Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zout water lamp SALt (Sustainable Alternative Lighting)


Aanbevolen berichten

 

Meet Aisa Mijeno, a Filipina architect and scientist who invented a revolutionary lamp that runs on a glass of saltwater instead of batteries.

The lamp can apparently run for eight hours on just two tablespoons of salt and a glass of water. “

This saltwater lamp not only makes lighting available to remote areas. For now, Mijeno’s immediate challenge lies in finding a way to manufacture the lamp so that it remains durable, economical, and easy to maintain. If it manages to work as promised, it can produce about 90 lumens of light at just $20, plus $3 to replace the anode every six months. That’s perfect for areas with no electricity grid, and safer than kerosene lamps. SALt also features a USB port that can be used to charge mobile phones or other electrical devices. If everything goes according to plan, Mijeno believes the product should be available on the market in 2016.

 

Ik wil er 1 of misschien wel 2, iig een heel goed idee.

 

( alinea's samengetrokken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Toverlevingsdrang

 

Heb je toevallig ook al gevonden of ze al te koop zijn en waar?

 

 

Nope, ben de vid pas net tegengekomen en heb gelijk door gepost naar dit forum, ik weet nu op dit moment nog net zoveel als jij, laat je vooral niet tegenhouden door het gewoon te posten als je die informatie eerder opduikt als ik ( zeer waarschijnlijk).

 

Groet

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de website :) http://www.salt.ph/

 

En bij de FAQ staat:

Where can I buy the lamp?

We do not have a physical store. We will try, however, to accommodate each of your orders to the best we can online. We are a very young startup trying to scale our business to cope up with the demand. Meanwhile, you can send in your full name and email address to receive updates.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waanzinnig goed als het echt werkt, maar nu ben ik nieuwsgierig geworden. Hoe werkt het nu precies???

 

 

Volgens mij deden we dit soort experimenten op de lagere school

 

Iets met https://nl.wikipedia.org/wiki/Anode en https://nl.wikipedia.org/wiki/Kathode

 

Dus gewoon de basis van een zinkbatterij

 

Dus ja, het zal echt wel werken, en zeker met de LED lampjes van tegenwoordig

Vroeger (shit, ik word oud) moest je er eens stuk of 6 parallel en 2 in serie over elkaar zetten om een lampje te kunnen laten oplichten, met een LED zal het een stuk eenvoudiger gaan.

 

Ik wil de boel niet verpesten, maar volgens mij kan je beter 2 stukjes draad solderen aan 1 stuk zink, en 1 stuk koper.

Stop dit in iets van een zuur of een zout (een citroen of sinaasappel, of gewoon in een bakje zout water) en je heb exact hetzelfde effect.

 

Maar koop dan gewoon een knijpkat bij de action voor 1 euro, want de energie die je dan met een paar knijpbewegingen opwekt zal vermoedelijk groter zijn dan deze "techniek"

 

Edit:

hier nog een link over een citroenlampje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij deden we dit soort experimenten op de lagere school

 

Goede uitleg Martin.

Ik vraag me ook af hoe uniek en nieuw dit is.

Wat wel goed is is dat iemand er iets mee gedaan heeft.

Ik had vroeger, inderdaad we worden oud, een klokje had dat op hetzelfde principe werkte. Twee potjes met elektroden en dan één vullen met water en de andere met zout water.

 

Het zou me niets verbazen als aliexpress of conrad ze nog kan leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De batterij zou ook op grote schaal moeten werken. Twee jaar geleden hebben deze jongens de Jan Terlouw Innovatieprijs gewonnen:

http://www.drten.nl/zeezout-batterij/

 

Een milieuvriendelijk alternatiief voor de metaal accu's tegen veel lagere kosten (€100 per kWh aanschaf). Eerder dit jaar heb ik contact gehad met de ontwerper hiervan maar helaas zit het nog steeds in een experimenteel stadium. Ik zag met de oude gierput van ca. 100.000 liter op ons terrein wel mooie mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij deden we dit soort experimenten op de lagere school

 

 

Ik wil de boel niet verpesten, maar volgens mij kan je beter 2 stukjes draad solderen aan 1 stuk zink, en 1 stuk koper.

Stop dit in iets van een zuur of een zout (een citroen of sinaasappel, of gewoon in een bakje zout water) en je heb exact hetzelfde effect.

 

 

ik eet de citroen liever op tijdens de SHTF :-)

maar de lamp werkt dus op een glas water en 2 eetlepels zout

zou het dan ook gewoon op zeewater werken? of moet je voor deze lamp dan een extra kilo zout kopen om zeker te zijn, en mag het dan met vuil water...wie gaat het allemaal testen? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...