Ga naar inhoud
GENEGEERD

oproep aan de singer gekkies..


niki

Aanbevolen berichten

ja ik dacht dat ik hier wel mensen zitten die eventueel als hobby naaien hebben.. en eventueel ook naaien voor een paar extra centen.

ik zit met het volgende.. ik heb hier een broek liggen waar ik het een en ander aan wil veranderen weet niet als het mogelijk is maar mischien dat jullie kunnen helpen?

 

ik zou deze broek graag wat extra willen verstevigen op bepaalde plekken (knieen/kruis/zit vlak en randen van een aantal zakken.

matriaal wat ik voor ogen had is 1000 denier cordura.

 

zoals ik al aangaf wil best betallen en al het matriaal dat overblijft mag je van mij apart ook houden.

 

als er mensen zijn die dit zien zitten plaats het dan aub in dit topic of stuur even een pm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dit is heel makkelijk te doen, en ik zou het met alle plezier even gratis voor je doen, maar om nou naar midden Frankrijk te komen rijden om even een broek te laten naaien.... Ik denk dat je voor de benzinekosten alleen al beter een naaister in de buurt te zoeken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Ik vind het wel vreselijk leuk dat je dit verzoek hier doet. Alle reden voor preppers om elkaar te helpen. Tot nu toe heb ik me alleen met de machines zelf bezig gehouden. Een vriendin van me gaat me binnenkort leren om met naald en draad om te gaan. Maar helaas heb ik niet al te veel energie en zijn er zoveel prep activiteiten, dat het er voorlopig niet van komt. Wel zou het leuk zijn, als kleermaker weer een echt mannenberoep wordt, en daarmee bedoel ik natuurlijk een beroep dat door vrouwen en mannen wordt uitgeoefend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nvd72 Ik wil best je broek verstevigen maar je hebt er niet veel aan.

Als je de tijd en de moeite wil nemen vraag dan wat lessen (kan ook prive al weet ik zeker dat de dames dol op je worden) in de naaikunsten. Er zijn bij veel naaiopleidingen een cursus herstellen of fijne kneepjes leren waarbij je alles van herstellen en verstellen leert. Dan heb je er gelijk een heel waardevolle skill bij geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel met een Singer, maar dan heb je ook nog een spijker en een hamer nodig, en als je dan toch al bezig bent, is het naar mijn mening handiger om het gewoon "handmatig" (naald en -speciale- draad) te doen.

Leernaalden is wel een optie, maar dan heb je bij een Singer wel veel kracht nodig en het gaat ook heel langzaam. Speciale machines is leuk, maar ik zou er niet snel een aanschaffen, want hoeveel meters moet je maken nou daadwerkelijk maken op schoenen??? Bijna niets, dus dan is het sneller op de hand gedaan dan dat je een hele machine moet uithalen. Zo'n machine is alleen handig als je tijdens SHTF wil bijverdienen door een naaiatelier te runnen. En dat hoeft van mij niet zo, heb het al druk genoeg, en als iemand uit de buurt hulp nodig heeft kan dat ook wel op de hand.

Heb je niet iemand in de buurt wonen van boven de 70? Oma kan naaien met elke machine en als je het lief vraagt willen ze je gegarandeerd alle kneepjes van het vak leren hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

20-50 euro. Deze zou ik trouwens niet kopen. In de VS betaal je al het tienvoudige. Dat komt omdat er in Nederland bijna geen verzamelaars zijn. En hoe waardevol deze onverwoestbare machines bij een langdurige shtf kunnen zijn, beseft geen hond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Op zich kan het een voordeel zijn om te bieden op een Singer waarvan slechte foto's op Marktplaats staan, want dan heb je meestal minder tegen bieders. Het barst nog van de Singers, maar mooie beginnen schaars te worden. En juist die mooie gaan in de toekomst wat waard worden. Ik zou deze niet nemen, omdat de versiering in het midden niet mooi meer is. De beste truc om op afstand een Singer te beoordelen is; kijken hoe glimmend het vliegwiel nog is. Bij gebruik zit je daar met je vingers aan om het af te remmen etc. Een glimmend vliegwiel betekent bijna altijd een weinig gebruikte en dus goeie machine. Deze heeft niet zo'n mooi vliegwiel. Waarschijnlijk zal hij het prima doen hoor en het is een 15k88. Een van de beste Singers. Als hij vlak bij je in de buurt staat, dan kun je best 20 euro bieden. Meer niet hoor. Als je wilt, dan kijk ik de komende tijd even met je mee naar een betere (moet je alleen via pm even laten weten waar je ongeveer woont, hoeft uiteraard niet exact). Kun je deze kopen voor 20 euro, dan heb je er alvast een en als we een betere 15k88 vinden, dan slopen we deze voor de onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...