Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe ver met je preps & budget overwegingen


bjo1998

Aanbevolen berichten

Dit topic leek het me wel wat om het over onze voorraad te hebben.

En omdat veel van ons nog thuis wonen ook over hoe je je voorraad balanceert.

Ik begin wel:

 

ik heb nu ongeveer 6 liter water in plastic flessen in een kartonnen doos liggen.

daarnaast heb ik nog een legerjas, een urban camo vest een digital camo 'fanny-pack'

en dan is het wel zover met mijn gear.

Ik heb ook nog wel basic spullen in huis liggen zoals zaklamp, duct tape, bijl etc.

die je eigenlijk toch geen preps noemt.

Ook heb ik een BOB met handdoek, washandje nog meer water flessen, wc rol, handdoek en

van die wattenstaafjes. Deze BOB ben ik eigenlijk ook nog maar net begonnen met opvullen dus

hij is daardoor dus nogal incompleet.

 

Tot nu toe zijn al mijn preps gratis doordat het of kraanwater is en dus spotgoedkoop tot gratis

of rond het huis lag en het door mij een nieuw levensdoel heeft gekregen :cool:

ik wil nog wel graag van een supermarkt bijvoorbeeld ham in blik kopen maar ik stel het constant uit :(

 

Ik hoor graag van jullie ervaringen en spullen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

hahha je bent niet alleen ik heb ook een bob maar ook niet klaar en het is bij ons dat het budget niet groot is maar als je een keer naar de supermarkten gaat en eens kijkt waar je iets goedkoop en lekker vind want bij mij is het ah euroshopper spul:cool:

 

mijn bob is met 6 liter water gevuld

1 blikje mais, 4 zakken soep, koekjes en 1kg rijst en 1 blikje tomaten puree

ik heb een map van de omgeving, 5 stuks breaklights en een zaklamp en wat andere handige spullen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@cerdo ik heb al een keer voor een McDonalds baantje gesolliciteerd maar dat is

het om een of andere reden het niet geworden :(

nu ik 16 ben (vandaag, dus 25 nov jarig :) )

liggen er ook weer meer opties open, als ik het natuurlijk niet blijf uitstellen.

ik ken ook een dumpstore in ommen waar je ondermeer een firesteel kunt kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog gefeliciteerd ;)

mijn BOB: niets

alleen omdat ik echt net begonnen ben, ook moeit ik nog een plek vinden waar ik m'n BOB en andere preps kan verstoppen aangezien m'n ouders het niet weten en niet mogen weten.

en m'n geld is tijdelijk op, dus kan ook niet wat inkopen...

een goedkope zakmes heb ik wel maar daar blijft het bij xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Ik heb twee plekken waar ik prep, thuis en op mijn kot.

 

Thuis heb ik momenteel ongeveer 16 blikken fruit liggen, 13 grote blikken groenten, 6 liter kraanwater en 12 liter 'gewoon' water. Ook heb ik een EHBO kit met al redelik veel spullen daarin. Ook ben ik begonnen met batterijen, kaarsen enzovoort beginnen te verzamelen. Aan een BOB ben ik nog niet begonnen, daar heb ik de tijd nog niet voor gevonden. Een goed mes ben ik ook al gaan halen.

 

Op mijn kot heb ik momenteel 20 liter 'echt' water en enkele blikken groenten. Niet veel dus.

 

Mijn eerste prioriteit nu is om te beginnen aan twee BOB's. Eentje voor op mijn kot zodat ik meteen naar huis kan vertrekken wanneer er iets gebeurt, en een voor thuis (moest ik thuis zijn wanneer er iets gebeurt). :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb nu een handboog met 6 zeer scherpe pijlen en meerdere messen en bijlen aan wapens verder heb ik nu mijn Bug-out Bag volledig gevuld met allerlei survival gear, onder andere klein kookstelletje, plastic waterzakken wat slijpstenen, hengel en haakjes en een redelijk grote voorraad aan EHBO-spullen en natuurlijk nog veel meer en zit nu op een kleine 20KG. verder ook een etenstas van 25KG met van alles erin

 

heeft iemand al nagedacht over wat communicatie manieren? ik ben erg op zoek naar iets goedkoops wat toch werkt.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb zelf een Bob van verzamelde spullen. Redelijk goed. Ik heb ook wel wat eten opgeslagen niet veel,

maar wist je dat je eikels kunt eten? Onze straat staat er vol mee en met een opbrengst van ongeveer 4 kruiwagens vol per boom!!

Is het bestwel stabiel.

 

 

Wapens zijn handig, een moderne boog (recurve) is erg handig houten boogen moet je normaal na een paar uur afspannen een moderne boog hoeft dat niet! Je kunt er 2de hands een kopen voor ongeveer 50euro bij kennissen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een redelijk goede Bob. Mijn tip voor een goedkoop survivle mes: aardappel schil mesjes bij de blokker( 4 voor €2,00).

In mijn Bob zit: 1 pan-2 pakjes multievitaminen- 1 pakje energieboost - 5 messen- 3. Blikjes eten- zijl van 3x6- kook setje- tandpasta- 3 lampen- zeep-

Leeren handschoenen- ijzerdraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

BOB (incompleet:)

- 6L water

- 8 aanstekers (zonder wieletje)

- WC papier

- plijsters

- verband

- brandplijsters

- alchohol

- desinfectie middel

- tampons

- Condooms

- Sportwater

- kruiden (zout peper etc)

- Blikvoer (Genoeg)

- muslee repen

- slaapzak

- handoek

- Multitool

- Hooftzaklamp

- Zaklamp

- zakmessen

- Batterijen

- crafting mes

- Regenpak

- metalen kook bakje

- Babydoekjes

- Spork

- Waterfilter

- teek pen

- zonnebrand

- flesje body lotion

- Hand Kettingzaag

- Werkhandschoenen

- Copy Identiteitsbewijs

- draad

- Gerookte & gedroogte worst (vacuum verpakt)

- 200 euro cash, in diepvries zakjes. verschillende plaatsen in tas

+ aparte kleding zakken voor warm of kout weer om er in te proppen liggende aan het jaargetij

 

12 hour bag (incompleet:)

- Halfgelaatsmasker

- Filters

- 4 aanstekers

- condooms

- tampons

- WC papier

- Alchol

- Brandplijsters

- Verband

- Desinfectie middel

- Babydoekjes

- Antie-bacteriele doekjes

- Regenpak

- Crafting mes

- Multitool

- Hand Kettingzaag

- batterijen

- zaklamp

- Hooftzaklamp

- Spork

- metalen kook bakje

- Muslee repen

- MRE

- Gedroogte & Gerookte worst (vacuum verpakt)

- Teek pen

- 3L Water

- Suiker

- Waterfilter

- flesje body lotion

- Gehoorbescherming

-100 euro cash( in diepvries zakjes, meerdereplaatsen)

- Wegwerphandschoenen

- Wegwerp maskers

- werkhandschoenen

- Zonnebril

- Copy Identiteitsbewijs

- zonnebrand

- machette

- draad

 

Kleding:

- 5.11 broeken (ga binnenkort naar fjallraven overstappen)

- Thermokleding (ondergoed, longsleeve, sjaal, handschoenen, hooftdeksel)

- Indien nodig heb ik ook snowboardbroeken erbij liggen.

- Fleece jack's met rits.

- Underarmor HotGear (ondergoed, Tshirt)

- Hiking sokken met extra ondersteuning voor weefsel en hielen

- Boots met Catogorie B/C ondersteuning

- Softgel jas dun

- Softgel winterjas

- Shemagh

 

Verder:

EHBO Kit

4 maanden aan blikvoer.

Gereedschap setje

BOL

 

Heb wel meer dingen die men als preps kan beschouwen maar ik zelf vind bijv. mijn katana geen prep. das gewoon leuk voor thuis.

Want daarmee rondlopen is zijn gewicht niet waard. + over het algemeen nutteloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
  • 4 maanden later...

't begint te vlotten hier, 35L water, 2 maand voedsel , een Bug-out locatie op een veilige plek in het buitenland en een BoB die bijna "klaar" is

nu ben ik bezig met eigen bieren,ciders, en wijn te brouwen als ruilmiddel in een shtf

deze zomer is het de bedoeling om een alternatieve route naar BOL te vinden en dan nog voorraden aanvullen

en...... ach nog zoveel werk :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...