Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

*** Preppers.nl FORUM STOPT // een nieuw begin ***

Recommended Posts

Doet een beetje denken aan 31 augustus 1974. Oké, de meesten van ons waren toen misschien nog niet geboren. Maar toen ging Veronica uit de lucht. Ook iets wat je van tevoren niet voor mogelijk had gehouden, omdat het een onderdeel was van die tijd. Maar: naar de muziek van toen luisteren we nog steeds, binnenkort weer met de Top 2000. En zo bewaren we ook de geweldige tips van hier. Ik heb ze in multomappen zitten, in plastic hoesjes. Om zuinig te bewaren. Nogmaals bedankt voor alle werk.

,,Met het afscheid nemen van Preppers.nl sterft ook een beetje de preppers community in Nederland … Dat spijt mij … voor alle preppers! …" tuut tuut tuut tuuuuuuuuuuuuuuut......................................................................

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 344
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beste Preppers,   Ik heb mij de laatste maanden zeer afzijdig gehouden van de Preppers community vanwege diverse incidenten die hebben plaatsgevonden zowel in mijn privé leven als in de community

Niet te evenaren, hoeveel kwaliteitsuren ik hier heb gezeten!   Het heeft mij door mijn werkeloosheidsperiode heengeloodst. Ik heb beter leren relativeren door de opgedane kennis van mensen die zov

Wow!!!!   Jeetje zeg, ik schrik hier wel van. Vond dit ondanks sommige discussies en meningsverschillen, die nu eenmaal horen bij het mens zijn, een geweldige community. Het besluit kan ik niet ove

Posted Images

Ook hier verbazing en verwondering, ik had dit niet verwacht, juist nu er de laatste tijd wat strakker werd opgetreden en er weer een aantal nieuwe mods waren aangetreden.

Zelf was ik misschien niet altijd even actief en niet een fanatieke poster,

Wel wil ook ik benadrukken dat ik hier veel geleerd heb , inzichten heb opgedaan, anders naar dingen ben gaan kijken, informatie haalde, me soms ergerde aan de toon die er in discussies voorbij kwam, (helaas nog maar 1 keer) een SC heb bezocht, maar vooral blij ben dat ik dit forum heb mogen ontdekken met de al de gebruikers die er op zitten.

Ook hier dus Dank voor @Dr.Prepper @Mr. Gold en @Ecoprepper voor het oprichten van dit forum. Dank aan alle moderators van de afgelopen jaren dat zij hier de (af en toe tumultueuze) discussies in goede banen hebben getracht te leiden ;-)

Ook ik hoop dat er een mooie manier gevonden wordt waardoor dit forum toch op de een of andere manier kan blijven bestaan. Misschien inderdaad via een (vereniging of) stichting ten behoeve van het beheer van preppers.nl. Hier zitten natuurlijk wel een aantal juridische haken en ogen aan die niet goed zijn voor de opsec, maar wie weet.

En anders ontstaan er vast wel nieuwe initiatieven om in contact te blijven en te discussieren. .

Ik hoop dat de toegankelijkheid van alle kennis die we met zijn allen de afgelopen jaren hebben gedeeld bewaard blijft. Misschien kan een deel hiervan (met bronvermelding Preppers.nl) uiteindelijk wel weer in een gekuiste versie op een andere plek gebruikt worden. (gekuist is hierin alle discussie waarom jantje het ene fijner vindt en truusje het ander,) Maar ja, dat vraagt heel veel tijd en energie om overal met een stofkam doorheen te gaan om meningen er uit te filteren . Hopelijk kunnen we dus met zijn allen nog heel lang gebruik maken van dit gemeenschappelijke geheugen. .

Misschien is het dan ook een idee om er met zijn allen voor te kiezen om het bedrag dat nu in de communitypot zit in te zetten voor het digitale behoud van alle data, dus terugschalen naar een lichtere server, opslag etc. met als primaire doel het behouden van de info. Dan kunnen we misschien nog wel een heel eind komen en heeft iedereen de tijd om de onderwerpen die hij/zij wil uitpluizen nog na te lezen en info op te slaan. :-)

Daarnaast ben ik uiteraard ook voorstander van een afscheidsborrel op een van de locaties waar een SC is geweest (Midden van NL bijvoorbeeld?)

GreetZ,

Pjotr78

• Leuk 2

Ik heb de voorraad lucifers en eikels en brandhoutjes in een weckpan als alternatief kampvuurtje in de hens gestoken...i'm prepared want ik heb een co-dingus- meter en een blusser. Ik zet de vuurfles aan de mond, en lal na halve fles dit lied vlekkeloos mee. Hoppa!

• Leuk 3
Ik heb de voorraad lucifers en eikels en brandhoutjes in een weckpan als alternatief kampvuurtje in de hens gestoken...i'm prepared want ik heb een co-dingus- meter en een blusser. Ik zet de vuurfles aan de mond, en lal na halve fles dit lied vlekkeloos mee. Hoppa!

En dat midden in je huis XD. @Stuudje

Ik ga je berichten missen joh!:(. Die van heel veel anderen ook. Ooit zij ik eens: Het forum is maar het forum. Nou, dat voel ik nu dus. Karma is eine grote biatch.

Groet

C

@All,

Partir c'est mourir un peu,

C'est mourir à ce que l'on aime

On laisse un peu de soi-même

En toute heure et dans tout lieu.

(Weggaan is een beetje sterven, Dat is sterven aan wat men liefheeft

Men verliest een beetje van zichzelf, in ieder uur en op elke plek

Edmont Haraucourt (1857-1941),)

Enorm bedankt voor al jullie inbreng, tips, oplossingen, kanttekeningen etc.etc. Een forum is misschien van iemand, maar wordt gebouwd(en afgebroken) door de leden.

Mijn hoofd begrijpt het besluit, maar mijn hart kan het niet bevatten. Toch is de meest vruchtbare grond die, welke is bedekt met de as van hetgeen er eerder stond.

Ik hoop jullie allen op andere plekken en in andere tijden weer te mogen zien, horen of lezen.

Hartelijke groet aan allen,

Netu.

• Leuk 3
SORRY MENSEN HET BLIJKT EEN FALSE FLAG

Forum tijdelijk dicht op advies AIVD. Forum gaat weer het net op zodra SHTF. Tot die tijd, welterusten en tel de schaapjes.

Jep, een methode om mensen hun emailadres te laten plaatsen zoals nu gebeurd...

Denk jij nou echt, dat dat het is ?

Laat me niet lachen zeg, als wie dan ook email adressen wil hebben, dan zijn daar heel veel andere manieren voor, en dan zou dat zeker niet in the open gebeuren.

Bah, wat een misplaatste achterdocht.

• Leuk 1

Een meer dan jammere, maar ergens een begrijpelijk beslissing - die ondanks de aanloop, gisteren behoorlijk rauw op mijn dak viel. Op persoonlijk vlak denk ik, dat er niets een betere vaardigheid is dan te weten waar je moet stoppen. Bedankt Mr. Gold en Dr. Prepper voor jullie jaren lange inzet, en natuurlijk de opzet van dit forum - the king is dead, long live the king. En ook, dankjewel mede-preppers.nl-forumleden, voor jullie berichten, inspiratie, informatie, SC's en al het andere dat ik nu vergeet.

In een ander topic is al eens naar voren gekomen wat deze online plek voor mij (en vele anderen) betekent en heeft betekend in de afgelopen jaren. Zonder het forum, had mijn leven er heel anders uitgezien en had ik een hand vol goede vrienden moeten missen. Zonder dit forum zou er geen Nederlandse Prepper community zijn, op de manier zoals deze er nu is. Een mini-samenleving zoals dit wel vaker treffend werd omschreven.

Ik kan alleen maar hopen dat mensen en informatie elkaar kunnen blijven vinden, en dat de verbondenheid die er nu als Preppers forum gevoeld wordt, zal blijven hangen.

Nogmaals bedankt, en tot in de toekomst!

Ga lekker huilen alsof niemand erachter kan komen wat je mail adres is Hahahah ...

Denk jij nou echt, dat dat het is ?

Laat me niet lachen zeg, als wie dan ook email adressen wil hebben, dan zijn daar heel veel andere manieren voor, en dan zou dat zeker niet in the open gebeuren.

Bah, wat een misplaatste achterdocht.

Renanim@pukkelopjeneus.nl ? Maak je niet druk kerel, je hebt zelf in de hand wat je wel en niet deelt en als je hier al op het forum zit, ach ja, dan ben je al bekend, te traceren, gevlagd en ga zo maar door

Dank aan @mr Gold en @dr Prepper en @eco prepper voor het opstarten van dit initiatief.

Zoals met alle dingen in het leven, je vaart een tijdje mee en dan is het tijd voor iets nieuws. Er ligt nu iets open, nieuwe kansen , nieuwe dingen.

Net zoals met een SHTF, je bent plotseling al je vertrouwde dingen kwijt en nu moet je zien te overleven.......dus mensen laat zien dat je voorbereid bent en start allerlei initiatieven om door te gaan ! :D

Ga lekker huilen alsof niemand erachter kan komen wat je mail adres is Hahahah ...

Keyzer speeks!!! Thanks ga je missen ks

Same here meid. Ik ga er wel van uit dat er een of ander vervolg komt en of meetings; en we kunnen mailen en bellen natuurlijk ;)

Nu ben ik nooit heel aanwezig geweest en is schrijven ook zeker niet mijn grootste talent, maar wat heb ik al die jaren met veel plezier meegelezen en geleerd. Via dit prachtige forum vrienden gekregen die nu zo'n groot deel van mijn leven zijn.Ik heb genoten van de vele SC's die zoveel bijzondere, en vaak hilarische momenten op hebben geleverd dat het nog vaak het onderwerp bij menig kampvuur zal zijn.Maar belangrijker voor mij is dat ik hier op het forum de liefde van mijn leven heb gevonden.

Bedankt @Mr. Gold en @Dr.Prepper en alle anderen die de afgelopen jaren mogelijk hebben gemaakt.

Op naar een nieuw jaar met nieuwe avonturen mensen. We zien elkaar weer !

Johan

• Leuk 3

Die nog maar even herhalen.

Er zullen wel weer nieuwe initiatieven komen, of aangehaakt worden op bestaande. Voor de mensen die voor de definitieve apocalypse van dit forum nog in contact willen blijven: hier een online sheet met mijn e-mail en facebook adres:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1DGEhh1vBJ0d9fJRhPGlq1acwDmeg4vnkCfDJUzGmwiA/edit#gid=0

Het staat iedereen vrij om hier gegevens op aan te vullen, maar houdt er rekening mee dat het document open toegankelijk is.

Ik had toch wel verwacht dat een beetje prepper zich niet uit het veld zou laten slaan als het een beetje tegenzit.

Maar afijn, een prepping-community is dus leuk zolang het goed gaat en anders sluit je het gewoon.

Wat is de echte oorzaak? Waren de inkomsten niet hoog genoeg? Viel het verdienmodel tegen?

Gelukkig zijn er andere fora waar kennis gedeeld kan worden. Fora niet opgericht door personen maar door de community zelve.

Hoe zit het nu eigenlijk met de silver-contest? Valt die zilveren daalder nog wel te winnen?

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...