Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welkom

JohnVonSchutz
 Share

Recommended Posts

Hallo daar,

Dus je heb buiten het preppen ook nog bushcraft interesses.

Nou dan zit je bij deze groep helemaal goed, zelf ben ik namelijk een doorgewinterde bushcrafter.

Ik bezit er een website over, http://www.bushcraftchevy.info en ik deel die kennis onderandere op het forum.

Maar er was nog geen groep, en die was er wel voor messen freaks enzo,

Dus bij deze heb je erop aangemeld en daarom heet ik je dus ook van harte welkom in de groep.

Typt er op los, discusseer & reageer op elkaars onderwerpen.

Kennis is er tenslotte om te delen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Interessante website Chevy, staan al een hoop bruikbare tips.

Ik ben echter niet doorgewinterd, slechts een beetje ervaring maar dat is heel lang geleden.

Ik weet wel wat me te doen staat, maar uiteraard hoop ik niet dat ik het ooit nodig heb.

Maar als ik eruit moet dan is wel mijn planning de bossen in te trekken en ergens proberen een onderkomen te maken in stealth.

Niemand mag zien dat ik daar zit.

Ik weet ook niet hoe gevaarlijk het kan worden op de wereld als SHTF toeslaat, dus op alles voorbereid zijn is wel zo handig.

Zat nog te prakkeseren over kleding issues maar ik denk dat ik het advies aanneem van wat je op je site hebt beschreven. Vooral met dat zweten met bepaalde kleding, dat is iets wat ik nog niet wist.

Bovendien staat bushcraft in mijn ogen gunstiger dan andere dingen, gewoon vanwege het betere overzicht en je hoort vrij snel als er iemand in je territorium komt. Zou dan bij god niet weten wat ik moet doen, maar me stil houden lijkt me logisch.

Link naar reactie

Dank je.

Het bos is gemakkelijk want je kunt er alle kanten mee op.

Mocht het zo zijn dat de SHTF toeslaat dan heb ik me inderdaad ook voorgenomen de bossen in te gaan. Het liefst grote bossen ergends in het buitenland zoals de bergen van Duitsland ofzo.

Je loopt er niet snel doorheen en mocht je moeten vluchten om welke reden dan ook dan kan je door het bos verplaatsen.

Mocht je dat in Nederland willen uit oeffenene dan loop je al snel met hje hoofd tegen een snelweg aan. Waardoor je al gelijk vijandelijke mensen tegen het lijf aan loopt.

Persoonlijk voel ik me thuis in de bossen. en mocht er dan een indringen komen dan heeft hij een probleem met de bobytraps die ik voor hem achterlaat.

Je moet je zelf niet alleen trainen in overleven maar ook in aanval.

Mijn mening is dat als de SHTF dan is het voor mij oorlog. Oorlog met de hele wereld, ik bescherm opdat moment 3 mensen en dat zijn mij vrouw en 2 prachtige kinderen.

Dus Vantazzy door gewinterd of niet, je heb kennis van bushcraft en dat geeft je een verhoogde kans op overleven.

Voorbereiding is het halve werk, dat is wat mijn oude heer altijd zei.

Link naar reactie

Idd, leuke website Chevy, ik heb ook basiservaring met bushcraft, en probeer steeds bij te leren.

Voor mij is het eigenlijk simpel, ik woon in bosrijk gebied, dus als ik als ik om de 1 of andere redenen weg moet ga ik zeker het bos in.

Maar ook gewoon thuis kunnen bushcraft skills ooit van pas komen.

Als ik bv. zonder gas kom te zitten om te koken, kan ik zonder probleem een maaltijd bereiden op mijn honey stove, een woodgas stove.

Ook het in alle omstandigheden vuur kunnen maken is een extra troef, mijn voorkeur gaat hierbij naar de firesteel, bowdrill al enkele malen geprobeerd, enkel rook en geen kooltje, blijven proberen dus.

MVG,

Chris

Link naar reactie

Hallo,

Inderdaad dat is zeker een voordeel als je in een bosrijke omgeving woont.

Daar heb je zeker gelijk dat je voordelen hebt in een urban situatie met bushcraft skills.

Maar met je firedrill,, heb je er voldoende druk op geleverd vanaf bovenaf??

Moet een beetje spelen er mee, je moet niet denken dat bij mij alles vlekkeloos verloopt, nee in tegendeel.

Iedereen moet leren en je leert van je eigen fouten en daar krijg je weer nieuwe kennis door. ;-)

Zo moet je het doen, zo doe ik het ook.

Hou me op de hoogte en geef me des noods een url van een filmpje kan ik kijken.

(Is maar een idee.)

Link naar reactie

• 4 weeks later...

Hallo,

Ik ben tot bushcraft gekomen omdat ik tijdens mij tripjes zo licht mogelijk probeer te reizen, hierdoor heb ik niet altijd alles bij me maar dan probeer ik het te maken met de dingen die ik vind om me heen. In het verleden heb ik visvallen, bogen, vuur bogen, kleien potten, bank/bed, bestek e.d. dingen gemaakt tijdens mijn tripjes. Ik ben gelukkig creatief, inventief en vindingrijk.

Link naar reactie

Zo Chevy, je schrijft daar even de story off my life. Ook ik heb een vrouw en drie (hele mooie) kinderen die ik zal beschermen tot mijn dood en daarom in stealth way de bossen in zal trekken. Alleen denk ik dat Nederland voorlopig de plek zal blijven waar wij z\ullen blijven tot het echt niet anders kan. Ikzelf heb een locatie waar wij via andere locaties uiteindelijk \ullen betrekken waarvan ik weet dat deze niet snel door andere mensen gevonden zullen worden. Ook ik denk dat als het eenmaal zover is het oorlog wordt met iedereen en dus ben ik behalve me voorbereiden over overleven ook heel erg bezig met de nodige bescherming. Mijn vader was Boswachter en die heeft mij het nodige geleerd in mijn jeugd. Alles wat ik uiteindelijk niet weet zal ik door gezond verstand en voldoende overlevingsmotivatie zonder problemen leren. Idd alles onder het motto een goede voorbereiding.... wat ook mijn vader mij heeft meegebracht.

Jager

Link naar reactie

geweldig om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt... ook ik vader van 2 (bijna 3) kinderen, en ook ik trek de bossen in als er chaos uitbreekt. (gaat nog druk worden in die bossen hahaha) Ik probeer zoveel mogelijk te leren maar dat is tot op heden theorie geweest. Kijken naar films op Youtube, lezen en plaatjes bekijken. Heb me vorige week aan mijn voet laten opereren (kromme tenen) om beter uit de (haha) voeten te kunnen. Als ik weer zonder krukken op pad kan dan wil ik in het echt gaan oefenen. samen met een maat gaan we wat dingen proberen en als we het onder de knie hebben zullen we het ook op youtube zetten denk ik. Ook wil ik de oudste van mijn kinderen alvast dingen gaan leren, zoals het schoonmaken van vis. Ik vind het alleen lastig om in Nederland te oefenen omdat hier bijna alles verboden is... maar daar vinden we wel wat op hahaha Ik ben in ieder geval blij dat ik hier gelijkgestemde heb gevonden :)

Link naar reactie

alle me machies zou bassie zeggen. dit is mekka eindelijk een groep mensen met de zelfde lief hebberij .

sind een half jaar ben ik nu bezig zoals ik al had geschreven in de koffiecorner/voorstelronde .

voor mij is alles echt nog in begin fase zou ook meer willen gaan doen met bushcraft/survival maar heb geen geld om ff een curses te gaan doen

bij van dien mooie survivalscholen dus als er iemand is die suggesties heeft dan hoor ik ze graag.

Link naar reactie

Share

• Nieuwe aanmaken...