Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

*** Preppers.nl FORUM STOPT // een nieuw begin ***

Recommended Posts

Ik begrijp het bezwaar aan overname niet helemaal. Het is dus een juridisch dingetje dat niet kunnen overnemen?

Voorts lees ik dat eenieder contact kan houden met degenen naar keuze. Maar mensen zoals ik komen hier incidenteel en hebben helemaal geen behoefte aan persoonlijk contact, wel aan een platform waar heel veel leden zijn zodat snel informatie kan ingewonnen worden.

Ik herinner me de ebola crisis nog. Ik dacht daar moet ik me ook op voorbereiden mede vanwege het onbekende, dus uitgaan van worst case. Ik ben wel zo ver dat ik voor een aantal dagen vers water thuis heb opgeslagen. Maar goed, het platform wat centraal was, een naam met faam, gaat ter ziele. Nooit meer online van gedachten wisselen met andere onbekenden.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dank voor de toelichting, ik respecteer jullie besluit. Uit ervaring ( burn-out) kan ik zeggen dat het belang van van dingen doen waar je energie van krijgt niet onderschat moet worden.

Ik heb even zitten rondneuzen en de genoemde alternatieven spreken me tot nu toe niet aan, sorry. Ik zal wrs niet terug te vinden zijn op een van de andere fora en gewoon in mn eentje verder hobby-bobpen

Ik was niet superactief en ik vermoed dat er weinigen zijn die me echt gaan missen maar mocht het toch zo zijn, stuur dan me een pm.

Deze post delen

En eigenlijk wil ik drP en mrG vragen om hetzelfde te doen. Trek de stekker er niet uit, maar log even uit en relativeer. Draag desnoods tijdelijk het forum over aan mensen die jullie er mee vertrouwen, dan kan je over 2 maanden of een half jaar altijd nog zien wat je er mee doet.

Mooi gezegd (het hele bericht hoor :) ), en deze opmerking is een goede, alhoewel ik zo lees dat ze al een tijd aan het relativeren zijn geweest....

Zoals al door meerderen gezegd is, er zitten hier zeker mensen die voldoende vertrouwen hebben/krijgen van de community om de admin rol (tijdelijk) naar over te hevelen. Stoppen is zo definitief, men (ik incluis) voelt zich depri, heb bijna de behoefte aan koffie met droge cake....

Voor mij is dit forum ook een soort van 'thuis' en ik denk dat ik zeker 1/3e van al mijn tijd online hier zit (en dat is veel), geen idee wat te doen zonder dit forum :(

• Leuk 1

Deze post delen

ps. komt allen ook gezellig even langs in de chatbox, zo veel leden online nu, dan blijft het hier ook iets meer ontopic :)

Deze post delen

Lieve allemaal, ik lees verschillende keren het verzoek aan Dr. P en mr. G. om te heroverwegen, dat doen ze al maanden. Er is nagedacht, gesproken en meer nagedacht hoe het forum bestaansrecht te geven, zonder dat het de beide mannen zoveel kost. En dan heb ik het over alles behalve euro's... Want een forum draaiende houden kost meer dan alleen euro's, ruimte op een server of technische kennis. Het vraagt werkelijk commitment om er energie en heel veel tijd in te stoppen. Het vraagt de verantwoordelijkheid nemen om in te grijpen waar nodig, wijs te zijn het goede te doen en te slikken als dat slimmer is. Het forum kan alleen voortbestaan, als je het mij vraagt, als een groep opstaat, de schouders er onder zet om het forum echt te dragen. En om te zorgen dat ieders gegevens veilig zijn, zal de vorm moeten kloppen. Dr. P. schreef al iets over een vereniging, dat zou een goed idee kunnen zijn.

• Leuk 3

Deze post delen

En dan is je wc papier zo op.

Vertel mij wat. Ik ben een student, in een studentenhuis, had vamorgen in de huis whatsapp gezecht dat als iemand nog naar de plee wilt ze wc papier moeten halen.

Ik had mijn eigen reserve rol wel opgehangen. Je ken t raden. Geen WC papier en moet kei nodig scheiten. x)

Hebben verdoorie niet eens oudekranten dankzij de nee nee stikker xD

Ik peer hem zelf denk ik naar doomsdaypreppers.com die is niet onder beheer van 1 persoon, dus die zal er altijd zijn.

Wel jammer want ik had wat uitgebreide posts hier. Ook had de community pot makkelijk voor de komende 60 jaar het domein en de opslag kunnen betalen. Dit had gewoon geautomatiseert kunnen worden.

Kennelijk gaat dit gewoon lekker gebruikt worden voor iets compleet willekeurig.

Zelf ben ik nooit een kei grote poster geweest, af en toe heb ik iets geplaatst en toen ik de meeste onderwerpen wel gehad had ben ik alleen nog maar wezen lezen.

Vind het wel jammer dat het forum ten einde is gekomen want ik kwam hier ongeveer 2-3 keer per week.

Deze post delen

Geen enkele technische kennis of wat dan ook maar als ik kan helpen doe ik dat graag.

Idem. .......!

Deze post delen

@Vlinder mooi gesproken!

Maar het verzoek om het forum nog wat langer open te laten zodat we (de leden) meer tijd hebben om een en ander te overdenken/regelen/op poten te zetten, zou imo toch wel mogelijk moeten zijn?

Als de mod's de boel nog even wat langer in de gaten zouden willen houden en de leden zich netjes gedragen zou dit moeten kunnen toch? We hebben nu wel erg weinig tijd om iets op te zetten. Wil je iets goed regelen, dan kost dat wat tijd en het zou zonde zijn als veel contacten verloren gaan wegens gebrek aan tijd. Vooral ook de mensen die nog niet zo veel contacten hebben hier zouden ermee geholpen zijn.

@Dr.Prepper ???

Deze post delen

Hele forum weg zo in een keer?

Dat is jammer,zie zo snel ook niet een vervanging voor dit forum.

Was het echt noodzakelijk om het te sluiten? misschien hadden leden van dit forum het wel over willen nemen.

4 jaar forum, 4 jaar goud promotie. En goud ging van 2000 naar 1000.

Heb dat nooit goed begrepen,waarom goud kopen zo actief en soms zelfs agressief werd gepromoot. Daar heeft de gemiddelde prepper namelijk helemaal niks aan.

Forum en website was veel meer dan goudpromotie btw,ik wil hier zeker niet negatief over doen,denk echter dat het een beter forum was geweest zonder goud promotie maar ik realiseer me dat de advertenties van de goud sites mede dit forum mogelijk maakten.

Maar goed,dank voor het forum ik heb er veel intressante dingen gelezen en zal het zeker missen.

Iedereen de beste prep wensen en blijf vooral kritisch, denk zelf na!

Deze post delen

@Vlinder mooi gesproken!

Maar het verzoek om het forum nog wat langer open te laten zodat we (de leden) meer tijd hebben om een en ander te overdenken/regelen/op poten te zetten, zou imo toch wel mogelijk moeten zijn?

Als de mod's de boel nog even wat langer in de gaten zouden willen houden en de leden zich netjes gedragen zou dit moeten kunnen toch? We hebben nu wel erg weinig tijd om iets op te zetten. Wil je iets goed regelen, dan kost dat wat tijd en het zou zonde zijn als veel contacten verloren gaan wegens gebrek aan tijd. Vooral ook de mensen die nog niet zo veel contacten hebben hier zouden ermee geholpen zijn.

@Dr.Prepper ???

PM systeem blijft wel werken tot kerst. Je hebt dus een week om hier met elkaar te overleggen en dan nog tot kerst om eventueel via PM contacten te leggen. Tegen die tijd moet je toch een aardig email/skype/watsapp archief hebben kunnen aanleggen?

Deze post delen

Een week is nog ruim in een SHTF :p (sorry)

Maar goed. Ik ben ook niet echt technisch, maar heb genoeg tijd om te moderaten mocht dat gewenst zijn :)

Deze post delen

Ook had de community pot makkelijk voor de komende 60 jaar het domein en de opslag kunnen betalen. Dit had gewoon geautomatiseert kunnen worden.

Kennelijk gaat dit gewoon lekker gebruikt worden voor iets compleet willekeurig.

(Sarcasmemodus aan) Goed idee! (En weer uit)

Ik moet je afraden om als helderziende te gaan werken. Je veronderstelling klopt niet.

Deze post delen

Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik jank me alleen vanavond al door m'n halve voorraad heen.

Vanmiddag las ik het nieuws. En alle reacties. En alle verse ideeen voor alternatieven.

En ik dacht, al die tijd heb ik geleerd dat ik het margrietgehalte hier niet te hoog mag maken. Dus dat mag nu ook niet.

En nu zeg ik: FUCK DIE SHIT!!!

Laat mij maar een labiele emotrut zijn maar ik vind het onvoorstelbaar KUT! Ik hoor niet bij de oude garde, de eerste SC's ken ik alleen van verhalen, en sommige echte die-hards hier heb ik nog nooit gezien. Dat neemt niet weg dat het forum een enorm groot deel van mijn leven was geworden. Onvoorstelbaar wat er in 1,5 jaar tijd allemaal is gebeurd. Toen ik hier kwam had ik nog zo goed als geen preps, nu heb ik een halve voorraad wcpapier!

Geintje natuurlijk, ik heb ontzettend veel geleerd, geprobeerd, verzameld, ervaringen opgedaan die ik zonder dit forum nooit had gehad. Velen hebben mij geïnspireerd, gemotiveerd, aan het denken gezet, nieuwe wijsheden bijgebracht, en zo kan ik nog heel lang door gaan. Ik heb geweldige mensen leren kennen, enorm gelachen, me enorm gefrustreerd, en me heeeeeeel vaak verbaasd.

En dan komt dus die emotionele sufkuttenkant in mij boven, en die wil helemaal geen alternatieven bedenken, die wil helemaal niet naar een ander forum, DIE WIL GEWOON DAT DIT FORUM BLIJFT BESTAAN!!!!

Gisteravond heb ik dr.P. een mailtje gestuurd, met het verzoek of hij mijn account wou deactiveren. Ja, dat klinkt natuurlijk heel raar na bovenstaande, maar laat ik het er op houden dat het om persoonlijke redenen was en niet om het forum zelf, en al helemaal niet om de beheerders! Anyways, hij mailde me terug met de tip om gewoon even uit te loggen en te relativeren. En eigenlijk wil ik drP en mrG vragen om hetzelfde te doen. Trek de stekker er niet uit, maar log even uit en relativeer. Draag desnoods tijdelijk het forum over aan mensen die jullie er mee vertrouwen, dan kan je over 2 maanden of een half jaar altijd nog zien wat je er mee doet.

Een ding steekt me wel. Het oprichten van een ander forum is de afgelopen tijd meermaals ter sprake gekomen en daar heb ik altijd vriendelijk maar beleefd voor bedankt. Uit loyaliteit aan het forum. En ik weet dat er met mij velen zijn die er zo over denken. Dat er velen begaan zijn met dit forum en de beheerders. Het steekt dat dat blijkbaar niet wederzijds is. Wat lul ik, dat raakt me, doet me pijn. Het is niet voor niets dat ik vroeg om mijn account op non-actief te zetten ipv het te laten verwijderen, en zo zijn er velen die wellicht naar de achtergrond verschoven, maar het forum niet de rug toe hadden gekeerd. Het voelt nu wel alsof het forum mij de rug toe keert. Ik weet dat er enorm veel geklaagd, gezeurd en getrapt is de laatste tijd, bedreigd zelfs. Dat leden dit forum for granted namen, en alleen maar liepen te zeiken over wat ze niet aanstond. Maar wat ik ook zag was dat veel leden wél actief probeerden een bijdrage te leveren aan het forum, zowel inhoudelijk als qua sfeer. Dat er mods zijn die zich enorm ingezet hebben om zaken aan te pakken. Dat er nu net gewerkt werd aan eenduidiger beleid, meer transparantie ed. Dat leden hun waardering uitspraken voor dit forum, en lieten weten wat het forum betekende voor ze.

Nou ja, hier laat ik het maar bij, dat was dus mijn emotionele gemargriet. Ik vind het echt, echt, echt heel kut.

Toepasselijker dan dit kan ik het niet maken denk ik:

[video=youtube_share;lkIBUZTh2oc]

Voor dit soort gevallen moet de stekker niet uit, ik voel de pijn van deze mensen, bar triest, ik moest die even schrijven,,,,,normaal durfde ik al niets meer te schrijven,,,,,, maar nu moest ik even mijn nek hier voor uitsteken.

Ik wens Jullie heel veel wijsheid ik inzicht toe,,,,,, mijn zegen hebben Jullie.

Met een hartelijke groet,

Jakob.

JJ&A

JJenA

JJ

Ps, wat een pijn, een deel van je leven gaat er aan, dit mag niet gebeuren,,,,, Leidinggevenden strijk over jullie hart misschien met de kerst in gedachten

Deze post delen

Van dit nieuws ben ik nog steeds een beetje stil van :(

zelf lees ik hier 3 jaar mee op het forum en is het net geen 3 jaar dat ik hier met een eigen forumnaam een beetje rondsnuffel.

afgelopen 3 jaar zijn we hier persoonlijk zo enorm veel gegroeid, hebben vele vrienden gemaakt dankzij het forum en gaan we nu zelfs regelmatig een paar dagen weg naar preppervrienden die ergens in Nederland, België of Hongarije zitten.

We hebben veel mooie momenten gezien maar ook de mindere en wil graag iedereen bedanken voor de mooie gesprekken die we hebben gehad op het forum, aan het kampvuur, of aan een lange test-wandeling door het mulle zand van de duinen. Ook heb ik geen enkele SC overgeslagen, en daarvoor zelfs naar het buitenland voor afgereist :D

Dankzij het forum ben/heb ik:

-heel erg persoonlijk gegroeid

-veel kennis opgedaan

-hele lieve mensen leren kennen

-tijdens SC over m'n doodsangst voor honden gekomen

-meer zelfvertrouwen gekregen

-mentaal sterker met tegenslagen

-het materialistische leven van me afgezet

-veel meer kunnen genieten van de kleine dingen om me heen

-meer bewust zijn van wat echt belangrijk is

-weer opnieuw verliefd geworden op het leven

-op de manier gaan leven waar ik altijd van droomde

Nu klinkt dit misschien allemaal wat soft maar wens voor iedereen dat ze ook van hun omgeving kunnen genieten want vaak zie je de kleine mooie dingen bijna niet meer.

En wie weet tot ziens in het echte leven, ergens via email, telefoon of een andere media manier.

Mr. Gold, Dr. Prepper en eco-prepper, zonder jullie was dit allemaal niet mogelijk geweest en daar dan ook m'n grote dank voor en maak ik speciaal voor jullie een diepe buiging en een applausje :o

• Leuk 3

Deze post delen

(Sarcasmemodus aan) Goed idee! (En weer uit)

Ik moet je afraden om als helderziende te gaan werken. Je veronderstelling klopt niet.

Hoezo niet? Heb zelf een website, al dan well geen forum, ik betaal daar een beetje geld voor 1 keer per jaar, en dat wordt automatisch afgeschreven.

Uitgaande dat er mensen blijven bezoeken, mods aanwezig zijn die het forum onderhouden en er af en toe een donatie gemaakt wordt moet dit makkelijk te halen zijn.

Ik weet niet bij welke overpriced organisatie preppers.nl gehost wordt, maar die zijn dan zekers wel stukken duurder dan one.com

als het om de community pod gaat, dan ben ik heel benieuwd naar waar het dan wel besteed aan gaat worden. aangezien iedereen dit forum kwijt is.

• Niet leuk 1

Deze post delen

Hoezo niet? Heb zelf een website, al dan well geen forum, ik betaal daar een beetje geld voor 1 keer per jaar, en dat wordt automatisch afgeschreven.

Uitgaande dat er mensen blijven bezoeken, mods aanwezig zijn die het forum onderhouden en er af en toe een donatie gemaakt wordt moet dit makkelijk te halen zijn.

Ik weet niet bij welke overpriced organisatie preppers.nl gehost wordt, maar die zijn dan zekers wel stukken duurder dan one.com

als het om de community pod gaat, dan ben ik heel benieuwd naar waar het dan wel besteed aan gaat worden. aangezien iedereen dit forum kwijt is.

Een forum vraagt 'iets' meer van een server dan een website-tje ;-)

Wil je dat het een beetje soepel blijft lopen met ruim 4000 leden, dan heb je een dedicated server nodig met voldoende, ruim voldoende dataverkeer en dat kost wel wat ja.

Deze post delen

Het forum is recent overgegaan op snellere hosting, meer bandbreedte en een dedicated server. Het werd dusdanig groot dat de hoeveelheden dataverkeer en opslag ver boven die van een simpele hosting uitsteeg. De community heeft hier fantastisch op gereageerd en de volledige kosten op zich genomen. Met de huidige pot zouden ze max 2 jaar door kunnen gaan maar ik ga er van uit dat de community hiervoor opnieuw zou zijn ingesprongen.

Deze post delen

Niet geheel onverwacht, maar toch ook weer wel...

@Dr. Prepper, @Ecoprepper en @Mr. Gold en natuurlijk alle mods heel erg bedankt voor alle energie die jullie de afgelopen jaren in dit mooie forum hebben gestoken! En natuurlijk succes met wat de toekomst jullie brengt.

elloco

Deze post delen

Even de allereerste post lezen en je weet hoe het zit:

Er staat nog een mooi bedrag open van 739€ die jullie bij elkaar gebracht hebben voor de community pot en deze zou ik graag willen overdragen aan de beheerders van deze pot zodat zij kunnen beslissen wat er mee gedaan kan worden.
  • Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...