Ga naar inhoud
GENEGEERD

diy mes maken geinspireerd door Keyser.


nvd72

Aanbevolen berichten

na keyser zn mes gezien te hebben wou ik zelf ook wel iets maken.

vandaar dit topic, leek me wel leuk om hier een foto reportage neer te zetten voor de mensen die het wel leuk lijken.

 

zelf smeden zou ik super vinden maar ik heb de ruimte er niet voor en ook niet de spullen dus ga ik beginnen met de stock removal methode.

 

ik ga de volgende materialen gebruiken:

 

staal word L6, dit word veel gebruikt voor damascus en voor messen die in pool gebieden gebruikt worden, ik heb voor dit staal gekozen omdat het carbon staal is en ook de enigste carbon staal die ik in nederland kon vinden. maar voor een eerste mes puur om het gevoel er voor te krijgen ga ik me hier niet al te druk om maken.

 

het handvat word van canvas micarta gemaakt wat ik overigens zelf ga proberen te maken van oude lappen die moeders de vrouw over heeft. en een epoxy of polyester hars, moet even de voor en nadelen tegen elkaar op wegen.

 

momenteel ben ik nog druk bezig met ontwerpen, hier gaat voor mij behoorlijk wat tijd in zitten omdat ik net een kleuter ben met potlood..

daarnaast probeer ik eigenschappen van een aantal van mijn favo messen er in te verwerken en dan ook nog mijn eigen wending er aan geven.

over het ontwerp zelf kan ik nog weinig zeggen maar er komt een Reverse varied convex grind op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weken later...

Hey @nvd72 wat leuk, messie maken, das weer tijd terug voor mij. Ik zit nog in slowmode ;) Misschien een idee, wellicht weet je het la om ook naast ontwerpen op papier om dat om te zetten in stuk karton, weet je ook beetje hoe het voelt en de grote enzo. Pas op hé?! Messen maken is verslavend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...