Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stel jezelf voor...


bornready71

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik houd het hier ff op mr T...

Ik woon in Zeeland met mijn vrouw en 2 kinderen. Werkzaam in de Zorg (verpleegkundige) 29 jaar.

Noodvoorraad geeft mij een tevreden gevoel, maar mijn doel is zelfvoorzienendheid want er zijn, zacht gezegd, wat dingen die mij tegensteken in deze wereld.

Hobby's: Vissen, zoetwater gaat wel lekker, ben begonnen met zeevissen, maar daar valt nog veel in te leren...

Volgend jaar start ik met een moestuin, ik gebruik de winter om me in de theorie te verdiepen. Wel al ervaring in "gewoon" tuinieren.

Survival en bushcraft heb ik ook altijd leuk gevonden (ik zie liever Ray Mears dan Bear Grills)

allergisch voor het woord "overheid", kick op het woord "onafhankelijkheid"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hoppa, copy paste:

 

Man, 51, 25 jaar getrouwd. 2 zonen van 22 en 20 jaar. 1 zoon van 27 jaar, uit vorig huwelijk.

Afgestudeerd als binnenhuisarchitect en algemeen ontwerper, Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten te Den Haag.

2 jaar architect geweest. Samenwerking stopte, persoonlijke onenigheid.

Nu al 15 jaar chauffeur op taxi-busje. Beviel me prima, dus gewoon gebleven.

2 jaar geleden verhuisd naar Drenthe. Ten eerste gewoon mooi en het kon door een erfenis. Ten tweede weg uit de stad. Druk - herrie - vies - en ook wel als prep.

Werk vinden is moeilijk nu. Tijdelijk werk, gaat ook weer ophouden. Huis in Den Haag nog niet verkocht.

Niet om te klagen, maar gewoon even om open kaart te spelen. Doen jullie dat maar niet zo uitgebreid, dat mag, maar hoeft absoluut niet. OPSEC is okee. Desnoods kom je onder een schuilnaam. Wat je zelf wil.

Dit doe ik even, zodat iedereen weet, wat die Heksenboot nou voor gozer is. Een ouwe punker dus. Hehe, dat durf ik gewoon te zeggen, ook al ziet er een negatief aura om het begrip Punk. Wiki maar individueel anarchisme, met neiging tot primitief anarchisme, dan weet je wat ik met punker bedoel.

En ik ben niet zo bang aangelegd, met nog wat troeven achter de mouw, dus kom maar op.

 

Extra anecdote over prepper.

Via de site vond ik oude boek weer terug, die ik in mijn jeugd heb stukgelezen:

Scouting for Boys van Baden Powell.

 

http://www.thedump.scoutscan.com/yarns00-28.pdf

 

Het motto van de scouting was altijd: Be Prepared.

Scouting - Survival - Prepper, allemaal nauw verwant.

Het boek staat vol leuke wetenswaardigheden, maar je moet wel ff tijdreizen naar de Boeren-oorlog in Zuid Afrika.

Al heel lang loop ik met survival spullen rond EDC.

Maar dat is nou het leuke van deze groep, daar gaan we geen lijsten van typen, dat gaan we van elkaar bekijken ;)

 

Tot ziens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal ik me ook maar eens kort voorstellen.

 

Ik ben een (jonge)man van 20 jaar en ik woon in de buurt van Eindhoven. Ik heb me onder voorbehoud bij deze groep aangemeld omdat nog een beetje wil aftasten hoe de plannen (en mijn eigen leven) zich gaan ontwikkelen. Bovendien heb ik zelf (financieel) helaas niet veel toe te voegen. Desalniettemin ben ik wel heel erg geïnteresseerd in dit project. Ik weet over veel onderwerpen een beetje en ik hoop volgend jaar de opleiding voedingsmiddelentechnologie, toegepaste biologie of mondzorgkunde te gaan volgen.

 

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rescue,

 

Man, al wat jaartjes 28,:D (voor de mensen die meer info. ja al de 40 gepasseerd) .. actief met bushcraft, communicatie, acute medische zorg, en rescue-technieken, werkzaam voor diverse organisaties.

 

Mijn werk en hbbby omvatten veel buitenspelen, onder wat primitieve omstandigheden.. Wil daar rond een kampvuur wel iets meer over vertellen.

 

Prep al een tijdje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ff copy-paste :p

 

ben 17, bijna 18. op het moment een gymnasiumleerling met een bèta-profiel, helaas wel 2 keer blijven zitten. als baantje werk een bij de slagerij bij een winkel. en ben graag buiten een beetje in het bos en bij de waterkant als het redelijk weer is.

skills die ik heb: Vissen, het fileren van vis en daarna heerlijk bereiden ook heb ik wel wat verstand van het zelf maken van bogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Copy Paste......Wat mij betreft 48 jaar voormalig Sportschoolhouder.Werkzaam geweest in persoons beveiliging.Samen wonend met een hele lieve Marrokaanse en een frans Bulletje.Opsec....Vind ik straks belangrijker dan nu.Ik heb niks te verbergen..en eigenlijk mag een ieder weten waar ik mee bezig ben.Ik zie mezelf ook niet echt als een Prepper maar meer iemand die deze maatschappij redelijk zat is en gewoon zn eigen Shit wil regelen.Op mn eigen stukkie land..(En als dat is met gelijk gestemde is dat zeker ok)Bij mn profiel is n link naar mn website die eig meer betrekking heeft op mn werk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn een echtpaar van 58 en 59 jaar. Mijn naam is orca2000. Ben al lange tijd bezig met het uitzoeken van manieren om duurzaam te consumeren. Wij wonen in een huurhuis in Hoorn NH.

Wij hebben op NCG met belangstelling gekeken naar Doomsday preppers en zijn daardoor weer wakker geschud en hebben besloten om nu maar eens echt te gaan beginnen met preppen.

Wij zijn voorzichtig begonnen met het aanleggen van een voorraad van voedsel en drinken. Wij willen ook zoveel mogelijk vaardigheden om te overleven leren. Ik ben veel aan het lezen, er is zoveel informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier Piroska, (Roodkapje in het Hongaars)

 

Vrouw 45, getrouwd, 3 kinderen, 2 kleinkinderen, 4 katten, 2 honden.

 

Jarenlang werkzaam geweest als Facilitair Manager, een paar jaar geleden baan opgezegd en als zelfstandige gaan werken in de particuliere thuiszorg (koken) en als tuinvrouw en fotograaf.

 

Bijna 7 jaar geleden een boerderijtje met 5000 m tuin gekocht in Hongarije, 6 jaar lang verbouwd en in het voorjaar verhuizen wij voorgoed om daar zelfvoorzienend te wonen.

 

Ik ken vrijwel alle eetbare planten en paddenstoelen en ik ben gek op vuur, hout en klei/leem. Ik kan vreselijk lekker koken bvk op hout en buiten.. bvk vegetarisch maar niet noodzakelijk.. want de ree die onze hond vorig jaar op ons land pakte heeft heeeeeerlijk gesmaakt, al viel het slachten/schoonmaken nog niet mee :-))

 

Dan nog helemaal vergeten: vorig jaar een paar maanden in Gabon (Afrika) geweest waar we van regenwater moesten leven (geen kraan of put) , fruit uit de bomen plukten en krabben van het strand (das hard rennen hoor om die te vangen) en ook een aantal weken zijn gaan kamperen met de 4x4 en heel erg veel van de locals hebben geleerd..

 

Sorry voor de belachelijke zin, maar als je goed leest is het vast nog te volgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

XiniX man, over de 50. bijna 12,5 jaar gescheiden ( feestje ?) 1 kind, kutbaan , 6 onder één kap woning, kom oorspronkelijk uit Amsterdam, wil weg uit de ratrace , realist, cynisch, maar verder handtam en bijna menselijk. hobby's zeilen/windsurfen/ powerwalking/ kamperen/koken&bbq/ en de 3 zzz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hier Hytte, vrouw, 36 jr en getrouwd. Ooit begonnen als apothekersassistente. Nu zet ik projecten op in de zorg. Een beetje basis bushcraft heb ik altijd erg leuk gevonden, maar ik ben zeker niet zo doorgewinterd als dat ik hier voorbij zie komen. Verder heb ik veel verschillende interesses en ben ik ontzettend nieuwsgierig en daardoor doe ik allerlei cursusjes en workshops. Breed georienteerd noem ik dat maar.

Ik ben gek op koken, honden trainen, fotograferen en nog veel meer. We zijn op zoek naar een plek met ruimte om vrij te wonen. Preppen begint zich voor mij, steeds meer te richten op kennis en basismateriaal. Liever alles bij de hand, dan weg te moeten uit je Bol en alles kwijt te zijn. Verder is er nog een hondje waar rekening mee gehouden moet worden, maar daar zijn de spulletjes ook bijna klaar voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiskers 56 jaar, getrouwd, NoordHolland, opleidingscoordinator van beroep, van origine werktuigbouwer en kan nog steeds goed bouwen.. Al weer een lange tijd min of meer prepper, hoewel ik me daar nooit echt in verdiept heb. Heb me bekwaamd in overleven, of survival... heb daar ook wel de spulletjes voor.. net als een redelijke voorraad, niet te veel want zoals ergens anders al gezegd, het hangt er maar net van af wat er gebeuren gaat (als er iets gebeurt)

Fotografie en dan in het bijzonder UE.. laatste trip was in een oud fort van de Maginot linie.. wowww 30 meter onder de grond, meer dan 2 kilometer lang, meerdere verdiepingen.... geweldig.. bomproof.. maar niet geschikt voor bewoning.. veel te vochtig en te weinig zuurstof.. we zaten op het diepste punt op 19,7% , dat leverde hoofdpijn op en ook door het vocht oranje brandende lampen (gas) De benzinelamp had ik boven laten staan in een geschutsbatterij...

 

DSC_5447.JPG

 

DSC_5443.JPG

 

Afijn bij toeval hier geland en ik moet zeggen, het valt op hoeveel mensen er op een serieuze manier mee bezig zijn... leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dan ben ik aan de beurt

 

Nou ik ben Assim,16 jaar, man en uit oss noord-Brabant ,

 

Ik studeer voor Monteur ElektroTechniek maar ik heb werk in een viswinkel.

 

ik ben bezig met bushcraft met een goede vriend en heb al wat kleine skills onder de knie

 

mijn vooraard in nog klein maar ik doe me uiterste best

 

mee weet ik niet:p

 

Gr Assim Ef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn naam is FranZisska en ik ben de vrouw van Orca2000 ik ben 59 jaar, heb twee honden en een kat.Ik ben geinteresseerd in preppen en we leggen dan ook een voorraad aan. Wat ik vooral leuk vindt zijn de wapens, ik heb vroeger karate, judo en kickboxen gedaan ook yoga. Nu ben ik vooral een crea-bea en leer met eenvoudige dingen kaarsen en b.v zeep te maken. Ik heb 3 ervaringen in kamperen en noem het vooral kramperen maar ik zie wel. Ik heb gewerkt in de beveiliging ben een type met een eigen mening, maar sluit me graag bij jullie aan om wat voor ons zelf te hebben. Ik ben goed in computers ( al heb je daar zonder stroom weinig aan ) heb ervaring met een 27mc bak dus communicatie. Natuurlijk kan ik koken welke vrouw niet,houd wel van kampvuren en kan lekker meezijngen .

groetjes FranZisska :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik ben volgende week 40, vrouw, samenwonend twee kinderen en kat en een jacht hond. Heb al jaren interesse voor onafhankelijk kunnen leven, maar nooit stappen ondernomen, twee jaar geleden ook op zoek geweest naar een forum als dit, maar niets kunnen vinden in Nederland. Gestopt met zoeken en zelf aan de slag gegaan met voornamelijk voorraad inslaan. Daarna laten liggen en nu weer volop bezig.

Heb veel gereisd en ben uiteindelijk in de retail gaan werken. Vorig jaar gestopt en nu volledig thuis voor de kinderen. Ik ben breed georienteerd met vooral interesse in jacht, slacht voeding en koken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dan.

Ik ben Charlie, ik ben 50 jaar (en ik doe Donald Duck na).

Dat lijkt oud, maar zo voel ik me niet. Samen met Amazing Dree woon ik het Zeeuwse. Preppen heeft me altijd al in het bloed gezeten. Toen ik nog jong was, had ik een droom van wonen op een handzaam schip, zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn en te gaan en staan waar ik maar wilde. Toen besefte ik al dat een schip kopen één ding was, maar het onderhouden, laat staan kunnen zwerven waarheen je maar wilde, was twee.

In die tijd ontstond al het idee om een meubelmakerij te beginnen, welke ik onderweg zou kunnen uitoefenen. Ik zou in m'n levensonderhoud voorzien door in verschillende havens timmerwerk aan te bieden. Uren achtereen kon ik daarover fantaseren. Zo bedacht ik dat ik waarloos rondhout moest hebben, zodat ik een noodtuig zou kunnen opzetten als ik m'n masten verspeelde. Masten ja, want ik wilde toch zeker een kits getuigd schipje. Ik zag mezelf al op de kust van Vancouver Island een mooie den uitzoeken om een nieuwe mast van te maken.

Dit hele plan was tevens mijn motivatie om naar de zeevaartschool te gaan. Tijdens de jaren dat ik voer, is het plan tenslotte een zachte dood gestorven. In de jaren tachtig was het praktisch onmogelijk een schip te financieren. Mijn toenmalige partner zag er geen gat in en ik kwam op plaatsen in de wereld waarvan ik dacht, hier hoef ik niet te zijn als ik met een eigen scheepje vaar.

Nu ik terugdenk aan die tijd, voel ik me toch wel oud.

 

Nu ben ik zeer tevreden met het leven dat ik leid en ik ben alsnog een bedrijfje begonnen in hout. Wij zijn verhuisd bij de aanvang van de crisis in 2007 en we hebben toen al maatregelen genomen voor de toekomst, zoals de aanleg van een boerentuin en het plaatsen van een houtkachel. Ik had direct ook een kelder onder het huis moeten graven en een watertank in de tuin, maar goed. Sinds die tijd zijn we serieuzer aan het voorbereiden, pas later mocht het preppen heten.

Zo hebben we onze (inmiddels volwassen) jongens een BOB gegeven, hoewel we het toen nog een rugzak noemde, met alle noodzakelijke dingen voor directe overleving. De jongens deden er lacherig over, maar ze vonden het toch ook wel gaaf.

 

Verder hebben wij ook wel ondervonden dat het erg moeilijk is, anderen duidelijk te maken waarom je die dingen doet en waarom zij dat ook zouden moeten doen. We kunnen alleen maar hopen dat we sommigen beginnen te ontwaken uit die lethargische toestand van het is zoals het is en het zal wel altijd zo blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pretletter

Man, 46 jaar uit de provincie Zeeland. Getrouwd, zoon van 12. Heb een paramedische opleiding gehad. Hobbies zijn persluchtduiken en koken. (ik kook vanalles maar heb een voorkeur voor Italiaans en Chinees), en daarnaast onze Hollandse herders. Ik kom alleen tijdens een SHTF situatie naar de camping als ik mn Duitse BOL niet meer kan bereiken. Trouwens hoe gaan we een groepslid onderscheiden van anderen? En wat met potentiele plunderaars?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hee Pretletter, leuk dat je erbij komt en meedenkt :)

 

Dat is een goeie vraag over groepsleden onderscheiden.

 

Ikzelf ben van plan, mij voor te stellen met voornaam en forumnaam. Peet Heksenboot (p8).

 

Je kan ook puur bij je forumnaam blijven, of zelf nog een andere schuilnaam bedenken.

Vergeet dan ook je Italiaanse nummerborden niet op je auto te doen, en een Chinese snor op te plakken :D.

 

Geintje:

 

Wat stel je zelf voor? (hahaha, leuke zin, in dit verband) (en die ook :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mannen wacht even dit verplaatsen we even naar de topic shelter camping. Dit topic is alleen voor jezelf voorstellen. Ik zal daar even op je reageren prettige letter ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ff staccato wat dingetjes: vrouw, eind veertig, twee pubers, al n tijd gescheiden, zzp'er (met gelukkig nog steeds genoeg werk). Zo'n in de breedte levend tiep met 1000 interesses, maar met alles wat op mijn bord ligt chronisch te weinig tijd en gelegenheid daarvoor. Reiziger, kampeerder, moestuin, handig en redelijk technisch - nou ja, zo'n zouteloze opsomming is ook verre van inspirerend terwijl mijn kracht juist is om me gepassioneerd in inspirerende projecten te storten. Al jaren doordrongen van mijn persoonlijk kwetsbare situatie, maar in mijn directe (leef)omgeving nog steeds geen serieuze prepperminded mensen ontdekt om hier de krachten mee te bundelen. Idem om een mooi BOL-project in Duitsland te starten (wel een plek op het oog, maar ga ik niet in mijn eentje doen - en vrienden hebben geen tijd en/of geen geld en/of geen gevoel van urgentie). Duss.. nieuw inspirerend project altijd welkom, sta open voor allerlei goede plannen en leuk om meer preppers te leren kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...