Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wereld Bank verwacht totale instorting

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

Een groep wetenschappers, economen en geopolitieke analisten zien niet alleen een financiële en economische instorting aankomen, maar ook een sociale, technologische en maatschappelijke. Eén van de hen, Chris Martenson -voormalig vicepresident van een Fortune-300 bedrijf- legt uit dat 'wij een identiek patroon zien in onze schuld, totale kredietmarkt en geldvoorziening dat garandeert dat ze zullen instorten. Dit patroon is vrijwel hetzelfde als in ieder piramidespel, één dat exponentieel snel escaleert voordat het in elkaar stort. De hoofdverantwoordelijken zijn de regeringen van over de hele wereld.'

'Het feit dat dit patroon zich niet beperkt tot de economie is pas écht zorgwekkend. We vonden namelijk hetzelfde catastrofale patroon in onze energie-, voedsel- en watersystemen. Deze systemen kunnen allemaal tegelijkertijd imploderen: voedsel, water, energie en geld. Alles.'

http://xandernieuws.punt.nl/?id=662683&r=1&tbl_archief=&

http://moneymorning.com/ob/economist-richard-duncan-civilization-may-not-survive-death-spiral/

Filmpje

http://moneymappress.com/pro/Pyramid0712MMR.php?code=PPYRN742&n=PYRAMIDMMR49EADMMP

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ach ik zie het al, Xandernieuws heeft in zijn 4 jarig bestaan al ongeveer 1000X het einde van de wereld voorspelt en de meeste rampen die je maar kunt verzinnen komen regelmatig langs op de site. Wel een spannende site en geeft toch wel stof tot nadenken

Met de nodige korrels zout kunt u de topics wel lezen.

Wat ik wel zie is dat veel mensen er bang van worden, dus angst zaaien voor de bangerikken;)

en voor de preppers een stimulans om door te gaan

Link naar reactie

maar toch..... "its happening"

Tja....

Er is al zo vaak een einde voorspelt, it ben daar ook compleet op afgehaakt.

Elke mail met "dit is het" of" nu is het echt gedaan" enz enz, een beetje vermoeiend, uhmm heel saai.

Maar dat wil niet zeggen dat je niet om je heen moet kijken en zelf nadenken.

Er gebeurt nu zo veel een zo'n snel tempo dat kun je niet negeren?

We hebben teveel schuld, er wordt aan alle kanten op het hoogste niveau gefraudeerd, libor rente enz.

Alles hangt aan elkaar vast en het gaat ook bijna overal achteruit.

Het lijkt dat in landen als china enz nog een goede groei is maar ook daar is de afhankelijkheid met het westen te groot om niet mee te gaan.

We hebben tientallen jaren op gecreeerd geld geleefd en dat gaat stoppen.

Het kan dat we gewoon een recessie in gaan maar de kansen van een depressie worden steeds groter.

En er zijn steeds meer 'deskundigen' die ons op de risicos van nog erger wijzen.......

Las net dat Shell 15 miljard uit europa weg haalt als risico spreiding, hoe duidelijk moeten signalen worden?

We zitten op een interesant punt in de ontwikkeling van de moderne tijd.

Heel lang namen we aan dat met groei alles op te lossen was, meer mensen, meer geld, meer groei....

Nu is duidelijk dat meer niet kan en een dood lopende weg is, de vraag is hoe gaat de afslag eruit zien?

Wordt het een mooie lange bocht, een haakse afslag, een anker uitgooien en daarna in zijn achteruit of volgas door de stopblokken?

Ik kan me niet voorstellen dat het leuk wordt, zelfs de mooie lange bocht... we kunnen/willen gewoon geen luxe inleveren, geen stappen achteruit.

En toch is dit een van de uitzonderingen waarbij ik graag ongelijk krijg...

Grt

Kans

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Uiteindelijk is het wel aan het gebeuren, alleen niet van de ene moment op de andere. Het is eerder een sluipcrash, met veel downs, en tijdelijke ups, die dan nog door een krachtigere down gevolgd worden.

Als je je visie beperkt tot West-Europa valt het misschien nog wel mee, maar als je wat verder kijkt zie je wel dat de wereld echt op ontploffen staat.

Heel het midden Oosten waar de Arabische lente vrede en democratie ging brengen, wat is er van terecht gekomen ?

Velen van die opstanden zijn trouwens mede ontstaan omwille van de stijgende voedselprijzen. Hoe gaan die nieuwe regimes nu hun bevolking voeden met de slechte oogsten een stijgende voedselprijzen wereldwijd ?

Saoedi Arabie bv heeft zijn opstand kunnen afkopen door de lonen en uitkeringen te doen stijgen. Dat is ook een reden waarom ze een permanente hoge olieprijs nodig hebben.

Om genoeg geld te kunnen verdienen om hun bevolking te kunnen voeden zodat deze niet in opstand komt. Hoe lang gaan ze dat nog volhouden ?

En Afrika, hoe gaan die de stijgende voedselprijzen kunnen blijven betalen ? Daar wordt dan nog meer en meer landbouwgrond ingepikt door de chinezen om voedsel te verbouwen voor hun eigen bevolking.

Ik denk wel dat je kan zeggen dat de wereld eigenlijk aan het vergaan is, we zijn op een moment aangekomen dat er gewoon niet genoeg meer is voor iedereen, en dat er om gevochten gaat worden.

Voor olie is dat al een tijdje bezig, nu gaat dat zich verder uitbreiden naar voedsel, water, mineralen, landbouwgrond enz

Socio-economische stabiliteit zal iets van het verleden worden, ook in West Europa.

Met de regelmatig terugkerende rellen in verschillende grote europese steden (nu weer in het Franse Amiens) vind ik trouwens dat de eerste tekenen in West Europa ook al duidelijk zichtbaar worden. Of moeten we dat als een normale stand van zaken beschouwen ?

Het oogt natuurlijk wel spectaculair als je zo een voorspellingen in 1 artikel giet, en doet alsof het overnacht gaat gebeuren. Dat is natuurlijk niet zo, maar we zijn wel naar die toestanden aan het afglijden, beetje bij beetje. Veel downs, weinig ups...

Als je nu denkt dat het binnen tien jaar weer terug koek en ei gaat zijn, de economie weer gaat boemen als nooit tevoren,we weer volop kunnen bouwen en autorijden en deze crisis een vage herinnering gaat zijn denk ik dat je wel naief bent. In ieder geval denk ik dat niet.

De aarde zal wel blijven bestaan, en ze zal ook wel rond de zon blijven draaien, alleen denk ik niet dat er nog vrolijk acht miljard mensjes gaan op rondhuppelen...

Link naar reactie

• 2 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...