Ga naar inhoud
GENEGEERD

BOL in Nederland bestaat niet?


RedPill

Aanbevolen berichten

Ben zelf nu nog van mening dat een echte BOL in Nederland niet bestaat.

 

Er zijn zoveel eisen waaraan een BOL moet voldoen en één van mijn grootste stuikelblokken is: onzichtbaarheid.

Ik vind Nederland te klein om een BOL te kunnen hebben en vooral onderhouden.

 

Begrijp me niet verkeer want JA het klimaat is zeer geschikt en vruchtbare grond is er zat. Maar zolang er 17miljoen mensen rondlopen op dit kleine lapje grond is mijn mening nu nog dat een veilige BOL niet bestaat in NL.

 

Zou graag reacties willen lezen die mij mijn mening kunnen laten herzien.

 

(ja een virus oid dat de populatie met 95% zal latennkrimpen is idd een reden om anders te gaan denken over een BOL in NL)

 

 

RedPill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Natuurlijk kan een bol in Ned.

Of het ideaal is, dat is wat anders.

Ik denk dat zelfs een bol in australie in de middel of nowhere per ongeluk ondekt kan worden.

Ondekt worden is ook niet zo erg, even heel flauw er komt net een dokter voorbij als je ziek bent en die helpt je ook nog.....

Een bol is oa. Om te voorkomen dat je erg opvalt en dus zeker ongewenst bezoek krijgt.

Of dat het een eerste buffer is tussen de stadsbewoners die na een paar dagen weken vanzelf omvallen.

Dus zoiets kan, is niet makkelijk, in Nederland. Als je een oude bunker hebt die je goed kunt vergrendelen of en er onbewoonbaar uit ziet dan kan je daar wellicht wel die week weken uitzingen?

 

Ik kan me niet voorstellen dat een hongerig dorstig iemand met een hamer een bunker gaat staan openhakken.

En als je pech hebt iemand met explosieven of gifstoffen enz die jou wil uitmoorden met de kans op wat te eten of drinken dan helpt waarschijnlijk niks of je moet hem eerder kunnen uitschakelen.....

 

Een goede bol is veel beter dan een gewoon huis, beter afgelegen, beter passieve verdediging beter verborgen, en als je dan ook nog actieve verdediging hebt en een 24 uurs wacht enz dan ben je toch wel goed af?

Daarna is een bol in bv frankrijk al weer beter en uiteidelijk kom je dan uit op iets als een amish gemeenschap in australie als ultieme shtf survival plan.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

 

Voor korte termijn zou je zelfs wat weken/maanden in een geprept appartement kunnen zitten tot het volk buiten zichzelf heeft gedecimeerd.

 

Maar waar het mij om gaat is lange termijn. Dus een leven opbouwen op je BOL in een compleet nieuwe wereld zonder gezag of wetten (ten minste voor de eerste jaren niet).

 

Aangezien een bunker ( met grond ) er voor 99,99% van de mensen in NL er niet in zit zie ik nog geen echte BOL voor mogelijk in NL.

 

Hoop op nog meer reacties die mij kunnen weerleggen.

 

 

RedPill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt twee basis scenarios.

 

Een, eea valt mee na dagen weken komt alles langzaam op gang en we gaan verder.

Twee, eea escalleerd na dagen weken, de populatie decimeerd en we gaan terug naar het jaar??

 

Het is in eerste instantie van belang die eerste fase van escalaries en decimatie te overleven, dan vallen het snelste en de meeste slachtoffers.

Daarna zal je inventieve geest en geluk van groter belang zijn dan spullen en bol.

Alles zal kapot gaan op den duur, ik geloof er niks van dat je alles zelf kunt, dus wat jij kunt en wie je 'toevallig' tegen komt zal veel belangrijker zijn op lange termijn.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kom ik steeds weer tegen in allerlei topics: het besef dat je in je eentje best de meeste rampen en een eerste fase van totale anarchie kunt overleven maar dat je voor de lange termijn anderen nodig hebt. Ooit is je voedsel/medcijnen/munitie/brandstof/reserve-onderdelen enzovoort, op. Een tijdje leegstaande gebouwen plunderen levert ook nog wel eens wat op maar ook dat houdt op. je moet dan of nu op zoek naar medestanders, mensen die hun verstand bij elkaar houden. Uiteindelijk red je het niet alleen, ook niet als gezin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dat is uitgevonden door Adam.

Toen Eva er kwam was het gedaan.

En zolang er genoeg mensen zijn om elkaar tegen te komen zal het niet bestaan.

 

Of ben ik nu iets te cynisch :p

 

Grt

Kans

 

2.Anarchie

def van anarchy :Het idee van een samenleving zonder autoriteit, macht of geweld. Het is de verzameling denkwijzen welke terug te brengen is tot de gedachte dat een individu op geen enkele manier ondergeschikt aan of van iets of iemand mag zijn.

Gevonden op http://www.go2war2.nl/nld_begrip.asp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland is inderdaad een slecht land om in te preppen. Ik heb al aangetoond in de draad Polders en gemalen dat de helft van het land onder water gaat komen te staan omdat de gemalen ophouden met werken. Dit zal mi bij elke SHTF situatie gebeuren waarbij de overheid de controle verliest en er massale paniek ontstaat. Want die gemalen werken niet zonder mensen en het electriciteitsnet en de dieselleveranciers waar de gemalen van afhankelijk zijn ook niet.

 

http://preppers.nl/forum/threads/922-Polders-en-gemalen

 

Verder hebben we hier in Rotterdam een mooi wit gebouw, het Erasmus Medical Center, waar het meest dodelijke virus dat bekend is in opgeslagen wordt: airborne avian flu. Als de stroom uitvalt en de noodstroomvoorzieningen uitvallen dan is er een kans dat dat virus ontsnapt.

 

http://www.nytimes.com/2011/12/27/science/debate-persists-on-deadly-flu-made-airborne.html?pagewanted=all

 

Vergeet het, als dat gebeurt dan is de hele mensheid fucked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...