Ga naar inhoud
GENEGEERD

favorite staal


bjo1998

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...

Mijn favorite staal soorten zijn INFI van Busse, super sterk en makkelijk te slijpen, G3 SGPS blijft heel lang scherp en wat moeilijk te slijpen en CPM 3V bijna net zo sterk als infi maar roest iets sneller.

En nu wil ik wel eens weten waarom ik hier H1 zie staan, want mijn aqua salt H1 heb ik na twee weken de deur uitgegooid, wat een bagger staal, zo zacht als snot en werd al bot van het in en uit de hoes halen. ( het harder worden ingebruik is een fabeltje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ieder zijn ding @Demontazor. Voor de kano-vakanties van Offgrid is het inderdaad ideaal naar mijn mening, maar als je verder niet aan de kust woont of nooit in de buurt van zout water komt of vis hoeft te fileren, is H1 overbodig. Het schijnt wel dat H1 beter z'n edge behoudt naarmate je het vaker slijpt. Maar zoveel mensen, zoveel wensen :) en meningen. Zelf vind ik BUSSE (samen met Strider) the most overpriced knives in the industry. Al lijkt me dat INFI wel te gek. Voor als ik ooit eens de lotto win :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...
Gast Heksenboot

Cool, die app ga ik halen Joris.

 

Allemaal hele mooie staalsoorten noemen jullie, die zou ik ook wel willen, maar voor de budgetprepper, zoals ik:

Verenstaal om zelf messen te maken

1095, O1, D2, carbon

12C27 Sandvik, zoals b.v. Mora

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...