Ga naar inhoud
GENEGEERD

MRE Meal ready to eat


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nope, we hadden er teveel, en ze zouden toen weg gegooid worden, toen was ik erbij he!

In die periode was ik ok nog niet aan het preppen, maar verzamelde van alles wat nou heel erg goed van pas komt.

Ontzettend veel nederlandse 24U gevechtsrantsoenen.

Heb ze later eens verkocht, had immers al zoveel van die dingen gegeten dat ik ze ben gaan tegen eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

soory hoor maar bij defensie wordt alles wat niet meer gebruikt wordt/of gaat worden

afgeboekt en terug naar de domeinen

en dan vind je de MRE lekkerder als onze feestdoosjes??;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Besteld 4 dozen MRE ( USA ) verpakkingsdatum 2011 voor 400 euro incl verzenden

Ander voedsel zit verpakt in een NBC tas ( de tas is vrij groot en past veel in, gekregen toen ik nog werkzaam was bij defensie )

 

Je bedoelt waarschijnlijk "inspection date" in plaats van verpakkingsdatum... Welke heb je? Cases A & B?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je advies, mijn medische kennis is vrij goed, je wilt niet weten hoeveel medische spullen ik allemaal heb, van infuusmatteriaal tot vaatklemmen.

De MRE's heb ik dan ook als noodzaak gekocht, eerst heb ik natuurlijk mijn eigen voedsel waar ik circa 4 maanden mee uit kom ( als ik zuinig ben )

Wil dit misschien nog gaan uitbreiden, maar ik zoek dan een manier om voedsel langer te kunnen bewaren, en om het zo zelf te prepareren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je advies, mijn medische kennis is vrij goed, je wilt niet weten hoeveel medische spullen ik allemaal heb, van infuusmatteriaal tot vaatklemmen.

De MRE's heb ik dan ook als noodzaak gekocht, eerst heb ik natuurlijk mijn eigen voedsel waar ik circa 4 maanden mee uit kom ( als ik zuinig ben )

Wil dit misschien nog gaan uitbreiden, maar ik zoek dan een manier om voedsel langer te kunnen bewaren, en om het zo zelf te prepareren

 

Voedsel, zoals bonen/rijst/pasta/tarwe zijn allemaal goed te bewaren. Bijvoorbeeld in mylar zakken met oxy-absorber en dan in een stevige goed afsluitbare emmer. Dan blijft je verpakking(mylar) ook beter beschermd tegen mogelijke beschadigingen, en is makkelijk te stapelen. Pak ook eens wat pure 80-90% chocolade hiermee in. Slaat na enige jaren wel wit uit, maar is niet schadelijk en/of ziekmakend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voedsel, zoals bonen/rijst/pasta/tarwe zijn allemaal goed te bewaren. Bijvoorbeeld in mylar zakken met oxy-absorber en dan in een stevige goed afsluitbare emmer. Dan blijft je verpakking(mylar) ook beter beschermd tegen mogelijke beschadigingen, en is makkelijk te stapelen. Pak ook eens wat pure 80-90% chocolade hiermee in. Slaat na enige jaren wel wit uit, maar is niet schadelijk en/of ziekmakend.

 

Waar krijg je deze MYLAR zakken en wat bedoel je met oxy absorber?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan verschillen; wanneer er "inspection date" staat, is de daadwerkelijke verpakkingsdatum 3 jaar daarvoor. Op andere verpakkingen kan weer netjes een "date packed" dus een verpakkingsdatum staan. Dat is logischerwijze de datum waarop het pakket is verpakt (volg je het nog?).

 

Het kan ook nog zijn dat er enkel een nummer op staat, bijvoorbeeld "1068". Dit staat iig op de individuele verpakkingen. Het eerste cijfer "1" staat voor het jaar, dus 2001 en de overige drie cijfers voor de dag dag 68 van 2001 in dit voorbeeld. Dat houdt dus in dat de verpakkingsdatum was op 9 maart 2001.

 

Welnu, je hebt 4 dozen, 2 van menu 1 tot en met 12 en 2 dozen 13 t/m 24. Dit houdt in dat je twee dozen A en twee dozen B hebt. Geloof me, B is beter ;-)

 

Als het goed is hebben alle dozen een rode sticker met een zwart rondje. Check even of het midden nog gewoon rood is. Als dat verkleurd, zijn de MRE's te warm opgeslagen geweest.

 

Als je nog nooit een MRE hebt gebruikt met "flameless radiation heaters", raad ik je aan het eerst eens te proberen. Op YouTube is enorm veel info te vinden, deze hieronder is erg leuk:

 

[video=youtube;SMpFEfh-uMY]

Link naar reactie
Delen op andere sites

De inspectiedatum is 2014 dus de productiedatum is 2011, dat is vrij nieuw denk ik zo.

IIG heb ik ze goed opgeslagen ( niet te warm )

Ik heb de MRE's al eerder gebruikt in uitzendgebied bij defensie toen ik met de Amerikanen aan het werken was.

Ik weet gelukkig hoe het werkt, ik wist alleen niet hoe ik de datums moest lezen.

IIG bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...