Ga naar inhoud
GENEGEERD

beginnersfout ?


Communicator

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

als beginnend prepper ben ik eigenlijk in vanalles geinterresseer, me daarom ook maar bij deze groep aangesloten.

Ik heb eigenlijk heel weing ervaring met zenders en dergelijke.

Toch kon ik onlangs een cb voor weinig geld 2 dehands kopen, een president johnson II.

Heb deze in de auto gemonteerd, en dan denk ik een beginnersfout gemaakt, te weinig aandacht voor de antenne.

Ik heb online een antennetje met magneet gekocht, dat slechts 30 cm is.

Natuurlijk is een kleine antenne leuk omdat hij niet opvalt, ik wil niet met een ding van `k weet niet hoelang rondrijden.

De swr afgsteld volgens handleiding en redelijk goed gekregen.

Maar zoals te verwachten is de ontvangst met zo`n antennetje niet schitterend, buiten enkele truckers op de autosnelweg, die wss heel dichtbij waren heb ik nog niks ontvangen.

 

Heeft iemand ervaring of tips voor een goede antenne met magneetvoet, die toch niet te lang is en toch redelijke resultaten geeft ?

Zou 1 van een 50 tal cm al redelijke resultaten geven ?

 

NVG,

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 3 weken later...

@chrisprep, ja de moeilijkste vraag zo wat...

 

Hoe langer hoe beter, dus alles wat kort is is niet optimaal....

Wat 12gauge zegt kan gevaarlijk zijn, een vaste antenne heeft de massa nodig van de auto, dus als je daar een magneetvoet onder maakt moet je daar heel goed op letten. Bij een antenne met magneetvoet is hier rekening mee gehouden, ander ontwerp, dus dan is het altijd ok.

 

Dat je niet veel ontvangt zegt niet zo veel het is gewoon rustig deze dagen op de cb band.

Soms zijn de condities goed en hoor je ineens italianen fransen enz..

 

De beste mobile antennes kosten nieuw 100 euro ongeveer.

Het beste is nog steeds met een andere cb'er je bereik controleren dmv een testje..

 

Je bent al heel goed bezig dat je een swr meter hebt en dus weet dat je de eindtrap niet opblaast.

 

Succes

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Probeer eens een Wilson Little Will. Ik vind deze na de Wilson 1000/5000 een van de betere antennes.

Kan je bak scannen? Probeer eens op een avond bij jou in de buurt een rondje te rijden met de bak op scannen, waarschijnlijk krijg je wel wat mensen op je bak. Ook helpt het om te roepen op de kanalen.

Ik zelf zat in het begin te luisteren en te wachten, net als iedereen. Maar je weet als iedereen wacht en luistert word er niets gezegd en blijft het overal stil ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Een DV27 kun je eventueel ook aan je trekhaak monteren. Dit wordt vaak gedaan door vossers. Dan wel met een kleinere uitvoering van de DV27.

Geen optimale oplossing. Dan kan je beter je standaard radio-antenne vervangen door een DV27. en hiervoor een schakeling aanschaffen zodat je deze antenne ook voor je radio kunt gebruiken. Dan valt de antenne het minst op.

 

Als je toch voor een magneetvoet kiest, kijk dan inderdaad naar de Little Wil! beste keus, binnen jouw wensen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...