Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

*** Preppers.nl FORUM STOPT // een nieuw begin ***

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 344
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beste Preppers,   Ik heb mij de laatste maanden zeer afzijdig gehouden van de Preppers community vanwege diverse incidenten die hebben plaatsgevonden zowel in mijn privé leven als in de community

Niet te evenaren, hoeveel kwaliteitsuren ik hier heb gezeten!   Het heeft mij door mijn werkeloosheidsperiode heengeloodst. Ik heb beter leren relativeren door de opgedane kennis van mensen die zov

Wow!!!!   Jeetje zeg, ik schrik hier wel van. Vond dit ondanks sommige discussies en meningsverschillen, die nu eenmaal horen bij het mens zijn, een geweldige community. Het besluit kan ik niet ove

Posted Images

Je kunt ook gelijk de echte reden geven. Het emo-gedoe van Mr. Gold kan dat nooit zijn. En als het dat wel is, waarom zou dat dan moeten gelden voor de rest? Allemaal gelul dus. Kom eens met de werkelijke reden, heren. Is het misschien commercieel?

Waarom moeten ze zich aan jouw verantwoorden?

Terwijl jij eerst onder een andere naam met drama dit forum verlaat, en dan onder een andere naam weer inschrijf.

Of was jij die persoon met dat speciale responscontract?

Ik denk dat figuren zoals jij een van de vele oorzaken zijn geweest die de balans tussen positief en negatief verstoort hebben.

• Leuk 2

Jammer hoor.

Ik snap jullie wel. Bedankt voor jullie inspanningen.

Toch wil ik hierbij de lieve mensen die ik heb leren kennen even bedanken voor de fijne tijd, zowel op het forum als IRL.

Echter zou het zonde zijn dat al dit contact verloren gaat.

Ik hoop dat er nog een sc komt waarbij we met een sappie en een vuurtje eens kunnen bij praten.

Gaat jullie goed.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Je kan je ook ff niet als een klein ongeduldig kind gedragen met alle bijkomende aannames en gewoon even afwachten...

Bizar, zelfs in het laatste topic krijg je met een troll te maken..

Krijgen de mods het toch nog druk.

Hoewel ik ook mijn twijfels heb (ook geuit) ga ik er ook van uit dat het drie manschap er goed over nagedacht hebben en niet toevallig iets verkeerds gesnoven hebben.

@Dr.Prepper, @Mr. Gold,

Heren denk er nog eens goed over na: dit forum is voor sommige ook soms letterlijk de laatste strohalm op het gebied van contacten.

Die contacten, die soms wat beroerd hier neergezet zijn, DAT is waar het om gaat. Zoek die posts even op van die actie voor totaal onbekende mensen in spanje. DAT is de kracht van dit forum en daar mag je met goed fatsoen de stekker niet zo maar uittrekken.

Zet het op pauze, zoek een uitweg, een oplossing.

edit:

Crap: lijk de dominee wel ;-)

edit 2:

Wie contact wilt blijven houden mag mailen: mp@petromax.nl

Je kunt ook gelijk de echte reden geven. Het emo-gedoe van Mr. Gold kan dat nooit zijn. En als het dat wel is, waarom zou dat dan moeten gelden voor de rest? Allemaal gelul dus. Kom eens met de werkelijke reden, heren. Is het misschien commercieel?

Schreef ik net dit:

Kerel hou eens op met dat afzeiken.

Met dat afzeiken naar elkaar toe continue, is er nu een einde gekomen aan dit forum.

Heb je niks positiefs te zeggen, zeg dan niks!

Istie al gebanned! Lekker voor je zo op het einde! :p

• Leuk 1

Hoewel ik ook mijn twijfels heb (ook geuit) ga ik er ook van uit dat het drie manschap er goed over nagedacht hebben en niet toevallig iets verkeerds gesnoven hebben.

@Dr.Prepper, @Mr. Gold,

Heren denk er nog eens goed over na: dit forum is voor sommige ook soms letterlijk de laatste strohalm op het gebied van contacten.

Die contacten, die soms wat beroerd hier neergezet zijn, DAT is waar het om gaat. Zoek die posts even op van die actie voor totaal onbekende mensen in spanje. DAT is de kracht van dit forum en daar mag je met goed fatsoen de stekker niet zo maar uittrekken.

edit:

Precies.

@Mr. Gold schreef het eigenlijk zelf al:

Wat ik heb geleerd vanuit de community is dat een netwerk cruciaal is in het dagelijkse leven en bij eventuele ontwrichtingen in de maatschappij.

En dat netwerk dreigt nu te verdwijnen. Zo zonde!!!

@Dr.Prepper, @Mr. Gold,

edit:

Helemaal mee eens. @Mr. Gold en @Dr.Prepper kunnen er gewoonweg niet mee stoppen, simpelweg doordat wat ze gestart zijn is gaan LEVEN!

image.jpg.f8ecd8635b43078be3c1a8328180c8fa.jpg

Greener

• Leuk 5

ik heb geen idee wat er gebeurd is maar volgens mij moet het haast wel om een ramp gaan....anders laat je je leden toch niet zó ontzettend in de steek?

ik verbaas me ook over de hoeveelheid 'makke' reacties. zo berustend!

alle tijd en energie die je in dit forum gestoken hebt in één druk van de knop op stop.

zonder tijd om je er op voor te bereiden, zonder tijd om te overleggen.

als ik hier al jaren zat zou ik me besodemieterd voelen.

Als dit mijn dagelijkse stek zou zijn zou ik ervoor knokken. nu sta je (bijna in paniek) gewoon in de kou...

dat zie ik als onrecht.

Dank voor de vele hartverwarmende reacties. Ook de boze, teleurgestelde en verdrietige reacties tonen aan hoe hecht de band is geworden. Veel van de gestelde vragen kunnen jullie ook onderling beantwoorden. De rest hieronder.

Er zijn er die aangeven dat ze dit wel hadden zien aankomen. Voor degene voor wie het wel een complete verrassing is … aandachtspuntje :cool:

Maar ik ga jullie ook even een kleine schop onder de kont geven. Wie is hier nou de community, jullie 4000 of wij tweetjes? Ik zie het ook heus als een compliment, maar je bent zelf in charge. Waar een wil is, is een weg.

Bij deze doe ik een beroep aan de beheerders om dit geld te gebruiken om de informatie die hier is verzameld nog lang beschikbaar te houden.

Het geld uit de communitypot is voor de community. Ik zou zeggen: start er een topic over, wissen ideeen uit.

Jammer vooral om de vele waardevolle tips die er op staan / zijn ontstaan. Zou mooi zijn dat al deze info toegankelijk blijft ook al kunnen er geen reacties gegeven worden. Ook omdat veel wat er staat uitkomsten en tips zijn in een gezamenlijk traject.

Dit beloven we ook zo lang mogelijk te blijven doen, de kosten zullen laag zijn en kunnen we wel hebben.

Zijn er geen mogelijkheden het huidige forum beschikbaar te maken onder een andere naam? Gezien er al een boel externe moderators zijn en er vast anders nog wel mensen zijn die dat zouden willen doen.

Daar waar wij een vrij groot development/hosting bedrijf hebben zouden wij eventueel bereid zijn de development/hosting op ons te nemen.

Aangezien het zonde is als de content verloren zou gaan.

Ten eerste: Zoals we al aangaven, de informatie gaat niet verloren.

Overdragen van het huidige forum is om twee redenen een slecht plan:

Ten eerste, alle emails, ipadressen en informatie op dit forum kun je moeilijk overdragen aan iemand anders, toen mensen hier hun account aanmaakten was dat 'not part of the deal', sterker nog, preppers.nl heeft altijd beloofd de OPSEC van haar leden maximaal te beschermen. "Zomaar" aan een andere beheerder geven gaat niet gebeuren. Stel dat een groep zo ver wil gaan om hier een heuse preppers vereniging, met alles erop en eraan voor over heeft om in het leven te roepen, dan valt er over te praten, mits er voldoende draagvlak voor is.

Ten tweede: Het is geen must. Het kennisdeel wat er nu staat blijft toegankelijk. Voor de ongoing concerns en nieuwe activiteiten zijn genoeg alternatieven te bedenken. Ik wil dit forum niet marginaliseren, maar life goes on after preppers.nl. Kies de mensen met wie je graag contact wil blijven houden. Gebruik dit shtf-momentje om opnieuw focus te leggen wat écht belangrijk is. Wij hebben gefungeerd als facilitator. Maar de mensen, dat zijn jullie.

Dat je er mee stopt, prima. Maar dat je dit forum, met vele honderden vaste bezoekers, plat legt zonder alternatief is op z'n zachts gezegd nogal raar, en doodzonde ook. Dat jullie ( @Mr. Gold en @Dr.Prepper ) er geen tijd meer voor hebben snap ik best, maar stel dan een set nieuwe admins aan die er wel de tijd in willen steken. Het forum kost jullie geen geld, dit word immers al tijden door de community betaald en zou ook zeker op die manier door kunnen gaan, dus dat is ook geen reden om nieuwe admins aan te stellen.

Het was onvermijdelijk, eens zou deze stap komen. We hebben de laatste maanden al meerdere signalen afgegeven dat we er grote moeite mee hebben en het potje met energie ervoor is op. We hebben enorm veel steun gehad van de mods, maar ook hen is het niet in de kouwe kleren gaan zitten. Met geld heeft het niks te maken, maar wel met dingen doen die je energie geven. Dat is lange tijd zo geweest, maar nu niet meer. (kleine nuance: 1 jaar heeft de community betaald, de rest zelf of uit sponsoring). T.a.v. nieuwe admins aanstellen (als iemand zich daar uberhaupt aan zou willen wagen) zie reactie hierboven aan Salbie.

Het voelt als opgeven, en opgeven is iets wat voor mijn niet bestaat.

Tsja, opgeven, stoppen, roer om ... we hebben weloverwogen gedaan wat ons goeddunkt. En voor onszelf heeft dit ook enorm veel moed gevraagd, we zijn zeker niet over 1 nacht ijs gegaan en de kans is uiterst klein dat we erop terugkomen.

Nieuw begin?

Ja natuurlijk, ook jij bent iemand met goeie ideeen en die klaar staat om te helpen met dingen bouwen toch? :)

Een beetje prepper rekent ook in forums: 2 = 1 en 1 = geen ;)

Mooie nuchtere opmerking, je hebt gelijk ;)

• Leuk 2

Je was me net voor. Dat staat er natuurlijk niet voor niets achter: een nieuw begin. Er stopt iets, maar er gaat iets nieuws verder. En binnenkort gaan we horen wat dat nieuwe is.

Mijn dochter zei vanavond: O, gaan ze stoppen, omdat er geen crisis komt? Het klonk een beetje hoopvol. Nee, helaas, dat geloof ik niet. Maar er begint iets nieuws. Een nieuwe vormgeving? Een nieuwe lay-out, nieuwe medewerkers? Een nieuwe opzet? We zullen het horen. Ik ben benieuwd.

Oeps, bij posten stond de uitleg er inmiddels al. Jammer.

houd je voorraad toiletpapier op orde

Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik jank me alleen vanavond al door m'n halve voorraad heen.

Vanmiddag las ik het nieuws. En alle reacties. En alle verse ideeen voor alternatieven.

En ik dacht, al die tijd heb ik geleerd dat ik het margrietgehalte hier niet te hoog mag maken. Dus dat mag nu ook niet.

En nu zeg ik: FUCK DIE SHIT!!!

Laat mij maar een labiele emotrut zijn maar ik vind het onvoorstelbaar KUT! Ik hoor niet bij de oude garde, de eerste SC's ken ik alleen van verhalen, en sommige echte die-hards hier heb ik nog nooit gezien. Dat neemt niet weg dat het forum een enorm groot deel van mijn leven was geworden. Onvoorstelbaar wat er in 1,5 jaar tijd allemaal is gebeurd. Toen ik hier kwam had ik nog zo goed als geen preps, nu heb ik een halve voorraad wcpapier!

Geintje natuurlijk, ik heb ontzettend veel geleerd, geprobeerd, verzameld, ervaringen opgedaan die ik zonder dit forum nooit had gehad. Velen hebben mij geïnspireerd, gemotiveerd, aan het denken gezet, nieuwe wijsheden bijgebracht, en zo kan ik nog heel lang door gaan. Ik heb geweldige mensen leren kennen, enorm gelachen, me enorm gefrustreerd, en me heeeeeeel vaak verbaasd.

En dan komt dus die emotionele sufkuttenkant in mij boven, en die wil helemaal geen alternatieven bedenken, die wil helemaal niet naar een ander forum, DIE WIL GEWOON DAT DIT FORUM BLIJFT BESTAAN!!!!

Gisteravond heb ik dr.P. een mailtje gestuurd, met het verzoek of hij mijn account wou deactiveren. Ja, dat klinkt natuurlijk heel raar na bovenstaande, maar laat ik het er op houden dat het om persoonlijke redenen was en niet om het forum zelf, en al helemaal niet om de beheerders! Anyways, hij mailde me terug met de tip om gewoon even uit te loggen en te relativeren. En eigenlijk wil ik drP en mrG vragen om hetzelfde te doen. Trek de stekker er niet uit, maar log even uit en relativeer. Draag desnoods tijdelijk het forum over aan mensen die jullie er mee vertrouwen, dan kan je over 2 maanden of een half jaar altijd nog zien wat je er mee doet.

Een ding steekt me wel. Het oprichten van een ander forum is de afgelopen tijd meermaals ter sprake gekomen en daar heb ik altijd vriendelijk maar beleefd voor bedankt. Uit loyaliteit aan het forum. En ik weet dat er met mij velen zijn die er zo over denken. Dat er velen begaan zijn met dit forum en de beheerders. Het steekt dat dat blijkbaar niet wederzijds is. Wat lul ik, dat raakt me, doet me pijn. Het is niet voor niets dat ik vroeg om mijn account op non-actief te zetten ipv het te laten verwijderen, en zo zijn er velen die wellicht naar de achtergrond verschoven, maar het forum niet de rug toe hadden gekeerd. Het voelt nu wel alsof het forum mij de rug toe keert. Ik weet dat er enorm veel geklaagd, gezeurd en getrapt is de laatste tijd, bedreigd zelfs. Dat leden dit forum for granted namen, en alleen maar liepen te zeiken over wat ze niet aanstond. Maar wat ik ook zag was dat veel leden wél actief probeerden een bijdrage te leveren aan het forum, zowel inhoudelijk als qua sfeer. Dat er mods zijn die zich enorm ingezet hebben om zaken aan te pakken. Dat er nu net gewerkt werd aan eenduidiger beleid, meer transparantie ed. Dat leden hun waardering uitspraken voor dit forum, en lieten weten wat het forum betekende voor ze.

Nou ja, hier laat ik het maar bij, dat was dus mijn emotionele gemargriet. Ik vind het echt, echt, echt heel kut.

Toepasselijker dan dit kan ik het niet maken denk ik:

[video=youtube_share;lkIBUZTh2oc]

• Leuk 8

Hallo, wie je ook bent.

Ik heb geen commercieel belang bij dit forum, noch bij de shop. Maar ik kan je wel vertellen dat een forum, egaal waarover, geen inkomsten opleverd.

Vormt het dan een bedreiging voor een commercieel belang ? Kan, maar dan haal je je banner weg en de links naar je commercieel belang.

Maar je stopt niet het platform voor je potentiële klanten.

Dit had je waarschijnlijk ook zelf kunnen bedenken maar gezien je emo reactie was dat even afgekneld (dat logisch nadenken)

• Admin

Overdragen van het huidige forum is om twee redenen een slecht plan:

Ten eerste, alle emails, ipadressen en informatie op dit forum kun je moeilijk overdragen aan iemand anders, toen mensen hier hun account aanmaakten was dat 'not part of the deal', sterker nog, preppers.nl heeft altijd beloofd de OPSEC van haar leden maximaal te beschermen. "Zomaar" aan een andere beheerder geven gaat niet gebeuren. Stel dat een groep zo ver wil gaan om hier een heuse preppers vereniging, met alles erop en eraan voor over heeft om in het leven te roepen, dan valt er over te praten, mits er voldoende draagvlak voor is.

Er zijn denk ik best een aantal leden hier die betrouwbaar genoeg zijn om zo'n overdracht betrouwbaar te kunnen maken.

Ook zijn er andere mogelijkheden. Preppers.nl heeft natuurlijk ook de naam. Een doorstart is niet gek. Waarbij er eerst een grote schoonmaak en een archief wordt aangemaakt.

Wat ik wel wil zeggen. Dat het gebeurd is begrijpelijk. Wenselijk was geweest om dit aan te kondigen, zonder meteen het hele forum te sluiten en ons een maandje de kans te geven dingen af te kunnen ronden/ dingen af te spreken. Een week is 1 heel kort en 2 je wordt midden in een "gesprek" afgekapt en dat voelt vervelend.

Hoe dan ook nogmaals toch bedankt voor deze mooie ervaring.

ik heb geen idee wat er gebeurd is maar volgens mij moet het haast wel om een ramp gaan....anders laat je je leden toch niet zó ontzettend in de steek?

ik verbaas me ook over de hoeveelheid 'makke' reacties. zo berustend!

alle tijd en energie die je in dit forum gestoken hebt in één druk van de knop op stop.

zonder tijd om je er op voor te bereiden, zonder tijd om te overleggen.

als ik hier al jaren zat zou ik me besodemieterd voelen.

Als dit mijn dagelijkse stek zou zijn zou ik ervoor knokken. nu sta je (bijna in paniek) gewoon in de kou...

dat zie ik als onrecht.

Hallo EVA ik snap jou reactie en in zekere mate heb je gelijk. Maar je kunt mensen niet dwingen om iets tegen hun wil vol te blijven houden. Ik begrijp best dat het in de lucht houden van een forum op een zeker moment kan worden tot een last. En zeker als je het af ziet glijden.

Ik heb het forum als anders ervaren de laatste tijd. De sfeer was grimmiger. Mensen werden bestraft, daar werd ook voor gewaarschuwd met een grote banner "Moderatie, waarschuwingen, berispingen en bans op Preppers.nl".

Dat was "vroeger" anders. Het was vroeger gemoedelijker, vriendelijker. Het is jammer dat dit niet meer zo is. En dus begrijp ik wel dat ze de stekker er uit trekken.

Voor een ieder die in de toekomst nog de behoefte voelt om contact met mij op te nemen.

Mijn mail adres is tantoliner3@yahoo.com

Tot bij het kampvuur !!!!!!!!!

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...