Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers "dorpje"


Enki

Aanbevolen berichten

Mijn plan is voorlopig om gewoon hier thuis te preppen.

 

Bij voorkeur zou ik echter met een groep preppers een stukje land kopen, daarop samen een redelijk zelfvoorzienend mini-dorpje bouwen met genoeg landbouwgrond om onszelf, indien nodig, van voedsel te kunnen voorzien. Stroom zou van waterkracht, windmolens en zonneenergie moeten komen, voor verwarming een mini stadverwarming idee; een grote centrale watertank met stook installatie op hout, waarop we onze huisjes aansluiten. Elk gezin wat meedoet zou dan z'n eigen huisje hebben, maar dus energievoorzieningen e.d. centraal geregeld. Ik geloof niet in met z'n allen in 1 groot huis wonen, je zit dan te dicht op elkaars lip en uiteindelijk wordt het ruzie, je eigen plekkie is extreem belangrijk. Tegelijkertijd kan je niet alles alleen / met je eigen familie en moeten bepaalde dingen dus groepsmatig geregeld worden...

 

Wat is jullie kijk hier op, is er eventueel interesse om aan zoiets te bouwen? Het kan natuurlijk ook gewoon als vakantiehuis gebruikt worden, eventueel zou je er zelfs permanent kunnen wonen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wj zijn idd ook niet van het met z'n allen in een huis wonen. We hadden op placement al een keer voor de grap ( ons budget is niet toereikend ;) )naar dit object met eigen waterkrachtcentrale zitten kijken : http://zweden.placement.nl/default.aspx?menu=300&id=4068

Er zijn dus wel veel interessante objecten te vinden in zweden:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's naar mijn idee ook wel erg hoog in Zweden, de winters daar zijn erg lang en koud, de dagen erg kort. Ik zou Dalarna toch wel aanhouden als de noordelijke grens van een eventuele zoektocht en Värmland kan ik van harte aanbevelen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik zat ook aan zweden te denken, ik ga liever ijsvissen dan olijven plukken.

Voor de prijs van een garagebox in NL koop je in varmland een aardig huis met schuur en een lap grond/bos. vaak is daar ook nog een soort kelder bij waar het ook in de zomer lekker koel blijft

lekker weinig mensen, en van een temprament waar ik mee om kan gaan. De gemiddelde mediterraan is mij te druk.

Waar ik wel mee zit is er komen....... varmland is 1400km, dat is met een ecodiesel 70 liter geen probleem

maar je bent afhankelijk van een boot verbinding en of bruggen. Onze zweedse vienden kunnen de boel makkelijk op slot gooien

 

grtzz vdwalle

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mja, de truuk is inderdaad wel om de boot/bruggen over te zijn voordat 't echt fout gaat en ze die dicht gooien, anders moet je wel heel erg omrijden! :)

Of natuurlijk zoals ik heb gedaan, lekker weg uit Nederland en gewoon in Zweden gaan wonen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 1 maand later...

@zippo : Hej, sorry voor de late reactie, het groepen deel op dit forum werkt niet zo heel handig soms...

 

Om een bankrekening te openen in Zweden heb je zowiezo legitimatie (paspoort / ID kaart) nodig. Daarnaast is het heel erg afhankelijk van welke bank en zelfs welke bankmedewerker je treft. Zeg dat je bezig bent een huis te kopen en dat je naar Zweden gaat verhuizen (ookal is dat misschien wat "overdreven"). Zeg ook duidelijk dat je niet rood wil kunnen staan en geen lening wilt. Dat maakt 't vaak een stuk makkelijker.

 

Als 't meezit doen ze niet moeilijk en heb je zo een bankrekening (spaarrekening kun je vergeten zolang je geen echt zweeds persoonnummer hebt). Zeggen ze nee, andere bank proberen, zeggen die ook nee, paar dagen later een andere medewerker proberen :)

 

Voor mij was 't bij Swedbank zo geregeld, maar anderen hebben 't er wat lastiger mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hya hya enk..thx voor de info ;)

het ging mij meer om de spaarrekening..zodat ik van hier elke keer wat kan overmaken..rood staan en leningen is absoluut niet wat ik wil..

als ik een keer in de buurt ben ;) dan staat de gps op alle swedbanken afgesteld ..

en dat persoonsnummer krijg je alleen toch als je de nationaliteit aanneemt?..net zoiets als in noorwegen..fodselnummer

greets vanuit een zonnig den haag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Personnr kan je krijgen als je hier gaat wonen en werken. Als je alleen een vakantiehuis en/of auto koopt dan krijg je een zogeheten samordningsnummer, een soort nep-personnr, voor belasting doeleinden. Een spaarrekening openen zonder hier te wonen is denk wat lastiger, een gewone lopende rekening is geen probleem meestal. Ik kon ook pas na een paar jaar hier met officieel personnr een spaarrekening openen, maar wie weet is dat ook weer afhankelijk van de medewerker die je treft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...