Ga naar inhoud
GENEGEERD

[BOB/GHB] Hoeveel water en waarin?


PrepNL

Aanbevolen berichten

Heya,

 

Ik ben nu bezig met een BOB/GHB in elkaar aan het zetten, en ik had een vraag: Hoeveel water hebben jullie in de tas, en waar zit het in?

Ik heb gekeken naar van die bidons enzo, maar die zijn al redelijk prijzig voor de inhoud. Nemen jullie gewoon 1 grote 1,5liter fles bronwater mee? Of meerdere kleine flesjes van bijvoorbeeld 0.5 Liter?

Hebben jullie nog enige vorm van waterzuivering of desinfectie? Ik heb zelf CarePlus chloor druppels gehaald mocht het nodig zijn.

 

Trouwens, ik heb ook nog deze NRG-5 noodrantsoenen voor in de tas. Hoe zijn ze? Het maakt met echt niet uit dat ze een beetje vies zijn, als je maar genoeg honger heb eet je alles wel. Het is ook niet het enige eten wat ik de tas heb of ga stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

hoi prep nl, in mijn bob zitten 3 flesjes van een halve liter en in de bob van de kinderen ook nog een half liter flesje, is mss niet veel maar met al de rest wat er insteekt is hij al vrij zwaar, moet ook nog te drasgen zijn natuurlijk, ik denk dat je met de chloordruppels al vrij goed zit om eventueel regenwater ofzo op te vangen en te zuiveren, de rest van mijn watervoorraad staat bij mn thuis voor een bug in, hoop dat je wat aan mn uitleg hebt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een klein waterfilter hebt (bv de lifestraw, verkrijgbaar via de ANWB) kun je al gauw flink besparen op het aantal liters dat je mee wilt/kunt zuilen.

 

Afhankelijk van de tijd dat je wilt leven uit de BOB, zou je kunnen overwegen een echt goed filter aan te schaffen.

Een van de beste is onlangs met veel succes door Johnny Bravo getest. Het is de Katadyn Pocket. Niet goedkoop, wel een van de beste filters die verkrijgbaar zijn.

 

Ik heb nooit NRG bars gegeten. Het verhaal gaat echter rond dat ze behoorlijk smerig zijn. Maar honger maakt rauwe bonen zoet.

En je hebt veel Kcal voor de hoeveelheid plaats die ze innemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is ook handig voor in de BoB

De berkey sport kan 160 keer gevuld worden met vervuild slootwater.

Lijkt mij vriendelijker in het gebruik dan de lifestraw.

 

zie link: http://www.basicwaterfilter.com/nl/outdoor-waterfilters/59-sport-berkey.html

Als je op youtube zoekt, kan je ook reviews vinden van dit product.

 

 

Prijs vind ik ook meevallen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is ook handig voor in de BoB

De berkey sport kan 160 keer gevuld worden met vervuild slootwater.

Lijkt mij vriendelijker in het gebruik dan de lifestraw.

 

zie link: http://www.basicwaterfilter.com/nl/outdoor-waterfilters/59-sport-berkey.html

Als je op youtube zoekt, kan je ook reviews vinden van dit product.

 

 

Prijs vind ik ook meevallen..

 

Hey Gekkehenkie, ga lekker ergens anders reclame maken voor je waterfilter! Of koop hier advertentieruimte!

 

Dit is je tweede bericht hier en heeft dezelfde inhoud als je eerste bericht in een ander topic hier op preppers.nl

 

Mods?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, Ik denk dat ik die lifestraw er maar bij ga halen, erg handig en een stuk beter dan die chloor druppels. En nu ook tijdelijk met 50% korting...

 

Oh, thanx: dat van die 50% korting wist ik niet!

Ik heb ooit een draadje gelezen van iemand die dit soort zaken als (verjaardags)kado gaf (sorry, weet niet meer wie dat was).

Vind dit filtertje voor deze prijs daar een uitgelezen mogelijkheid voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Gekkehenkie, ga lekker ergens anders reclame maken voor je waterfilter! Of koop hier advertentieruimte!

 

Dit is je tweede bericht hier en heeft dezelfde inhoud als je eerste bericht in een ander topic hier op preppers.nl

 

Mods?!

Je haalt me de woorden uit de mond, heb op zijn eerste berichtje ook gereageerd...

 

Leuk zou zijn mochten links plaatsen pas na 100 posts ofzo kunnen, zijn we van dit gespam zo verlost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Prepnl ik heb deze

 

http://www.amazon.com/Vargo-Titanium-Hexagon-Wood-Stove/dp/B007GF9NJQ is opgevouwen iets van 5 mm by 10cm-10cm zit dus zelfs in mijn EDC. Moet je nog wel iets van een pannetje, mok regelen natuurlijk. Helaas heb ik daar nog geen opvouwbaar iets voor gevonden.. Zou ook wel even oefenen zie de tread over de rocketstove ervaring blijft belangrijk.

 

Rover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...