Ga naar inhoud
GENEGEERD

Shelter Camping


Gast Jager

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot

Ja Keeper, wees blij dat ik het kort hou ;)

 

Ha vissen, daar hadden we het al over. Dat wordt smullen.

Bogen maken. Misschien kan je alvast een lijstje maken, met spullen/materialen die je nodig hebt. Voor de paklijst, hehe. Aan de vroege kant. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Nou Keeper, nog ff gauw voor het slapen gaan. :)

 

Boog maken kan heel simpel. Maar wel leuk om pijlen en pees-touw mee te nemen.

En ik kan nog veeeeel langer...;)

 

Kan je morgen nog uitleggen (als je wilt) wat je bedoelt met man (volgens de wet nog niet). Ik ken natuurlijk wel veel verhalen daarover, maar er zitten toch ook verschillen in.

 

Pm is ook goed. Wees niet beschroomd, ik ben niet zo moeilijk. Maar geheel vrijblijvend hoor.

 

Wel te rusten Keeper en evt. nog wat glurende nachtbrakers. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Goeiemorgen Keeper.

 

Ja, die pijlen is altijd handig om op voorraad te hebben. Kan de punt er makkelijk af? Leuk voor kinderspelletjes met ballonnen.

Okee, vliegertouw, moeten we dus een rol van hebben.

 

De rest wordt genegeerd ;)

 

Tot ziens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed te zien dat de plannen hier al een beetje meer profiel krijgen.Wij zullen straks zeker regelmatig in Nedrland zijn en t lijkt me geweldig mn Campertje op n soort van Sheltercamping neer te zetten in de tijd dat we hier zijn....Wij zijn in dat geval mn Meis de hond en ik.Het idee met zn alle eerst een bestaande camping te betrekken is zeker cool om elkaar te leren kennen.Maar ik denk toch dat de meeste camping eigenaaren het niet zien zitten om er redelijk permanent een aantal Preppers(cq Survival freaks)een plaatsje te geven...In mijn ogen is het misschien nuttig om eens op zoek te gaan naar campings die te koop staan...er zijn er ook die evt te pacht zijn...(dan kunnen er ook nog inkomsten gegenereerd worden uit verhuur van plaatsen aan 3e(Niet preppers of gewone vakantie gangers)Met evt aktiviteiten of iets dergelijks.(Genoeg know how aanwezig hier denk ik om zoiets op verschillende vlakken te doen)Op het moment als we zelf iets in het beheer hebben kan er dan ook meer gedaan worden aan bv Beveiliging en andere zaken die we t liefst onder ons houden....Ik zie dat er hier ook een soort van Wie is wie (voorstel ronde)plaatsvind...Goed om al n beetje indruk te krijgen we we een beetje zijn.Helemaal top...Wat mij betrefd 48 jaar voormalig Sportschoolhouder.Werkzaam geweest in persoons beveiliging.Samen wonend met een hele lieve Marrokaanse en een frans Bulletje.Opsec....;)Vind ik straks belangrijker dan nu.Ik heb niks te verbergen..en eigenlijk mag een ieder weten waar ik mee bezig ben.Ik zie mezelf ook niet echt als een Prepper maar meer iemand die deze maatschappij redelijk zat is en gewoon zn eigen Shit wil regelen.Op mn eigen stukkie land..(En als dat is met gelijk gestemde is dat zeker ok)Bij mn profiel is n link naar mn website die eig meer betrekking heeft op mn werk.@Jager en @Heksenboot Top Keep up the Good work!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey off grid, precies waar ik gisteren aan zat te denken. Ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn om een geschikte camping te kopen. Misschien kunnen we dit met meerdere mensen doen als stichting alternatief ofzo ;) Kunnen we een gedeelte van de camping voor ons preppers maken, en een gedeelte verhuren aan kampeerders. Komt er ook nog wat geld in het laatje... Voormalig sportschoolhouder he? Dan heb je waarschijnlijk veel te maken gehad met de mensen die ik ook in mijn dagelijkse leven met werk tegenkom en ik kan me voorstellen dat je ze zat bent. Heb ik ook namelijk. Een lief Marokkaans vrouwtje dus, dan wordt het een gezellig multi culturele samenleving zo. Hehe eindelijk zoals het hoort. Zullen wij het dan eens beter doen ;) Ik ga gelijk je website ff vhecken nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat mr. T, als er totale anarchie zou zijn. Je helemaal gelijk zou hebben. Maar omdat we nog steeds in een wereld leven waar wetten en regels zijn, ik er in ieder geval niet op zit te wachten de overheid tegen me in het harnas te jagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit wat in, maar b.v. kijkend naar een occupy (in mijn ogen een beweging van veel blabla, weinig dada), Die krijgen toch ook een plekje toegewezen om hun tentjes op te zetten. Dan zit je uiteraard wel met het probleem dat subtiliteit en discretie bij zo'n beweging ver te zoeken zijn... Tja, dan toch maar alternatieven onderzoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hallo allemaal, wat gaan jullie als bananen hard :D

 

Hoi @Keeper, net weer wat vliegertouw gehaald. Dun spul, werkt dat?

 

@offgrid en @Jager, wouwie, gelijk een camping kopen. Heb ik altijd al willen doen ;)

Zou wel kicke zijn hee. Maar prijzig he? hehe :D

 

Hee, @mr T, ben je ook een ouwe punker? :) Een hele camping kraken, hahaha. Vroeger heb ik hier en daar wel een pandje gekraakt. Maar dat is nu verboten.

 

Weet je, een bestaande camping is allemaal luxe. Wat gaan wij nou doen straks? Off the grid. Consuminderen. Zelfvoorzienendheid.

Dus die hele mooie infrastructuur op een bestaande camping hebben we helemaal niet nodig. En dat maakt het ook duur. Gas - Elektra - Internet - Waterleiding - Riool - Toiletten - Wasmachines. Streep maar door allemaal.

We lopen weer lekker hard voorruit (uitkijken dat ik niet weer mijn neus stoot tegen Tovarisch Nikola :o), maar laten we gewoon uitgaan van een kaal stuk land.

(Daar had ik al wat over gezegd tegen Piroska op bladzijde 6.)

 

Dus dan begin je met een soort volkstuin, met een camping in de buurt. WTSHTF, wordt deze tuin een fort. Snel, want hij is het al in stealth-vorm.

Het blijft een beetje nomaden/stam-idee. Want zo ben je mobiel. En kan je naar de volgende BOL, verder weg, nog verder weg.

Totdat je bij @Prep en @Piroska bent. ;)

(damn die @, die niet werkt)

 

Als je op een normale wijze denkt, dan wil iedereen een "huisje", met alles erop en eraan.

Denk nu primitiever. SHTF, dus je huis is al in de steek gelaten. Een Shelter is dan voldoende. (bekende term, he ;))

En een berg aarde op een stuk boerenland..... dat zie je wel vaker........ bij ons zijn het bunkers. Verdediging en dak boven je hoofd en opslag/voorraad/prep.

Een vijver voor watervoorziening is ook heel normaal. Toevallig stikt het daar van de rivierkreeft. Gek he? En die ganzen die daar steed in zwemmen, die maken toch een herrie als er iemand over de sloot probeert te komen..... En dat zonder batterijen, hee.

 

De hoofdpunten waar we met zn allen voor bij elkaar komen om over te praten, zijn gewoon de basisbehoeften:

 

Voedsel = groenten verbouwen

Water = opslag en filteren

Vuur = skills trainen

Beveiliging = skills - kennis - oude strategische kennis

 

Hmm, over blue-prints gesproken. Is al bijna af zo te zien. :D

 

Tot ziens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Camping oke, maar graag 1 ruim boven NAP, metertje of 500 !

Heb jaren geleden al een gebied uitgezocht, in de buurt van La Roche.

Lekker hoog, veel bronnen voor de watervoorziening, veel bos, en ook nog steeds stukken land en bos te koop, is dat misschien wat ?

Vanuit zeeland is het zelfs aan te lopen :rolleyes:.250 km.

Daar op een camping gaan zitten, kweet nie, als SHTF plaatsvind, willen die belgen natuurlijk ook allemaal in hun caravan.

Je hebt er echter wel veel huisjes voor de verhuur, dus bij chaos, kunnen we er misschien wel in dan ?

Laat je gedachten hierover maar eens gaan.

Groetjes Dree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hee, Amezing Dree. (en het rijmt zo lekker)

 

La Roche en Ardenne? Daar heb ik al vaker gekampeerd. Super!

 

Maar we hebben bijna tegelijk een post geplaatst in hier. Mijn stukje gelezen?

 

Net nog Jager gemaild, dat de eerste Shelter Camping - meeting eigenlijk ook een beetje een VPP-Noord/Oost - meeting is. Maar dan met een twist.

 

Dat kan natuurlijk ook andersom.

 

Als wij straks, met zn allen de eerste keer samen hebben gekampeerd/een meeting hebben gehad, kunnen we met een uiteindelijk plan voor Shelter Camping komen. Dat gaan we dan aan alle VPP's presenteren, zodat er door heel Nederland shelters/BOL's ontstaan. Dat moet dan op een gegeven moment op plekken gerealiseerd worden, die wat verder weg liggen.

Dus dan kan vanuit VPP Zeeland een Shelter Camping in La Roche worden opgezet, richting Frankrijk.

En vanuit VPP Noord een in Noord Duitsland richting Scandinavie. Oost > Oost Duitsland. Enz.

 

Maar dat is dus stap 2.

 

Dat gaan we allemaal op onze eerste meeting bespreken, naast de gezelligheid enz. enz.

 

Tot ziens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt allemaal best goed :p en heb wel zin in zo'n meeting :p

ben vanmiddag weer een bezig geweest met een boog, wat een werk was dat zeg en dan breekt die ook nog eens :( volgende keer beter :p

@heksenboot, ik weet niet wat je dun vindt, maar kwa dikte is het ongeveer even dik al 0,35 visdraad dacht ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Ja, @Keeper, wat is dun. Eerst maar eens een boog mee spannen, dan weet ik het ook :)

 

O jee, bedoel je dit?:

 

http://www.frederikhendrik.nl/Pezen/Pezen-1.htm

 

 

Je kan toch ook wat hout/takken samenbinden, voor stevigheid?

Hoe heet dat ook al weer, kan ik niet terugvinden.

Kan ook met glasfiber tentstokken.

 

Doe eens een foto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

whooo wat gaat dat snel.. ff twee dagen niet kunnen kijken en 10 pgn om te lezen. Super.. ik ben pas op pag 3 maar ff reageren. Als het noord oost wordt is dat voor ons iets verder maar dat mag de pret niet drukken. Heel leuk plan en ik ga proberen jullie tempo bij te houden. zoef... wat was dat... kopje Shelter camping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon proberen ja. ik heb zo vaak draad kapot getrokken en het ligt er ook aan wat je het makkelijkst vindt met spannen en schieten.

ik heb geen idee welk touw het precies is dat ik gebruik, heb ze gewoon uit de schuur gehaald waar al onze vliegers liggen ;)

takken samenbinden heb ik ook een keer gedaan, schiet niet echt prettig, teveel afwijking. glasvezel stokken gebruik ik niet, teveel kans op een scheur erin, of je moet een boog van 2 meter willen ;P

foto heb ik op het moment niet, heb geen van m'n oude taxus en die van vandaag is al kapot. ik zal dit weekend wel ff opzoek gaan naar een mooi stuk taxushout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok keeper en heksenboot kan 1.van jullie ff een aparte topic aan over doe boog. Dan geef ik ook nog wel wat insyructies. Probeer hier in ieder geval zo on topic mogelijk te blijven. Ik zat es te denken: Bosgrond is idd niet duur. Als we daar nu eens een groot hek omheen zouden bouwen ziet niemand ons. Niemand kan je verbieden je eigen bos in te gaan en recreeeren toch? Als we daar nu in het geniep van die shelters/bunkers bouwen die heksenboot een paar pagina's terug aanprees voor voedsel,aar die dan ook als onderdak gebruiken. Volledig stealth. Goed te verdedigen en noem maar op... @ dree we zoeken nu eerst voornamelijk in nederland maar wel boven nap

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...