Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

*** Preppers.nl FORUM STOPT // een nieuw begin ***

Recommended Posts

Ik merkte dat er een tweedeling in vele opzichten op het forum was. Een twee deling kan nooit goed zijn en dat hebben de eigenaren goed gezien! Een kwestie van aan zien komen! Een goede prepper eigenschap!

Daarom vind ik het een goed besluit ( ook al vind ik het jammer!)

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Preppers Zone mag ik niet komen, als ik het zo lees wat een groot deel van de leden tegen hebben op dit forum voel ik mij als "linkse boomknuffel-laar" niet welkom.

Nee hoor ouwe boomknuffelaar, dat zijn geen uitspraken van de admins maar wat een paar mensen ervan hebben gemaakt. Iedereen is welkom, links, rechts, midden of gewoon gek zoals ik. Wel met respect voor elkaars gefundeerde mening en je hoeft niet altijd politiek correct te zijn. Wij zijn het ook niet altijd met elkaar eens geweest, maar toch respecteren we elkaars mening en zijn we virtuele vrienden.

Wat uitspraken van preppers.zone.

Groeien, ja, maar niet te snel of te dit of te dat. Het moet leuk blijven en niet iedereen is hier zomaar welkom,

velen wel, stemmingmakers of mensen die andermans gefundeerde mening niet kunnen hebben, hoeven we niet.

Hier doen we niet aan politiek correct, wel aan correct ...

Of men nu links, midden of rechts is en post, als het gefundeerd is, geen probleem. Gewoon poneren, dat is iets anders.

Het opzet van dit forum is niet dat het een massaforum wordt. Om diverse redenen. We willen geen massaforum maar een gezellige bedoening van mensen waar je wat mee kan. Er waren heel wat mensen met kritiek op ons forum, die geven we graag de kans om zelf een eigen forum op te richten met alle verantwoordelijkheden die er bij horen.

Het zal voor veel mensen een verlies zijn en er kan op termijn veel informatie verloren gaan met het stoppen van het andere forum. Om daar nu blij mee te zijn, dat gaat een brug te ver. Ook op dit punt willen we het netjes houden.

Niets mis mee wat mij betreft en voor het evenwicht ook belangrijk een mooie mix van verschillende mensen die elkaar respecteren en aanvullen.

Maar ja, on topic ... ik zal preppers.nl zeker missen.

Deze post delen

Pfff gek idee hoor. Geen forum meer in 2016

Dank voor het vullen van vele eenzame uurtjes tijdens mijn ziekte

Ik wens iedereen alvast een mooi 2016 gevuld met vele lichtpuntjes

Deze post delen

Bedankt beheerders voor dit enorm mooie initiatief genaamd preppers.nl/forum :)

Veel geleerd, veel nieuwe mensen ontmoet, en veel frustraties moeten onderdrukken vanwege andere denkbeelden.

Het gaat jullie goed en tot ooit! ((WTSHTF) (of bij een lekker biertje))

Deze post delen

Dit moest ik toch even op me in laten werken.

Ik weet niet goed of ik nu boos, teleurgesteld, of verdrietig moet zijn.

Het voelt zo enorm fout.

Het voelt alsof je begonnen bent in een spannend boek, en dat iemand de laatste 10 blz. er uit heeft gerukt, zodat je nooit meer zal weten hoe het af zal lopen.

Het voelt alsof je samen een sneeuwpop aan het maken ben, en dat iemand de temperatuur op +20 graden zet, net op het moment dat je vol trots aan anderen wil laten zien hoe mooi het geworden is.

Het voelt alsof je bezig bent met de bereiding van de perfecte soep, en dat op het moment van opdienen er een fles azijn in valt.

Het voelt als opgeven, en opgeven is iets wat voor mijn niet bestaat.

Ik had nog zoveel te leren, nog zoveel te delen.

Wat moet ik nu met mijn blikje bronwater wat 15 jaar over de datum is, en wat ik in januari 2016 zou gaan posten?

Wat moet ik met mijn preptest over het vermalen van spaghetti tot bloem, om hier vervolgens een brood van te bakken?

Nu ken ik Bert en Jeff niet persoonlijk, maar ben je niet bang dat je door deze stap jezelf in de toekomst met een rotgevoel zal opzadelen? Natuurlijk is het jullie recht om deze beslissing te nemen, maar het voelt zo enorm fout.

Is er niet teveel aandacht gekomen op het negatieve? Was men nog ontvankelijk voor het positieve ?

Dat ik van diverse member via PM de adresgegevens/06 nummers/emailadressen binnenkrijg omdat men onder geen beding het contact wil verliezen is ongekend en zelf ontroerend.

Compleet schijt hebben aan OPSEC omdat contact houden belangrijker is.

Ik ben bang dat jullie er lang over hebben nagedacht en niet over een nacht ijs zijn gegaan.

Maar toch (tegen beter weten in) vertik ik het om afscheid te nemen.

Neem een sabbatical van voor mij part 3 tot 6 maanden, en denk na over preppers 2.0.

Tot dan.

• Leuk 7

Deze post delen

Wel vreemd 198 bezoekers en 78 leden 120 gasten

Het is net een begrafenis, zo voel ik het eigenlijk:(

• Leuk 1

Deze post delen

Mooi klote inderdaad, ik wil graag Mr Gold, Dr. Prepper & Simurg bedanken voor hun onvoorwaardelijke liefde & inzet op dit forum, daarbij wil ik iedereen bedanken met zijn/haar bijdrage aan het forum. Voor de mensen die contact willen houden kunnen mij pm-en;)

• Leuk 1

Deze post delen

Eerlijk gezegd kan ik het laatste stukje van de titel van de openingspost niet zo goed plaatsen........

*** Preppers.nl FORUM STOPT // een nieuw begin ***

Nieuw begin? @Mr. Gold toch nog kans op een doorstart?

• Leuk 2

Deze post delen

Lieve mr. Gold, lieve dr. Prepper. Al vanaf het begin betrokken, echt betrokken, bij dit forum en al snel bij jullie zelf. Mooie herinneringen, meetings, gesprekken. Jammer dat dit forum stopt, ook ik, wij (simurgh en ik), hebben veel gehad aan dit forum en het heeft ons leven verrijkt. Ik ben jullie dankbaar voor dit initiatief! We houden contact! Dikke knuffel

Deze post delen

Wel vreemd 198 bezoekers en 78 leden 120 gasten

Het is net een begrafenis, zo voel ik het eigenlijk:(

Er zaten altijd heel wat journalisten en studenten journalistiek op dit forum. Nu ben ik benieuwd welke krant morgen met de scoop komt!

Deze post delen

Ik was gechoqueerd toen ik dit nieuws vernam deze morgen wanneer ik mijn emails controleerde, ik wist niet wat te zeggen op dat moment. na er een tijd over na te kunnen denken kan ik enkel maar zeggen dat dit een uiterst betreurbare beslissing is, die ik absoluut niet can ok vinden gezien ik gedurende mijn gehele carrière het gewend ben geweest dat als iemand niet meer verder kan, anderen inspringen en of overnemen zodat de opdracht tot een succesvol einde kan worden gebracht. Voor mij is het meest droevige feit, dat er beslist word om de hele boel onmiddellijk te sluiten in plaats van het over te dragen naar een volgende generatie.

Iedereen (mezelf inbegrepen) heeft begrip dat mensen een moeilijkere prive situatie kunnen doormaken. Dus zoals anderen hier wens ik de admins en mods het allerbeste voor de toekomst.

The king is dead, Long live the king!

Deze post delen

Eerlijk gezegd kan ik het laatste stukje van de titel van de openingspost niet zo goed plaatsen........

Nieuw begin? @Mr. Gold toch nog kans op een doorstart?

Preppers.nl/forum stopt. Staat er letterlijk.

Reboot.

Deze post delen

Dit is toch even slikken, ook al ben ik nog maar pas lid op het forum.

Tijdens mijn korte verblijf hier heb ik al ontzettend veel geleerd. Het forum en de mensen hebben mij ook de nodige push gegeven op sommige vlakken, om toch die stap te zetten.

Ik zal het toch ontzettend hard missen.

Deze post delen

Mogen we de werkelijke reden nog weten of hou je het bij deze melancholieke overpeinzingen?

Zoals Dr. Prepper in post http://preppers.nl/forum/threads/14104-***-Preppers-nl-FORUM-STOPT-een-nieuw-begin-***?p=402775&viewfull=1#post402775 al aangeeft komen ze er nog uitgebreider op terug, even afwachten dus, ze zullen eerst door de honderden mentions en priveberichten moeten spitten..

Deze post delen

"Daar sta je dan. In het fietsenhok. Fiets is zoals gebruikelijk opgetuigd om weer naar huis te gaan na een lange werkdag. Voor je je weg naar de warme hap gaat begeven kijk je nog even of er wat in de mailbox is gevallen...."

"Een voorgevoel van een split-second toen je de mail zag staan tussen de anderen. Openen, en lezen....."

Geen data meer doornemen op het werk, lekker lezen wat anderen typen, en daar evt wat nuttigs bijplaatsen. Geen chats meer op de late avond, geen forumrelletjes meer, Geen off-topicgewouwel meer.... Of toch wel?

Ja, ik vind dit mooi klote. Meer tijd steken in gamen nu? Of gaan we nu eens die schoenen testen en inlopen? Andere schoenen smeken met dit weer om de schoenenpoets. So much to do, so little time.. Ach wat, ik maak wel tijd!;) Geen tv hier, dus die afleiding heb ik alvast niet:p.

Een beetje prepper rekent ook in forums: 2 = 1 en 1 = geen;). Daarnaast: preppen is in vele opzichten praktijkwerk, dat gaat immers nooit verloren. De kennis? Die zit onder je pet, op de pdf-bestandjes, op je usb-stick, op je pc of waar dan ook.

We gaan door waar we gebleven zijn. Ook zonder een actief forum gaat preppen door:).

Ik denk eigenlijk dat de schok van een doods forum pas op mij gaat inwerken als ik op de gebruikelijke tijden het forum open.

Voor diegenen die mij willen blijven contacten: PM:) Sommigen heb ik al in de ap, teamspeak, facebook en daf.

@Dr.Prepper & @Mr. Gold, heel hartelijk bedankt voor het werk wat gedaan is voor deze digitale hangplek.

Alle (ex-)mods, heel hartelijk bedankt voor het onderhouden en modereren van preppers.nl

Ja mensen, ook nu geldt, IN OMNIA PARATUS. Toch?:)

Nu ga ik even iedereen die ik wil blijven spreken een pm sturen.

Changing the Mindset - OUT

Deze post delen

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij toch ook een beetje rauw op m'n dak valt, hoewel het al een tijdje in de lucht zat. Het raakt me toch meer dan ik wil toegeven. Het forum is ongemerkt een deel van m'n leven geworden, ondanks dat ik er af en toe wat afstand van probeerde te nemen, bleef ik toch terug komen. Nu valt het doek en dat zal wennen zijn. En nee, ik ga me niet inschrijven op een ander forum.

Maar goed, het leven gaat door. Een ieder die hier al een tijdje meeleest, meedenkt en schrijft, weet inmiddels waar het preppen om draait. Het is vooral zonde voor de beginnende preppers, en voor hen die op het punt stonden het forum te ontdekken. Juist nu, nu de kaarten voor de finale gedeeld lijken te worden.

Rest mij niets anders dan de oprichters van het forum (Dr Prepper, Mr Gold en Ecoprepper) te bedanken voor hun idee en inzet, hun kijk op het leven.

Alle moderators bedankt voor de energie die ze gestoken hebben in het in-goede-banen-leiden.

En een groot aantal forumleden met bijzondere bijdragen en het uitdiepen van onderwerpen, weer anderen voor hun enorme algemene kennis en tomeloze toewijding alles en iedereen van antwoord te voorzien.

Beste medepreppers, ik wens jullie het allerbeste. Blijf alert, blijf de boodschap (waar mogelijk) uitdragen en houd je voorraad toiletpapier op orde. :o

Groeten

Charlie

• Leuk 2

Deze post delen

Erg jammer... meerdere malen aangeboden met het (technische) beheer van het forum te helpen; daar is ooit echt goed op gereageerd. Het steekt dus wel wat dat er nu zomaar gestopt wordt. Er zijn hier genoeg mensen die het beheer over kunnen nemen en zolang de mods interesse hebben om door te gaan moet de site makkelijk door kunnen draaien.

Een community zomaar platleggen is een hele rare stap. Ik begrijp dat het jullie kindje is, maar als je kinderen het huis ontgroeid zijn, dan draai je ze niet de nek om maar dan laat je ze gaan. Wat hier nu gebeurt is de nek omdraaien; naar mijn mening een hele slechte beslissing.

Alsnog, bedankt voor de interessante tijd die ik hier gehad heb en bedankt aan iedereen die bijgedragen heeft aan het forum, op wat voor manier dan ook!

• Leuk 1

Deze post delen

Joh, ik ben hier toch wel effe behoorlijk ziek van! Je gaat er toch een beetje van uit dat een forum met zo'n levende community er morgen ook nog is.

Deze post delen

Ach, dat is snot, al kan ik mij het wel voorstellen. Een forum van deze omvang is enorm veel werk en je krijgt altijd shit over je heen. Ondanks dat ik niet veel heb gepost, was ik een trouwe lezer.

Ik heb hier erg veel geleerd, waarvoor mijn dank. Ik had graag nog een keer naar een SC gekomen en mensen in het "echt" willen leren kennen.

Ik had nog wat post willen posten, over mijn zelfgemaakte batterijen experiment waar ik momenteel mee aan het knutselen ben en de test van onze bobs die wij in de kerstvakantie willen gaan doen.

Ik zal het gaan missen, maar bij deze mijn dank naar alle leden, mods en admins, voor het vergroten van mijn kennis en het verbreden van mijn horizon.

Deze post delen

Triest, jammer.

Na elke bosbrand is er weer vruchtbare grond voor nieuwe planten.

Ik blijf nog wel de PB's checken die ik al van een aantal van jullie heb mogen ontvangen :)

@Iamlordx Signing off

Deze post delen

Zoals Dr. Prepper in post http://preppers.nl/forum/threads/14104-***-Preppers-nl-FORUM-STOPT-een-nieuw-begin-***?p=402775&viewfull=1#post402775 al aangeeft komen ze er nog uitgebreider op terug, even afwachten dus...

Je kunt ook gelijk de echte reden geven. Het emo-gedoe van Mr. Gold kan dat nooit zijn. En als het dat wel is, waarom zou dat dan moeten gelden voor de rest? Allemaal gelul dus. Kom eens met de werkelijke reden, heren. Is het misschien commercieel?

Deze post delen

Je kunt ook gelijk de echte reden geven. Het emo-gedoe van Mr. Gold kan dat nooit zijn. En als het dat wel is, waarom zou dat dan moeten gelden voor de rest? Allemaal gelul dus. Kom eens met de werkelijke reden, heren. Is het misschien commercieel?

Je kan je ook ff niet als een klein ongeduldig kind gedragen met alle bijkomende aannames en gewoon even afwachten...

Bizar, zelfs in het laatste topic krijg je met een troll te maken..

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...