Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tetanus, ik ben op een spijker gaan staan


Aanbevolen berichten

Hey allemaal, ik ben rond 16:00 op een spijker gaan staan. Deze was nog redelijk nieuw, iig roestvrij.

De spijker was 3 dagen eerder in een geimpregneerde balk geslagen om een tijdelijk latje op zijn plek te houden.

 

Het gekke ding is redelijk ver mijn voet in gekomen. De wond is schoon en met een beetje masseren open te krijgen.

Het bloede in eerste instantie netjes, net (20:00) heb ik er met een met alcohol (sterilon) gepoetste naald nog een klein stukje zwart uit gehaald (denk een stukje van de slipper die ik aan had).

 

Ook netjes 30 minuten in de soda gezeten vanavond en meteen na het incident met betadine ontsmet (alhoewel ik twijfel of dat er echt in trekt).

 

1. Moet ik nu een tetanus-booster gaan halen? ik heb mijn laatste normale gehad op mijn 9e, ik ben +/- 10 ~12 jaar geleden nog een keer naar Thailand op vakantie geweest en heb toen braaf alles gehaald. Volgens mijn ook tetanus. (moet ik strax ook nog het franse woordenboek gaan pakken en zeggen dat ik echt ALLEEN die vaccinatie wil. Hier in Frankrijk kom je altijd bij de dokter vandaan met een tasje wil medicijnen alsof je net voor een heel gezin chinees hebt gehaald!)

 

2. (het prepper stukje) Stel er is geen dokter, wat doe je dan in zo'n geval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Daar vraag je mij wat? Volgens mij is een tetanus 10 jaar werkzaam en zou je dus een nieuwe moeten halen bij de huisarts. In het geval dat er geen dokter in de buurt is? Zou ik ook aangewezen zijn op ontsmetings materiaal en zorgen dat de wond goed schoon blijft nadien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hakin9 het klinkt zeer pijnlijk.

Je hebt goed gehandeld door in de soda te gaan zitten met je voet. Blijf dit ook herhalen!

De tetanus injectie werkt maar 10 jaar, misschien toch raadzaam om er toch nog één te gaan halen.

 

't deed eigenlijk maar zeer weinig pijn. Het hete soda bad was het meest pijnlijk omdat t water wat warm was.

Je voelt gewoon dat de spijker 'plop' door je huid schiet en komt er met eenzelfde gevoel weer uit. Als of je met een spijker door een rubberen laars ofzo prikt en weer terug.

 

Nu (20 uur later) is er wel wat zwelling maar bijna geen rode rand dus aan de oppervlakte ontsteekt er niets. Als ik er iets op druk komt er ook niet echt vocht vrij dus ik vermoed ook geen ontsteking daar binnen.

 

Blijkt dus toch dat dit prima zonder dokter gaat. Toen ik met een vaccin bij de apotheek vandaan kwam zei ik tegen mijn vriendin dat ik m wel zelf wilde zetten maar dat wilde ze niet toelaten.

 

De arts heeft m gezet, er zaten 2 ampullen in het doosje. Een met een geel label en een met een blauw. de gele is gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beterschap! En nog een fijne vakantie.

Groetjes

 

Vakantie!? ben een BOL aan't bouwen ;)

dit was een ongelukje bij het timmeren van een houthok, enkele dagen geleden een betonnen vloer gestort voor een geisoleerde 'schuur' van 6*8 meter.

 

Maar dank voor alle gelukswensen, komt helemaal goed. We staan niet zomaar stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EN wat hebben we geleerd: Veiligheidsschoenen kunne handig zijn.... Ik draag ze dagelijks en met reden.

 

mjah, mijn legerkisten stonden er naast :p Helemaal mee eens. Door de warmte liep ik die zondag in kortebroek en slippers en kwam inde buurt van mijn houthok in aanbouw.... ff snel die paar plankjes er bij aan.....

 

Zo ook met boren in metaal en zagen met een heftige zaag.... een veiligheidsbril op!

 

Een ongelukje zit in een klein hoekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou sowieso tetanus shot halen, kost je even €30 maar dit is een mooi excuss, mocht er over een half jaar shtf en je dan gebeten wordt door een vuile rat en er geen doktor meer beschikbara is ben je nu alvast 10 jaar safe ;)

Verder heb je goed gehandeld, mocht de zwelling blijven (zonder infectie, helpt trekzalf! je voet is zo weer dun

En goede schoenen zijn handig, dit wil je tijdens shtf niet hebben en wellicht nog een ergere variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Mensen let eens op de datum als je een topic reanimeren wilt.

Laatste bericht in dit topic was uit 2012.

 

Als iemand een nieuw topic opent over een onderwerp dat ooit al een keer besproken is op het forum mag dat niet en had ie de zoekfunctie moeten gebruiken, als iemand de zoekfunctie gebruikt en een nieuwe tip in een oud topic plaatst mag dat ook niet omdat het een oud topic is.

 

Wordt een beetje lastig zo volgens mij.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper
Als iemand een nieuw topic opent over een onderwerp dat ooit al een keer besproken is op het forum mag dat niet en had ie de zoekfunctie moeten gebruiken, als iemand de zoekfunctie gebruikt en een nieuwe tip in een oud topic plaatst mag dat ook niet omdat het een oud topic is.

 

Wordt een beetje lastig zo volgens mij.

 

10 topics in 2 dagen???????

meestal alleen met een simpele zin dat ze het er mee eens zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 topics in 2 dagen???????

meestal alleen met een simpele zin dat ze het er mee eens zijn.

 

Ik heb geen poep in mijn ogen hoor, gewoon 1 vraagteken zie ik ook wel staan.

Hoewel ik het niet graag zeg was dit een redelijk relevant bericht in een daarvoor redelijk relevant topic. Jij besluit in DIT topic kritiek te plaatsen over het feit dat er een oud topic omhooggeschopt wordt, en ik reageer daar in DIT topic over. Die 10 topics in 2 dagen en simpele zinnen dat ze het er mee eens zijn, zijn dus geheel irrelevant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...