Ga naar inhoud
GENEGEERD

EDC mes


Cobelix

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn excuses! Ik heb totaal niet in de gaten gehad dat er zich al leden hadden aangemeld voor deze groep en ook niet dat er al posts waren geplaatst!

 

Mijn all time favorite EDC mes is een Spyderco Military - vandaar ook het Groep Icoon :) De Millie zit ook negen van de tien keer in m'n achterzak. Anders is het meestal (of tot nu toe) een Cold Steel Recon Scout of een Zero Tolerance 0300. Een Victorinox Rambler hangt er aan m'n sleutels. Een S&W HRT Badge knife zit er in m'n jaszak. Een Leatherman Charge ALX Black met bitkit en een Victorinox Waiter zitten in m'n EDC-tas.

 

Maar wat is jouw keuze dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, H1 steel van Spyderco is echt te gek en roest nooit. Ik heb helaas moeten merken dat ik als een van de weinigen een zeer sterke voorkeur heb voor tip-down carry en helaas wordt de Salt-serie enkel tip-up aangeboden.

 

En ik was nog vergeten te melden dat in diezelfde EDC-tas een Cold Steel Rajah II in het watercompartiment zit :$

 

(De tas is trouwens een Maxpedition Falcon-II Backpack. In de zomer zal ik waarschijnlijk weer terugvallen op m'n Malaga Gearslinger of wat kleiners kopen. Een laptop draagt echter niet lekker in de Malaga met al het andere EDC-spul erbij.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je nog niet kleiners hebben aangeschaft.Ik ben zelf heel tevreden met de Hazard4 tonto mini messengerbag.iets minder stijf als Maxpedition en als enige nadeel dat je dr net geen I Pad in kon...Nu is er t zelfde model tas uitgebracht die net iets groter is t model is verder t zelfde.model heet Hazard4 sidekick.misschien is t wat voor je om over na te denken

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker weten dat j dat gevoel overwinnen moet.Ik zat net og ff te kijken op de site van Maxpedition en die Max..Neatfreak orgenizer ziet er erg goed uit vind ik.en n goeie prijs ook.Had m nog niet gezien.(k probeerde eig n tijdje van hun site weg te blijven...voor t geval ik me zoals zovaak weer niet inhouden kan met al hun mooie spul)Ben benieuwd waar je besluit naartoe gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Benchmade 10402 is mijn favoriet tot nu toe.

 

10402sbk.jpg

 

Goed locksysteem, mooi uiterlijk en erg belangrijk: een kartelblad in het midden. Dat scheelt een hoop moeite bij sommige materialen en kan ook als zaag gebruikt worden. Mijn angst is altijd om in een auto te water te raken en met zo'n mes weet je zeker dat je je uit je gordel kan snijden.

 

Verder erg tevreden over mijn Buck mes (type weet ik nu even niet); erg mooi RVS mes met een superscherp blad. Alleen jammer dat hij een beetje begint te "waggelen" in het handvat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

edc is toch meestal een opinel 6 en een leatherman charge, tijdens hiken en bushcraften een Fallkniven S1 blank en als backup een Gerber suspension. De opinel omdat hij goedkoop is en erg vergevingsgezind, de S1 omdat het voor mij de ideale combinatie is van een mes voor alle dagelijkse klusjes en een mes die veel misbruik overleeft zonder zijn functie te verliezen en zonder agressief over te komen. De S1 blank kun je rustig uit je zak halen om een plakje worst of kaas te snijden zonder raar aangekeken te worden.De multitools behoeven neem ik aan geen nadere uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast armageddon

Ik heb als edc de Fallkniven PXL 3G vlijmscherp sterk en geen agressief uiterlijk.

Ook heb ik voor hiking de F1 en A1 super kwaliteit en blijven lang scherp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb altijd mijn SOG magnadot bij me. al tien jaar nu ik het me zo bedenk... Ik heb er veel plezier mee. heb m tot nu toe pas 1 keer moeten (laten) slijpen en doe er echt vanalles mee. dus het blijft wel mijn liefje :) Ik wil er graag nog een cold steel magnum kukri machete bij, maar om die altijd bij me te dragen, denk dat ik die maar bij mn BOB hou hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@joost5 Heb geen ervaring met de SR-1, want ik heb nu eenmaal de handicap dat ik folders ènkel tip-down wens te dragen. Als je 'm koopt, zou ik wel degene met de zwarte 'MilSpec finish' coating op het lemmet kopen gezien het D2 staal. Daarnaast raad ik je aan ook eens naar Zero Tolerance te kijken als je 'een steviger mes wil met meer outdoor capaciteiten'. En dan vooral de ZT 0350 (ongeveer 85 EUR eBay) of de 0550 Gen 2 (ongeveer 155 EUR; Gen 1: 130 EUR). De 0550 is een Hinderer ontwerp gebaseerd op Hinderers kampeermes. Echter weet ik niet precies wat je er outdoors mee wil doen. Voor woodcarving, field dressing en food prep heb ik liever een klein convex fixed blade, zoals een Bark River Gunny S35VN rampless. Mijn favoriete food folder is een Spyderco Military, dat is door de positie van het lemmet ten opzichte van het handvat gewoon bijna een keukenmes. Overigens bedoelde je ZDP-189.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...