Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bushcraft


sgtB2B

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...

Hallo Buscrafters!!

Ben net lid geworden van deze groep en voel mij geroepen om mee te gaan:) Ik ben geen expert maar wel aantal keer op survival geweest. 1e keer was in Tjechie met kopietjes uit een boek van de bieb waarin uitgeschreven stond, hoe een hert te slachten. Op z'n kop in een boom hangen, huid eraf etc etc. Wij met 2 harpoenen (vraag me niet hoe we daaraan kwamen:) op jacht... Wel 7 herten gezien, zelfs tot op 4 meter genaderd, maar helaas werd het toch vis met frambozen;) uiteindelijk. En een brandnetelsoepje:) Ik heb in die 2 weken nog nooit zo genoten van eten!! Wat kan een gedroogde worst lekker smaken als je al dagen op rantsoen bent!! Ik zie mezelf nog een half uur op het velletje sabbelen:) De smaken werden intens en voedsel op zich krijgt plotseling veel meer waarde.

Ik heb een vriend die veel heeft gejaagd en hij heeft mij beloofd om me te leren slachten, want dat wil ik heel graag leren! Maar door omstandigheden komt het er maar niet van.

Anyway ik wil graag met jullie mee in april, ik ga liever richting Duitsland, Ardennen of net Frankrijk maar ik geloof dat er al voor NL is gekozen.

 

Is er nog een plekkie vrij? Of als de groep te groot wordt kunnen we natuurlijk altijd in 2 groepen gaan. 1 in nl en de ander ergens anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jalemari, van harte welkom ;)

Ik weet het niet John, ik hoorde de anderen over Nederland maar komen de laatste tijd weinig reacties. Mij maakt niet uit, ik ben er zowieso ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee mij ook niet. Ik ga toch wel.

We doen een maand voordat we gaan even een check of iedereen nog meegaat.

 

Misschien wel een idee om als we het in nederland doen om de exacte locatie alleen per email of zo iets door te geven. Dit is namelijk een openbaar forum en er kan zomaar iemand meelezen en precies weten waar we zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de laatste tijd niet zoveel te tikken heb momenteel er veel aan mijn hoofd heb te maken met t geen zoals ik mijn intro heb gedaan in de koffie corner, maar afijn ik heb natuurlijk echt superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr zin in april kan ik zowiezo mijn gedachten is ff flink verzetten en betreft locatie maakt mij niet zoveel uit Ardennen of nederland top nou mocht ik jullie niet meer spreken iedereen alvast een goed uit einde en een gezond en gelukkig 2013:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Net jullie plannen gelezen over jullie weekend buiten spelen.Gaat ongetwijfeld een mooie tijd worden. Als jullie zoiets vaker gaan doen en er dan nog een plekje vrij is hou ik me aanbevolen. Ben geregeld in mijn uppie op pad met mijn rugzakje maar met gelijkgestemden lijkt me ook wel eens leuk. Alvast een fijn weekend !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen gelijk kijken op het werk hoe we er dan voor staan want zou het leuk vinden om mee te gaan :D

gelijk nog even een vraagje..kunnen we op de site links opslaan van (mogelijk) leuke locaties? ik kwam een tijdje terug in de dump een man tegen die onderstaande locatie heeft wat mij wel leuk leek.

 

http://www.inhetgareel.nl/recreatie

 

P.s. het was nog een aardige man ook die zelf weg was van alles in de dump dus je zal daar niet snel uit de toon vallen :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gaan we doen met de locatie?

 

Ik heb de posts nog een keer na zitten lezen en ik begrijp eruit dat we allemaal willen gaan. Maar waar heen is nog niet bekend. Ik begrijp best dat om zo maar op stap te gaan met mensen die je nog nooit gezien en ontmoet hebt best een beetje vreemd is. Volgens mij is zo het idee ontstaan om iets dichter bij huis te organiseren en zodoende is er sprake van de veluwe gekomen.

 

Ik heb nog eens een keer goed naar de veluwe gekeken maar ik vind er niet echt een goede locatie die aan onze eisen kan voldoen. Maar ik kan het fout hebben dus als iemand een goede plek weet laat het dan even weten.

Wat we ook kunnen doen is eerst eens ergens afspreken op een dag voor een kennis making. Als je dan wat meer op je gemak voelt kunnen we misschien wel naar duitsland of belgie.

 

Hoe denken jullie erover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is denk ik wel een goed plan John. Elkaar eventjes zien om verwachtingen door te spreken over zo'n weekend. Even een gezicht bij de namen hebben en voor het geval er geen klik is een beter moment om af te haken dan ergens in de jungle van België :D

 

In mijn ervaring kan je elkaar wel aardig leren kennen tijdens het wandelen. Misschien ergens centraal een korte wandelroute lopen als eerste kennismaking? Gewoon een boswandelingtje van een paar kilometer. Ergens op een zondag ochtend (lunch in rugzak) middag deel en weer op tijd naar huis voor de aardappelen.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de laatste berichten gelezen en vind het een goed plan om eerst kennis te maken , maar er gelijk op uit trekken vind ik ook best pas me eigen gewoon aan,

ik hoor wel wanneer we wat gaan doen ,we moeten misschien ook ff kijken wie waar woont dan kunnen we misschien carpoolen scheelt weer in de portemeniks;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...