Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vissen vergiftigen


JohnVonSchutz

Aanbevolen berichten

In http://www.youtube.com/watch?v=F_Hsc0NCvcY

 

bij 2:13 heeft hij het over het vergiftigen van vissen.

 

Iemand al eens aan gedacht of gedaan?

 

Blijkbaar kan je met kastanjes vissen uitschakelen. Ik dacht dat alleen met die wortel ergens uit brazilie.

 

Volgende kon ik vinden; dit is wat er in de kastanje vrucht zit.

 

Saponinen bezitten de eigenschap om in combinatie met water sterk te gaan schuimen. Op basis van hun effect op de oppervlaktespanning hebben ze het karakter van zeep. Rechtstreeks in de bloedcirculatie gebracht werken saponinen als sterk vergif en leiden ze tot oplossing van de rode bloedcellen en tot beschadiging van organen. Grote hoeveelheden veroorzaken krampen en na korte tijd ademverlamming. In het maag-darmkanaal worden saponinen bijna niet opgenomen en ze werken daarom bij opname door de mond in lage doses niet giftig. Saponinehoudende planten worden in de fytotherapie als urinedrijvend middel (berkenbladeren) toegediend, alsook om hun afscheidende en slijmoplossende werking bij bronchitis (sleutelbloem). De wortel van de sleutelbloem (Primula spp.), klimopblad (Hedera helix), (berkenblad (Betula spp.)), zoethout (Glycyrrhiza glabra) en witte paardenkastanje (Aesculus spp.) bevatten saponinen.

 

Volgens mij werkte dat gif uit Zuid Amerika ook zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 1 jaar later...

Ik heb het maar eens geprobeerd. In een langzaam stromend slootje. Ik heb ongeveer 40 kastanjes kapot geslagen en gemengd met wat water. Ik kreeg een hele mooie witte waas in het water. Maar de visje sprongen gewoon nog lekker in het rond. Ik ga het nog maar eens proberen in een zeer geconcentreerde vorm maar met een paar kastanjes gaat het niet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

HET ONDERSTAANDE IS UITSLUITEND BEDOELD VOOR EDUCATIE EN NIET BEDOELD OM ZELF TE DOEN. DEZE TEST IS GEDAAN MET EEN SPECIAAL GEKWEEKTE VIS DIE ZIJN LEVEN HEEFT GEGEVEN ZODAT JIJ DAARMEE IN EEN ECHTE SURVIVAL SITUATIE JOUW LEVEN KAN REDDEN. EMO GEDOE KAN JE BIJ DE BEHEERDER VAN DEZE GROEP KWIJT (IK DUS).

 

In de test met de verhouding van 1 kastanje op 1 liter water is het mogelijk. Misschien is het ook in een lichtere verhouding mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Het visje was een guppie en die is maar zo een 3 cm lang. Hoewel het in mijn intentie lang om hem op te eten, dat doe ik uit principe, had ik besloten om hem met de kat te delen. Heeft dat arme beest ook eens iets vers was mijn idee. Alleen de kat vond hem zo lekker dat hij sindsdien niet meer weg is te slaan bij het aquarium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...