stukje voor stukje, rustig aan, niets overhaast.

 

Zo ongeveer, zoals het hier gaat. Langzaam leer je mensen beter kennen.

IRL zal er een extra dimensie aangeven. (hmm, voer voor filosofie, maar leuk om te kunnen zeggen: Ha, die mensies!) :)

 

Ten derde geef ik inbrekers altijd een kaart naar Wassenaar. Bij mij valt niets te halen :D (he, dat zijn nou net die troeven die ik Wel achter de hand hou).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Ja hee, Dree. Wat wil je met die avatars? Een extra belegen Catweezel en een stoere chick. :D

 

Hoe kan je dat nou inschatten?

 

Daarom wel leuk, die tip van Bandoeng. Eerst van elkaar raden wie je bent, voordat je jezelf voorstelt.

 

Charlie is wijs genoeg om 150 te zijn. En hij loopt beter dan mij, dus jonger dan 50. Eh, ook 50? (fuut fuut fuut, welke voorstelronde?)

 

Nee hoor, ik heb gewoon geen conditie :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...