Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

*** Preppers.nl FORUM STOPT // een nieuw begin ***

Recommended Posts

Renanim@pukkelopjeneus.nl ? Maak je niet druk kerel, je hebt zelf in de hand wat je wel en niet deelt en als je hier al op het forum zit, ach ja, dan ben je al bekend, te traceren, gevlagd en ga zo maar door

Mensen, relax...ik had er nog een knipoogsmiley achter moeten zetten, want het was niet serieus bedoeld. Internet en interpretatie :)

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar de werkelijke reden om te stoppen.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Mensen, relax...ik had er nog een knipoogsmiley achter moeten zetten, want het was niet serieus bedoeld. Internet en interpretatie :)

Ah gelukkig, nu begrijp ik het.....;)

• Leuk 1

Deze post delen

Mensen allemaal bedankt voor een leuke tijd, zowel digitaal als irl. Het was tof!

Toedeledoki

• Leuk 1

Deze post delen

Hoe zit het nu eigenlijk met de silver-contest? Valt die zilveren daalder nog wel te winnen?

Oeh ja daar was ik inderdaad ook nog benieuwd naar...

Deze post delen

SORRY MENSEN HET BLIJKT EEN FALSE FLAG

Forum tijdelijk dicht op advies AIVD. Forum gaat weer het net op zodra SHTF. Tot die tijd, welterusten en tel de schaapjes.

Lol, erg grappig, nu nog hopen dat het officieel bekend wordt op zerohedge :-) Je kan niet genoeg false flags hebben in deze wereld, houdt het draaiend

Deze post delen

Oeh ja daar was ik inderdaad ook nog benieuwd naar...

En de prepper handdoekenset? Voor niets al die kudo's lopen sparen :(

• Leuk 3

Deze post delen

Ik had toch wel verwacht dat een beetje prepper zich niet uit het veld zou laten slaan als het een beetje tegenzit.

Maar afijn, een prepping-community is dus leuk zolang het goed gaat en anders sluit je het gewoon.

Wat is de echte oorzaak? Waren de inkomsten niet hoog genoeg? Viel het verdienmodel tegen?

Gelukkig zijn er andere fora waar kennis gedeeld kan worden. Fora niet opgericht door personen maar door de community zelve.

Hoe zit het nu eigenlijk met de silver-contest? Valt die zilveren daalder nog wel te winnen?

Je doet je naam eer aan:)

• Leuk 1

Deze post delen

En de prepper handdoekenset? Voor niets al die kudo's lopen sparen :(

JAA!

Natuurlijk ook de dickberts wc papier rollen! halverwege neemt de rol afscheid maar gaat die toch gewoon door:)

• Leuk 1

Deze post delen

JAA!

Natuurlijk ook de dickberts wc papier rollen! halverwege neemt de rol afscheid maar gaat die toch gewoon door:)

whahaha, nou had ik bijna een rol nodig gehad :) onze Dickie omschreven in 1 perfecte zin :)

Deze post delen

Vandaag is het dan zover,... Mijn derde verjaardag op preppers.nl!

Gister een taart besteld voor de gelegenheid om dit te vieren, de kaarsjes uit de noodvoorraad voor op de taart klaar gelegd om bij thuiskomst te ontdekken dat de kogel dan toch door de kerk was gegaan.

Door het proces van de afgelopen maanden, kwam dit dan ook echter niet geheel als een verrassing, maar toch altijd weer sneller dan verwacht.

De signalen waren er, maar helaas werdt hier weinig acht op geslagen en bleven we als community op dezelfde rampage doorgaan en zo de sloopkogel dichter naar ons onderkomen bracht.

waarschijnlijk niet wat een ieder wil lezen, maar naar mijns inzien spot on van @Loreen

http://preppers.nl/forum/threads/14110-Voor-Mr-Gold-en-Dr-Prepper?p=403161&viewfull=1#post403161

Wat het forum en de daaruit gegroeide community heeft betekend voor ons heb ik al verschillende malen geventileerd.

Hoe we op onze huidige bestemming zijn aangekomen...

http://preppers.nl/forum/threads/10009-Down-the-rabbit-hole

Wat het forum voor invloed op ons leven heeft gehad...

http://preppers.nl/forum/threads/13642-De-invloed-van-het-forum?p=386901&viewfull=1#post386901

Ons doel als preppers, als community...

http://preppers.nl/forum/threads/13618-Duizend-redenen-%C3%A9%C3%A9n-doel?p=385458&viewfull=1#post385458

Daarmee wil ik afsluiten en als laatste betoog om mijn enorme dank uit te spreken naar @Mr. Gold @Dr.Prepper en @Ecoprepper, die dit hebben willen faciliteren, alle moderatoren van het heden en verleden, die de boel in goede banen hebben trachten te geleiden en de community,... waar heel veel leuke contacten, inzichten en bovenal hechte vriendschappen uit zijn ontstaan.

De keuze respecterend en begrijpend, kan ik niet meer doen dan achter het besluit staan en te erkennen dat we dakloos zijn geworden,...

Maar dat neemt niet weg dat dit het einde is, nieuwe initiatieven zullen ontstaan, er zullen nieuwe huizen gebouwd worden, waar een heleboel zijn toevlucht zal zoeken, anderen kijken nog even de kat uit de boom en/of blijven nog even rondzwerven,... relativeren, om vervolgens weer ergens de draad op te pakken.

Walk softly,...

JamHard

Signing off

. . . . ____

• Leuk 4

Deze post delen

Die nog maar even herhalen.

Oorspronkelijk geplaatst door f150

Er zullen wel weer nieuwe initiatieven komen, of aangehaakt worden op bestaande. Voor de mensen die voor de definitieve apocalypse van dit forum nog in contact willen blijven: hier een online sheet met mijn e-mail en facebook adres:

https://docs.google.com/spreadsheets...wiA/edit#gid=0

Het staat iedereen vrij om hier gegevens op aan te vullen, maar houdt er rekening mee dat het document open toegankelijk is.

Thanx dat je dit nog een keer onder de aandacht bracht. Heb daar ook een mailadres ingevuld.

En ik wil toch een keer zeggen waarom ik me niet heb aangemeld op preppers.zone

Ergens vind ik het jammer, want voor Wodan heb ik ontzettend veel waardering, en zijn berichten heb ik altijd graag gelezen. Ook op SC's zag ik hem graag. Wat mij betreft heeft het dan ook absoluut niets met hem te maken.

Wel stoort het me dat juist het overgrote deel dat hier maanden lang heeft lopen trappen, spugen en zeiken daar naar toe is gegaan. En toen ze daar zaten, nog extra na hebben lopen trappen naar dit forum, de community en de beheerders. Dat juist een groot gedeelte van de mensen die weigerde naar de eigen bijdrage aan de sfeer te kijken daar naar toe is gegaan. Wat mij betreft is dat dan ook allerminst een oplossing, maar juist een verschuiving van het probleem met een nog hogere concentratie aan onvermogen tot zelfreflectie. Eerst hier de sfeer verpesten, en dan doodleuk daar naar toe gaan en zeggen "jee het is hier veel gezelliger", en vervolgens wel nog op z'n tijd hier terug komen om even er op te moeten wijzen hoe ongezellig het hier is. Alsof je ergens in een hoekje gaat zitten schijten, en vervolgens klagen dat het zo stinkt. No shit Sherlock (oke, juist wel dus).

Ook zitten daar mensen achter de knoppen waar ik door eerdere ervaringen geen enkel vertrouwen in heb. Wat mij betreft is iedereen vrij om te gaan en staan waar hij wil. Maar waardering hebben voor deze community EN je aanmelden op preppers.zone is iets dat voor mij persoonlijk niet hand in hand kan gaan, nu niet.

Deze post delen

Ik had toch wel verwacht dat een beetje prepper zich niet uit het veld zou laten slaan als het een beetje tegenzit.

Maar afijn, een prepping-community is dus leuk zolang het goed gaat en anders sluit je het gewoon.

Wat is de echte oorzaak? Waren de inkomsten niet hoog genoeg? Viel het verdienmodel tegen?

Gelukkig zijn er andere fora waar kennis gedeeld kan worden. Fora niet opgericht door personen maar door de community zelve.

Wat een kansloze opmerking. Misschien is bovenstaande de reden dat ze de handdoek in de ring gooien? Denk daar eens over na.

En alsof of zij in een opwelling de boel opheffen, schijnbaar heb je de afgelopen 4 jaar niet opgelet om in de gaten te hebben uit wat voor hout mr.gold en dr.Prepper gesneden zijn.

Deze post delen

Dit forum was voor mij een podium. Vele uren heb ik doorgebracht met experimenten in een koude garage (mijn laboratorium) en achter de PC met het oogmerk om vanuit mijn expertise (materiaalkundige/chemicus) postings te maken die bruikbaar zijn voor preppers. Het is daarom voor mij, als "huischemicus" van preppers.nl, pijnlijk te moeten constateren dat deze informatie wellicht verloren gaat. Of misschien toch niet? Niet helemaal.

Ik heb voor preppers.nl databases geschreven, deels in de vorm van web-pages, maar ook in de vorm van te downloaden applicaties die met zeer goede zoek-routines zonder het internet zijn te raadplegen:

DEZE WEB-PAGES EN DATABASES BLIJVEN TOEGANKELIJK.

Helaas zijn in deze databases veelal niet de volledige postings opgenomen maar samenvattingen hiervan en worden voor de afbeeldingen links gebruikt naar preppers.nl om het aantal megabytes van de applicaties binnen de perken te houden.

Deze afbeeldingen (uitgebreid geannoteerd) zijn echter nog in mijn bezit en ik overweeg ze elders in de "cloud" nog onder te brengen.

Een aantal belangrijke postings worden tevens onveranderd overgeplaatst naar "Preppers Zone". Daar moet ik dus heel vlug mee zijn.

Download deze applicatie(s) voordat preppers.nl geheel ten onder gaat.

Alle informatie hierover vindt u HIER:

http://preppers.nl/forum/threads/6797-Mijn-preppers-nl-database?p=353142#post353142

vheeswijk (huischemicus van preppers.nl)

Deze post delen

@vheeswijk je hebt minder haast dan je denkt. Ook als het forum op slot gaat kun je gewoon nog bij je oude posts omdat het forum gewoon blijft bestaan, maar zonder dat je nog nieuwe posts kunt maken of reageren. In dit stadium lijkt het aannemelijk dat het forum als archief er nog wel minimaal een jaar zal zijn en ik vermoed flink langer dan dat.

Deze post delen

Dit forum was voor mij een podium. Vele uren heb ik doorgebracht met experimenten in een koude garage (mijn laboratorium) en achter de PC met het oogmerk om vanuit mijn expertise (materiaalkundige/chemicus) postings te maken die bruikbaar zijn voor preppers. Het is daarom voor mij, als "huischemicus" van preppers.nl, pijnlijk te moeten constateren dat deze informatie wellicht verloren gaat. Of misschien toch niet? Niet helemaal.

Ik heb voor preppers.nl databases geschreven, deels in de vorm van web-pages, maar ook in de vorm van te downloaden applicaties die met zeer goede zoek-routines zonder het internet zijn te raadplegen:

DEZE WEB-PAGES EN DATABASES BLIJVEN TOEGANKELIJK.

Helaas zijn in deze databases veelal niet de volledige postings opgenomen maar samenvattingen hiervan en worden voor de afbeeldingen links gebruikt naar preppers.nl om het aantal megabytes van de applicaties binnen de perken te houden.

Deze afbeeldingen (uitgebreid geannoteerd) zijn echter nog in mijn bezit en ik overweeg ze elders in de "cloud" nog onder te brengen.

Een aantal belangrijke postings worden tevens onveranderd overgeplaatst naar "Preppers Zone". Daar moet ik dus heel vlug mee zijn.

Download deze applicatie(s) voordat preppers.nl geheel ten onder gaat.

Alle informatie hierover vindt u HIER:

http://preppers.nl/forum/threads/6797-Mijn-preppers-nl-database?p=353142#post353142

vheeswijk (huischemicus van preppers.nl)

Bedankt voor je bericht. De documentjes zijn zeer handig.

Ik heb intussen een MySQL database met alle categorien, topics en posts in juiste hiërarchie. Ook met de nicknames en datums.

Enkel bijlagen heb ik op dit moment (nog) niet.

Deze post delen

@Dr.Prepper en @Mr. Gold was ik door de schok vergeten te bedanken voor alles, ik heb veel geleerd en ben bij 2 meetings geweest waardoor ik zag dat @Dr Prepper geen vrouw was :o

Zucht..... ik zal de site missen. maar niets is eeuwig.

Nu begint het preppen zonder jullie.

Bedankt voor alles!

Lieve groet aan alle die ik heb ontmoet!

Groetjes

Calimero

Deze post delen

Ook al heb ik niet zoveel gepost in het afgelopen jaar en las ik de laatste tijd meer posts door, toch zal ik dit forum gaan missen. Ik heb uiteraard respect voor de beslissing en wil de oprichters daar ook voor bedanken. Via dit forum heb ik ook waardevolle contacten opgedaan en interessante mensen ontmoet. Dat zal ook blijven doorgaan zonder forum. :) Nieuwe initiatieven juich ik dan ook toe!

Deze post delen

Wat een kansloze opmerking. Misschien is bovenstaande de reden dat ze de handdoek in de ring gooien? Denk daar eens over na.

En alsof of zij in een opwelling de boel opheffen, schijnbaar heb je de afgelopen 4 jaar niet opgelet om in de gaten te hebben uit wat voor hout mr.gold en dr.Prepper gesneden zijn.

Jij mag het van mij best een kansloze opmerking vinden. Vind ik helemaal niet erg. Feit blijft wel dat de site zonder blikken of blozen op slot word gegooid zonder enig noemenswaardige reden. De reden die word genoemd is dat er teveel strubbelingen zijn. Maar dat kan het reëlerwijs niet zijn. Want is een forum niet per definitie een plaats waar je alles kan bespreken, eventueel op het scherpst van de snede? Zolang je anderen maar niet direct uitmaakt voor pannenkoek of wat anders moet dat kunnen. Als er uitsluitend vanuit 1 perspectief meningen worden getolereerd moet men dus ook niet raar opkijken als leden geïrriteerd raken en zelfs opstappen. Enigste reden die overblijft wat ik mij dan kan bedenken is dat het verdienmodel tegenviel. Niemand steekt geld in iets zonder er wat voor terug te krijgen. Waren de reclame inkomsten dus te laag? Leverde de prepshop te weinig omzet? Of ben ik werkelijk de enigste die weet dat er verdienmodellen hangen aan websites? Vooral bij websites die gericht zijn op een kleine community-niche?

Betreffende de zilveren daalder was het alleen maar een vraag. Ik hoef hem niet eens te winnen en of de contest nog doorgaat zou mij de anus oxideren.

Deze post delen

Jij mag het van mij best een kansloze opmerking vinden. Vind ik helemaal niet erg. Feit blijft wel dat de site zonder blikken of blozen op slot word gegooid zonder enig noemenswaardige reden. De reden die word genoemd is dat er teveel strubbelingen zijn. Maar dat kan het reëlerwijs niet zijn. Want is een forum niet per definitie een plaats waar je alles kan bespreken, eventueel op het scherpst van de snede? Zolang je anderen maar niet direct uitmaakt voor pannenkoek of wat anders moet dat kunnen. Als er uitsluitend vanuit 1 perspectief meningen worden getolereerd moet men dus ook niet raar opkijken als leden geïrriteerd raken en zelfs opstappen. Enigste reden die overblijft wat ik mij dan kan bedenken is dat het verdienmodel tegenviel. Niemand steekt geld in iets zonder er wat voor terug te krijgen. Waren de reclame inkomsten dus te laag? Leverde de prepshop te weinig omzet? Of ben ik werkelijk de enigste die weet dat er verdienmodellen hangen aan websites? Vooral bij websites die gericht zijn op een kleine community-niche?

Betreffende de zilveren daalder was het alleen maar een vraag. Ik hoef hem niet eens te winnen en of de contest nog doorgaat zou mij de anus oxideren.

Lees anders de 2 openingsposts nog eens:

-diverse incidenten die hebben plaatsgevonden zowel in mijn privé leven als in de community

-het forum te groot is geworden voor ons...nu breekt ons dit op

-De laatste maanden is het meer en meer tijd gaan kosten...kost ons teveel tijd en energie en het lukt niet meer om dat te combineren met ander werk

-We hebben de laatste maanden al meerdere signalen afgegeven dat we er grote moeite mee hebben en het potje met energie ervoor is op

-Met geld heeft het niks te maken, maar wel met dingen doen die je energie geven

-we zijn zeker niet over 1 nacht ijs gegaan (dus niet zonder blikken of blozen)

Het is niet aan jou om dit "niet noemenswaardige" redenen te noemen, jij bent de eigenaars niet.

Je zult simpelweg moeten accepteren dat dit de beslissing is. Het is meer een gevoelskwestie voor hen dan dat er direct praktische redenen zijn.

En nee, een forum is niet "per definitie een plaats waar je alles kan bespreken, eventueel op het scherpst van de snede", dit wordt bepaald door de eigenaren van het forum en hun visie. Jou staat het vervolgens vrij om daar aan deel te nemen, binnen de gestelde regels, of niet. Je hebt geen rechten of zo.

Deze post delen

Je hebt geen rechten of zo.

.....kick die troll er gewoon af, het is 2 voor 12 en hij hangt mij al mijlen de keel uit. Dat zure geblaat, niks hebben we aan zijn/haar bijdragen gehad. blabla.jpg.5d70132b4fa0b1d1490de9a7dc690876.jpg

• Leuk 1

Deze post delen

Ik voel me toch nog wel een beetje alsof er een tank over me heen is gereden, maar allá, dat gebeurt motoragent Dreutel in elke aflevering van de strip.

Motoragent-Dreutel-in-de-prak.jpg.59de718e212ced8ab9de18baaaf3cfa9.jpg

:p

Deze post delen

Hoezo zonder blikken of blozen?

Als je nu een 404 error zou hebben gekregen dan had je gelijk, maar dat is niet het geval.

En alleen al om die reden is het inderdaad een kansloze opmerking die je maakt.

Het is ook wel knap van je dat je instaat bent om te kunnen beoordelen dat er een andere reden zou zijn dan de reden die men heeft opgegeven.

Dat jij geen voorstelling kan maken dat er meer in het leven is dan een verdienmodel is heel sneu, maar niet iedereen zit zo triest in elkaar.

Niemand steekt geld in iets zonder er wat voor terug te krijgen

Meen je deze uitspraak echt?, of is het een cynische grap ?

Het meeste geld steek ik in dingen waar ik nooit iets voor terug krijg.

Het meeste wat ik doe, steek ik in dingen waar ik nooit iets voor terug zal zien.

(heb ik zelfs ooit een post over gemaakt)

Of ben ik werkelijk de enigste die weet dat er verdienmodellen hangen aan websites?

Nee, dat denk ik niet, maar ben je werkelijk de enigste die niet begrijpt dat je ook iets kan doen vanuit passie?

Het blijft fascinerend dat members die zich een stuk of 3 keer onder verschillende namen op dit forum inschrijven gaan uitleggen hoe je een forum zou moeten runnen.

• Leuk 2

Deze post delen

Het blijft fascinerend dat members die zich een stuk of 3 keer onder verschillende namen op dit forum inschrijven gaan uitleggen hoe je een forum zou moeten runnen.

inderdaad.....en dan nu het economisch nieuws:

Het beurssentiment staat al dagen onder druk door de tegenvallende steunmaatregelen van de ECB, het besluit van de OPEC om de olieproductie niet te verlagen en de zorgen over de Chinese economie. Vooral onder de grondstofgerelateerde bedrijven vinden er enorme verschuivingen plaats en dat maakt beleggers toch wat nerveus

Toch nog een crash dit jaar? http://www.beurs.nl/Nieuws/binnenland/3903179/beurzen-zakken-weer-in-het-rood

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...