Ga naar inhoud
GENEGEERD

wat is jouwn setup.


wiskers

Aanbevolen berichten

om af te trappen ben ik wel benieuwt waar jullie gebruik van maken.

 

ik zelf gebruik het volgende...

 

midland ct 790 porto

uniden pc 404 mobiel

magnum s9 mobiel

alinco dx r8e scanner

en heb nog een basis bak waar ik zo geen merk of type op kan vinden.. enigste wat er op staat is eigendom van de ptt

 

dit alles draait met 2 zelfbouw antennes waar ik vrij weinig over kan zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

rigs:

President Lincoln, Danita 640.

 

antennes:

Montova 8 Turbo

Albrecht All Band 61700 Discone Antenne

Wilson 1000 Mobiele magneetspriet

 

Diamond SX-200 SWR/POWER meter

4x Ranex Horloge Portofoons. bereik ±1Km.

ad7f06792b7e220775f64c9c652a9899.jpg

 

1x 13,8v 10Amp voeding

1x 13,8v 3-5Amp voeding

 

20meter dikke Coax

10 meter dunne coax,

en een doos vol extra onderdelen

 

Ik neem in mijn setuplijst toch ook mijn laptop mee, in combinatie met een DVB-T stick en de juiste software heb ik hier een all-band scanner van gemaakt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

ik heb mijn oude verhuisdozen eens doorzocht en nog wat aanvullingen gevonden. 2 x CB mobiel en porto, 2 pmr, 1 thuraya sat / gsm telefoon, mini scanner en een HDSDR (dvb-t stickie) met toughbook en infrastructuur om alles enige tijd aan de gang te houden. Alleen antennes moet ik nog iets voor verzinnen. Als ik dat zo even bekijk is het best veel, nou ja beter 1 ding teveel dan 1 te weinig. ben benieuwd wat andere op de plank hebben liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mobiele setup, met twee locaties met vaste masten..

 

1. Breedband VHF/UHF mobilifoon Alinco

1. Condor UHF mobilofoon

1. Breedband VHF/UHF portofoon Alinca

8 UHF portofoon, merk Entel

9 Kenwood Portofoons UHF (4 afgeschreven)

4 wouxen Portofoons VHF/UHF

3 27Mc Mobiele mobilofoons (1 DX-5000 en twee kleinere varianten)

2 Scanners met discrimitor uitgang

 

Natuurlijk met mobiele antennes, accus, een paar vaste antennes UHF/VHF en 27MC,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 't moment niets aangesloten, maar ik heb:

 

- Een Danita 640 FM met een 100W lineair (geschikt voor AM/FM/SSB) en een SWR meter

- Een Uniden Bearcat 780 XLT scanner

- Twee PMR porto's

 

Voor de scanner heb ik een magneetvoet antenne die gemaakt is voor de 70cm en 2m amateur banden.

Voor de bak heb ik een mobiele antenne en een hele simpele 5.5m lange draadantenne (open dipool).

 

Ik wil eigenlijk een hoop meer radio spul, helaas geen budget voor... een HF HAM radio, een 70cm/2m/10m HAM radio, meer CB's, zowel basis als porto. Ook wil ik graag een stapeltje packet modems, die aan de CB's kunnen. En uiteraard een voorraadje antenne's, voedingen en lineair's :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik zie nog geen call signs is dat bewust?

 

Ik ben 2m en 70cm voor de korte afstand met

2 bami portos 3 watt (programmeerbaar kunnen ook als marifoon dienen) met externe antenne indien nodig X50

 

yaesu ft 7800

vaste 2m en 70cm in de auto met externe magneet antenne keuze van 1 tot 50 watt.

 

yaesu ft857

voor de lange afstand 10, 20 en 40 meter met draadantennes. Ik geloof niet in universele antennes met tuners

 

en natuurlijk staande golf meter om alles heel te houden en mooie signalen te sturen

 

grtz vdwalle

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Momenteel heb ik een Emperror Ninja (lees president) maar eigenlijk is die van @Alice. (ooit kado gedaan)

Ik heb al aardig wat bakken versleten/voorbij zien gaan: K-po DX5000, President Lincoln opgevoerd en standaard, President Harry 2, en nog wat andere bakkies.

 

Heb laatst een Alan 42 multi porto besteld met een hyflex antenne van 54cm. Ook eergister een GPA 1/2 gekocht voor een habbekrats.

 

Ik wil weer een wat robuustere bak gaan aanschaffen maar weet nog niet wat. Had een Imax 2000 antenne maar is helaas verkocht.

 

En de rest kun je lezen in mijn onderschrift bedenk ik me net :o

 

19LV026

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn ''vaste set up'' is veranderd na een mooie workshop van @Kans. Ik heb nu staan: Een zware voeding voor mijn ''nieuwe'' oude President Lincoln. Een Zetagi HP 201 SWR meter en een GPA basis antenne. Die basis antenne word met de tijd vervangen door een Imax 2000 van Solarcom. Daarnaast komt er nog een sigaretten plug voor de lincoln, zodat ik deze ook in de auto kan gebruiken. De antennes voor op de auto zijn een Little Will en een Wilson 5000.

 

Verder wil ik eigenlijk nog van die glasfiber maststokken aanschaffen om ergens op een bol en communicatie basis op te kunnen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hier heb ik:

Danita 640

Satcom 1000

Midland (type zoek ik nog even op)

 

BasisAntenne Solarcon A99 incl radialen

Mobiele antenne Sirio

 

1x versterker 30 W

1x versterker 100 w

 

Voedingen 13,8 volt 3A, en variabel 5A

 

Antennematcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...