Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

*** Preppers.nl FORUM STOPT // een nieuw begin ***

Recommended Posts

Bedankt iedereen,

In het bijzonder de mensen die het geduld namen om een beginner als ik op weg te helpen.

Ik heb hier veel geleerd en zal het zeker gaan missen, dit forum past precies bij mij.

Met weemoed kijk ik het archief door , wat een leerzame posts van oa : @vheeswijk, @Keyser Suze , @f150 en vele anderen.

Op @Anvil na heb ik niemand in real life ontmoet, ik had graag een SC meegemaakt maar dat is niet gelukt.

Het beste allemaal en misschien tot ziens

Groeten,

Neoclyps

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Na een dag gedeprimeerd te zijn toch maar even een reactie.

Veel heb ik niet gepost, wel veel gelezen: uren en uren en uren. Verslaafd ben ik geraakt aan dit forum.

Elke dag, elke ochtend en elke avond even kijken en bijlezen, het is straks geen dagelijks ritueel meer.

Zo veel geleerd, zo anders gaan leven...

Vaste leden zoals Stuudje, Loreen, KS, Geert, Cyberbeer, Raycoupe, Myron Prps (en vele anderen).... zonder dat ik weet hoe jullie eruit zien, of klinken, jullie zijn allemaal eigen karakters geworden in mijn voorstelling. (Bij Stuudje duurde het heel lang voordat ik erachter was of ze man of vrouw was, haha). Het voornemen om naar een SC te gaan, en jullie in real-life te ontmoeten, steeds vooruit geschoven. Te ver blijkt...

Ik zal kijken hoe ik op de een of andere manier in contact kan blijven!

Iedereen enorm bedankt!!! Met name de inzet van Dr. Prepper en Mr. Gold!!

• Leuk 1

Deze post delen

Iedereen veel succes met het preppen maar ook het contact leggen met anderen. Mocht het nou via een nieuw/ander forum zijn of misschien wel via mail zolang het contact er onderling maar is.

Samen sta je sterk.

mvg,

MyronPrps.

Deze post delen

Ik probeer nog even de 3500 ste post te halen, maar ik heb zo'n bruin vermoeden dat dat niet meer gaat lukken. Jullie Pech!

:p

• Leuk 1

Deze post delen

Nog nooit gegeten ...

En je hebt trouwens nog een week lang tijd om te posten (of toch tot volgende week dinsdag? Maandag?). Enkel dit topic gaat op slot, als ik het goed begrijp.

• Leuk 1

Deze post delen

Afgelopen nacht heb ik gelezen dat dit forum stopt. Ik heb nauwelijks meer geslapen, uren wakker gelegen. Ik vroeg me af waarom het me zo enorm raakte. Ik kom hier nu een paar jaartjes en poste in begin wel eens, maar snel bleek dat dit forum behoorlijk compleet is aan informatie. Ik ben heel blij dat deze informatie beschikbaar blijft. Ik was al bang dat ik als een gek moest gaan kopie-paste'n! ;)

Het forum was behalve al deze nuttige kennis, ook een plaats waar ik kon lezen en bepraten wat er gebeurde in de wereld, maar vooral lezen wat ieders gedachten daarover waren. Ik vind dat heel mooi. Natuurlijk begin ik met een eigen gedachte, maar het is verrassend en verrijkend om te zien hoe anderen denken, het bracht mij soms ook tot nieuwe inzichten. Met dit levendige forum gaat er veel verloren! De groep versnippert, er gaan kansen verloren...

De laatste tijd vond ik het zeer verontrustend dat de toon tijdens discussies zo hard werd. Dat er weinig verdraagzaamheid was. Ik snap eigenlijk niet goed waarom mensen iets persoonlijk nemen, kwaad worden en vervolgens heel vervelend gaan reageren. Het komt een discussie nooit ten goede. Discussiëren is luisteren en proberen de ander te begrijpen, te wegen en de eigen gedachten te her-overwegen. Zoiets is opbouwend en leerzaam. Een jaar geleden ging het op dit forum echt anders dan nu...

De verharding die ik hier zag is tekenend voor de verharding die we zien in de maatschappij. We zijn op weg naar barre tijden, dat voelt iedereen wel aan hier. Als zo'n groepje mensen hier, die toch allemaal één belangrijk deel gemeen hebben met elkaar, al niet samen uit de problemen kunnen komen...Hoe zal het een complete maatschappij dan vergaan?

Ik zag hier ook hele positieve krachten bezig, maar alle inzet mocht niet baten. :(

Mijn naam sunnysuzanna is niet uit de lucht gegrepen. Ik ben niet persé een optimist (meer een apocaloptimist), het betekend meer dat ik altijd goede moed hou, ik kijk naar oplossingen en mogelijkheden en ik hou van mensen.

Dat ik zo verdrietig ben over het stoppen van dit forum is vanwege het netwerk, de mogelijkheid tot..., mensen leren kennen, kansen.

Ik zal zeker ook naar volgende SC's/meetings komen, en ik stuur straks iedereen een pm, die ik (obv hun reacties/posts) graag beter zou willen leren kennen. Het is al eerder gezegd door mrGold: "een netwerk is cruciaal in het dagelijks leven en zéker bij eventuele ontwrichtingen in de maatschappij."

Mijn 'opsec' sucks, dus google maar op mijn naam en je komt wel bij m'n facebook of hotmail uit. Je bent welkom.

Maar dan wil ik mij nu tenslotte graag richten tot @Mr. Gold, @Dr.Prepper en @Ecoprepper:

Ik heb jullie, Bert en Jeff, eenmaal gesproken (op SC) en dat was een hele prettige ontmoeting, Ik waardeer jullie inzet enorm en ik snap dat het op een gegeven moment óp is. Ik wil jullie allen en de moderators zeer hartelijk bedanken voor het vele werk en de liefde waarmee dit prachtige forum leven is gegeven. Ik heb hier heel veel geleerd en mensen IRL leren kennen. Ik hoop dat wij elkaar nog eens spreken. Bert, ik heb geen weet van je persoonlijke tegenslag, maar ik wens je heel veel sterkte en liefde toe en goede vrienden waaruit je (op jouw beurt) kracht kunt putten.

Ik dank ook alle forumleden voor de inbreng van kennis, vermaak en levendige discussies.

Ik weet niet hoe ik moet afsluiten. Afscheid nemen doet pijn.

Dus zeg ik kus! en knuffels! En lach maar door mijn tranen heen.

• Leuk 7

Deze post delen

Een ieder die dit forum tot een succes heeft gemaakt, BEDANKT voor zijn of haar in zet.

In omnia paratus

• Leuk 1

Deze post delen

Gisteren al een bedankpost geschreven. Maar mensen, ik ga dit echt heel erg missen

• Leuk 2

Deze post delen

Ik probeer nog even de 3500 ste post te halen, maar ik heb zo'n bruin vermoeden dat dat niet meer gaat lukken. Jullie Pech!

:p

hya hya..doe zelf ok nog een gooi naar de 1300 ;)

Deze post delen

Kijk, dat zijn haalbare targets. ;)

Gaat wel lukken toch?

haha je bent goud man..das er weer 1..

Deze post delen

Erg jammer, maar begrijpelijk. Jammer dat door al het gebakkelei hier nu een van de beste Nederlandse prepper plekken stopt. Zat alternatieven te vinden, maar eentje dat Nederlands is en een plek als dit kan evenaren lijkt me bijna onmogelijk.

Helaas. Ik zal het missen!

Deze post delen

Nog steeds niet te geloven.

Inderdaad, ze zeggen ook niet voor niks dat je pas beseft wat je hebt tot je het kwijt bent...

De 48 uur van dit topic nadert, daarmee komt het onvermijdelijke weer iets dichterbij...

Ik ben al wel blij dat een deel van de contacten zich al op prepperlink.nl aangemeld heeft, maar ook daar mis ik nog 'grote' namen als KS, JB, een aantal van de mods en zeker onze geliefde admins. Een nieuw forum ben ik nog niet aan toe maar een plekje waar iedereen te vinden is is wel wenselijk, zeker nu.

Het gaat iedereen goed hoop ik en wie weet wat de toekomst ons zal brengen.

Verstuurd (waarschijnlijk) vanuit een lekker warm bedje :)

Deze post delen

Inderdaad, ze zeggen ook niet voor niks dat je pas beseft wat je hebt tot je het kwijt bent...

De 48 uur van dit topic nadert, daarmee komt het onvermijdelijke weer iets dichterbij...

Ik ben al wel blij dat een deel van de contacten zich al op prepperlink.nl aangemeld heeft, maar ook daar mis ik nog 'grote' namen als KS, JB, een aantal van de mods en zeker onze geliefde admins. Een nieuw forum ben ik nog niet aan toe maar een plekje waar iedereen te vinden is is wel wenselijk, zeker nu.

Het gaat iedereen goed hoop ik en wie weet wat de toekomst ons zal brengen.

Verstuurd (waarschijnlijk) vanuit een lekker warm bedje :)

Ja het is best wel heftig vindt ik. Hopelijk nog wat meer mensen op prepperlink.

Deze post delen

Dit forum is in alle vormen het beste forum wat ik ken, zowel mbt layout, het oogt zo kicke al die overzichtelijke kleuren, de avatars staan allemaal super leuk, mooie schatkist boven aan, in omnia paratus erbij. Alles klopt gewoon.

Veel respect voor mensen die de alternatieven opwerpen en inspelen op de situatie zoals een prepper hoort te kunnen.

Toch hoop ik dat ooit dit forum weer open gaat, het is te gaaf om zomaar weg te doen in totaal.

Er is in een paar jaar tijd zo ontzettend veel nuttige info gedeeld, en nu de wereld echt begint te wankelen zou het wel erg tof zijn als er 1 stabiele factor is als een informatie bron van preppers die samen zoveel kennis hebben over vanalles en nog wat.

Ik denk ook dat als deze site door zou starten dat er in 2016, en max 2017 een drie tot meer x aantal leden zich aan zou melden om hals over kop kennis te vergaren wat te doen als de stroom uitvalt bijv.

Zon omvang, en zon site beheren kan alleen door een gemotiveerd team.

Ik ga preppers.nl als site en community enorm missen.

Nogmaals bedankt iedereen.

• Leuk 1

Deze post delen

Kennen jullie dat gevoel van misselijkheid in je maag?

Een dergelijk gevoel dat je krijgt wanneer je verliefd bent...

...of wanneer je iets ontnomen wordt dat je aan het hart ligt. :(

• Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...