Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
ET phone home

Regulering voor crowdfunding

Recommended Posts

De banken zien dat er aan hun marktaandeel gesnoept wordt door crowdfunding. Nu willen de banken hier regulering voor.

Terwijl crowdfunding werkt met "echt" geld van particulieren en bedrijven. Echt plaats ik hier tussen aanhalingstekens: ik bedoel dat dit niet net geschapen is door fractioneel bankieren, zoals de traditionele banken doen, maar al echt verdiend is door die particulieren en bedrijven. Het blijft natuurlijk echt voorzover fiat geld echt kan zijn, niet meer en niet minder.

Zie hier de link naar het artikel in het financiele dagblad:

http://fd.nl/ondernemen/1128787/banken-waarschuwen-voor-risico-s-crowdfunding

Naar mijn mening willen de banken niks meer en niks minder als de uitstroom van geld van spaarders stoppen, immers: zolang dit op de bank staat kan de bank elke 1000 euro zo'n 12-25 keer uitlenen, terwijl ze de spaarder op een vrij opneembare spaarrekening zo'n 0.7-0.9% rente betalen, en voor een spaardeposito van 10 jaar slechts 1% (bij de ABN Amro).

De hypocrisie druipt weer van de Nederlandse Vereniging van Banken af: ze hebben een dikke vinger in de pap als het op het opstellen van regelgeving mbt henzelf aankomt, en gaan nu ook jammeren voor regelgeving voor alternatief financieren.

Het wordt al schaduwbankieren genoemd, alsof het hier om iets gaat wat het daglicht niet zou kunnen verdragen. Terwijl we het gewoon over projectvoorstellen/leningaanvragen hebben waar de investeerder zelf kan beslissen of die het project ziet zitten of niet.

Als ik mijn geld bij ABN Amro vastzet kan ik niet zelf beslissen welke, en hoe grote risico's hiermee genomen worden.

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik kan het artikel niet lezen omdat ik niet ben ingelogd maar de titel zegt toch wel iets anders dan de titel hier.

Banken waarschuwen voor risico's crowdfunding

Ach ja, dat is standaard wanneer je het niet van de alternatieven kan winnen. De ander gaan afkraken en naar beneden halen om jezelf beter te doen lijken is heus geen onbekende in de wereld. Sterker nog, er worden hele haatcampagnes gefinancierd.

Zolang de banken nog niet daadwerkelijk hun wensen doordrukken is er nog niks aan de hand.

Deze post delen

Ik kan het artikel niet lezen omdat ik niet ben ingelogd maar de titel zegt toch wel iets anders dan de titel hier.

Ach ja, dat is standaard wanneer je het niet van de alternatieven kan winnen. De ander gaan afkraken en naar beneden halen om jezelf beter te doen lijken is heus geen onbekende in de wereld. Sterker nog, er worden hele haatcampagnes gefinancierd.

Zolang de banken nog niet daadwerkelijk hun wensen doordrukken is er nog niks aan de hand.

De titel is misleidend, past niet echt bij de toon van de boodschap in het artikel.

Ik ben het niet met je laatste zin eens: de banken zijn dus al een lobby gestart om hun wensen door te drukken, dus er is al wat aan de hand. Naar mijn mening is het nu tijd om tegengas te geven tegen de banken.

En als je dan vraagt wat ik er aan gedaan heb: ik ben per mail in discussie met de twee platforms via welke ik investeer in crowdfunding projecten.

Deze post delen

Gast Jim90

Goh stel je voor dat mensen individueel kunnen bepalen in welk idee/project ze hun eigen geld investeren... Dat KAN natuurlijk niet

Probleem is dat zowel de banken als overheid er bij gebaat zijn om crowdfunding aan te pakken, of er in ieder geval flink belasting over te heffen.

Deze post delen

De titel is misleidend, past niet echt bij de toon van de boodschap in het artikel.

Ik ben het niet met je laatste zin eens: de banken zijn dus al een lobby gestart om hun wensen door te drukken, dus er is al wat aan de hand. Naar mijn mening is het nu tijd om tegengas te geven tegen de banken.

En als je dan vraagt wat ik er aan gedaan heb: ik ben per mail in discussie met de twee platforms via welke ik investeer in crowdfunding projecten.

True, nou in dat geval is er dus iets aan de hand. Maar met regulering komen ook nieuwe vormen van inkomsten en gaat van alles uiteindelijk toch achter de rug om werken.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...