Ga naar inhoud
GENEGEERD

In geval van nood maak je een drijfriem van nylon koord


Emmy

Aanbevolen berichten

Gast Dick Berts

Beste Singer gekkies. Mocht je tijdens een shtf ooit zonder een lastig te krijgen drijfriem zitten voor je trapnaaimachine, dan is die ook te improviseren met een stuk nylon koord dat je aan elkaar smelt. Zie bijgaand Youtube filmpje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Hallo Amero,

 

Welkom bij de Singer gekkies, de enige verstandige mensen als het om naaimachines gaat.

 

Krijg je zo'n kous een beetje aan elkaar gesmolten denk je? Want met een knoop erin wordt het niks.

 

hg

 

Dick Berts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n kous krijg je vast niet gesmolten. Misschien dat iets anders ook werkt. (Helaas heb ik mijn prachtige trapmachine 20 jaar geleden weggegeven aan een familielid dus ik kan het niet uittesten) Bv rekverband? Dat kan aan elkaar genaaid worden. Ik dacht in eerste instantie aan een panty omdat vroeger dat weleens gedaan werd als de aandrijfriem van de auto op was en men toch verder moest. (of het is een broodje aap verhaal)

 

Een oude fietsband en dan de uiteinden aan elkaar nieten? Je kan bij (semi) groothandels ook leer kopen op de rol om riemen van te maken, en dan de uiteinden aan elkaar nieten. Zo'n singerriem is ook van geruwd leer. Ruim20 jaar geleden heb ik namelijk in de Singerwinkel nog een nieuw leer gekocht voor mijn oude trapmachien. Het leer was wat geruwd, dat moeten we zelf ook kunnen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Wat een goed filmpje is dit. Alvast een stel van die riemen maken en op voorraad leggen lijkt me nooit weg.

 

Maar wat mooi ook om die man aan het werk te zien. Met heel kalm (maar regelmatig) trappen, gaat het nog behoorlijk snel. En dat stiksel is even regelmatig als dat van een elektrische machine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Wat extra drijfriemen (liefst de leren) is een mega prep en straks een extreem goed ruilmiddel!

 

Die oude Singers zijn onovertroffen. Je gaat er nog wel verliefd op worden! Zelfs mr Gold is verslingerd geraakt aan zijn hand Singer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...