Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel "Preppers" zijn eigenlijk geen preppers maar ??


Gast

Aanbevolen berichten

Iedereen prept op zijn eigen manier en naar zijn eigen situatie. Iedereen bepaalt zijn eigen opsec, ik ken zat mensen die niet naar een SC gaan of denken dat er alleen maar infiltranten en boomrukkers rondlopen. Zelf volg ik de middenweg en opsec geef ik graag op voor de mensen die ik inmiddels al heb mogen ontmoeten op verschillende SC's. Verreweg de meeste mensen zou ik zeker helpen als dat in mijn macht ligt. Met een beperkt groepje waarmee ik wat meer gelijkgestemd ben zou ik best kunnen overleven.

 

We kunnen gaan discussiëren wie wel en niet een prepper is en wellicht komen we dan uit op gasten die geen lid zijn maar wel het forum lezen en die in het geniep hun eigen plan trekken.

 

Ik herinner me nog die Amerikaanse gekken op TV die hun hele hebben en houden lieten zien, terwijl ze duizenden dollars in het preppen gestoken hadden. Die noemen zichzelf uiteindelijk ook preppers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Iedereen prept op zijn eigen manier en naar zijn eigen situatie. Iedereen bepaalt zijn eigen opsec, ik ken zat mensen die niet naar een SC gaan of denken dat er alleen maar infiltranten en boomrukkers rondlopen. Zelf volg ik de middenweg en opsec geef ik graag op voor de mensen die ik inmiddels al heb mogen ontmoeten op verschillende SC's. Verreweg de meeste mensen zou ik zeker helpen als dat in mijn macht ligt. Met een beperkt groepje waarmee ik wat meer gelijkgestemd ben zou ik best kunnen overleven.

 

We kunnen gaan discussiëren wie wel en niet een prepper is en wellicht komen we dan uit op gasten die geen lid zijn maar wel het forum lezen en die in het geniep hun eigen plan trekken.

 

Ik herinner me nog die Amerikaanse gekken op TV die hun hele hebben en houden lieten zien, terwijl ze duizenden dollars in het preppen gestoken hadden. Die noemen zichzelf uiteindelijk ook preppers.

 

Ik kan mij er voor een heel eind in vinden zoals je dit hierboven vermeld . Gelijk heb je .

Helaas was hier een tijd terug ook een Fotograaf die graag een stukje over preppers wou publiceren .

Waarom willen mensen zo graag laten zien dat ze van alles vergaard hebben . Waarom ??

En al helemaal als je voor jaren overleven hebt opgespaard / aangekocht / / gewecked / ingeblikt / en wat ik nog vergeten ben .

Waarom publiciteit :confused::confused::confused:

De redenen dat ik niet naar een SC ga is best wel Complex . Zou ik misschien wel willen maar toch :confused:

Ik ben gelukkig niet Para ... en heb ook geen Obsessieve gedachten ;) Alles is onder controle .

Mij valt helaas op ( Iets wat ik ook doe :o ) dat mensen zoveel laten zien en laten weten wat ze inmiddels weer aangekocht hebben .

En dan er niet bij nadenken dat dat zich wel eens tegen je zelf kan keren !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij er voor een heel eind in vinden zoals je dit hierboven vermeld . Gelijk heb je .

Helaas was hier een tijd terug ook een Fotograaf die graag een stukje over preppers wou publiceren .

Waarom willen mensen zo graag laten zien dat ze van alles vergaard hebben . Waarom ??

En al helemaal als je voor jaren overleven hebt opgespaard / aangekocht / / gewecked / ingeblikt / en wat ik nog vergeten ben .

Waarom publiciteit :confused::confused::confused:

De redenen dat ik niet naar een SC ga is best wel Complex . Zou ik misschien wel willen maar toch :confused:

Ik ben gelukkig niet Para ... en heb ook geen Obsessieve gedachten ;) Alles is onder controle .

Mij valt helaas op ( Iets wat ik ook doe :o ) dat mensen zoveel laten zien en laten weten wat ze inmiddels weer aangekocht hebben .

En dan er niet bij nadenken dat dat zich wel eens tegen je zelf kan keren !

 

Ik ken ook mensen die geen SC's bezoeken en hun kop onder het maaiveld houden, maar die wel 1 op 1 of soms in klein comité afspreken met andere preppers. Of contact via PM of email. Dat kan ik iedere "prepper" aanbevelen. Persoonlijk contact is toch anders dan het geleuter op een forum. Denk ook aan kennisoverdracht en samenwerking, dat werkt het beste face to face.

 

Mijn vrouw (geen prepper, wel hamsteraar) is 2x op een SC geweest en inmiddels kent ze een aantal preppers redelijk tot goed. Op de SC's zag ze 75% idioten, Nu ze een aantal mensen beter kent en het "preppen" beter begrijpt ziet ze nog maar 25% idioten, waarvan ik er één ben.:p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een waardeloze prepper :) Mijn voedselvoorraad beslaat momenteel 2 weken en verder heb ik wat basis items waar ik me enigszins mee zou kunnen redden, meer ook niet. Een BOB zou bij mij in elk geval goed draagbaar zijn, veel zit er niet in de tas.

 

Waarom ik hier ben is kennis. Sommigen heb ik al kunnen verblijden met mijn PDF archief en zelf prop ik gewoon mijn hele hoofd vol met kennis. Veel draagbaarder en zeker een stuk goedkoper. Ik heb nog wel wensen maar voor elk ding moet ik flink sparen en daarom denk ik er ook heel goed over na voor ik iets aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een waardeloze prepper :) Mijn voedselvoorraad beslaat momenteel 2 weken en verder heb ik wat basis items waar ik me enigszins mee zou kunnen redden, meer ook niet. Een BOB zou bij mij in elk geval goed draagbaar zijn, veel zit er niet in de tas.QUOTE]

 

Ik heb gelukkig wat overgewicht, dus past er meer in mijn nieuwe tas.:p

 

Screenshot_2015-11-11-07-59-34-1.jpg.a433728ef6d9670e75c7b6cea1d4bc7b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een waardeloze prepper :) Mijn voedselvoorraad beslaat momenteel 2 weken en verder heb ik wat basis items waar ik me enigszins mee zou kunnen redden, meer ook niet. Een BOB zou bij mij in elk geval goed draagbaar zijn, veel zit er niet in de tas.

 

Waarom ik hier ben is kennis. Sommigen heb ik al kunnen verblijden met mijn PDF archief en zelf prop ik gewoon mijn hele hoofd vol met kennis. Veel draagbaarder en zeker een stuk goedkoper. Ik heb nog wel wensen maar voor elk ding moet ik flink sparen en daarom denk ik er ook heel goed over na voor ik iets aanschaf.

 

haha, heel herkenbaar. wat ik in mijn hoofd heb vind ik heel erg belangrijk. daarom ben ik hier! om nóg meer in dat koppie te proppen. gratis en voor niks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen 'prepper' althans niet volgens dit forum en dat vind ik ook. Maar ik ben nog altijd meer prepper dan de rest van Nederland.

Waarom ik dan dagelijks op dit forum kijk? Met name het wereld nieuws vind ik erg interessant. Verder zijn prep vaardigheden ook erg interessant en word ik langzaam en zeker ook steeds meer een soort van prepper...

 

Waar men hier voor op moet passen is de praat over goud en zilver. Dat is voor criminelen echt interessant.

Ik denk niet dat iemand jou zal opzoeken omdat je een fles lampenolie en wat blikken hebt.

En... dit is een erg leuk en dynamisch forum ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator... sprookjesdorp..? Denk het niet, ook hier wonen vreemde snoeshanen die ik niet op m'n erf wil hebben, maar het zijn gelukkig net de naaste buren en hun buren enz. die het meest dunbevolkte stukje dorp vormen en die er wat ons betreft toe doen. Tenminste toe doen in de zin van dat dezen ondernemende types zijn die de handen uit de mouwen steken en goed bezig zijn. Achterbuurman denkt ook groot en heeft afgelopen week net 450 fruitboompjes geplant... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha. ik dacht eerst het gaat over mij?ik kom graag op SC en vind het eigenlijk gewoon een kampeerweekend. zeg boyscout. ik heb een firesteel en wat potten en pannen. verder ben ik vooral een armchair prepper. ik heb wat eten op voorraad en elektrisch kacheltje en innimini aggregaat. Oja en heel wat jerrycans met water. ik schaar mij niet onder de die-hard preppers maar probeer me wel voor te bereiden op enig onheil. daarnaast hoop ik natuurlijk aansluiting te vinden onder gelijk gezinden in geval van nood. en tja wie ik op dat moment wel en niet kan vertrouwen zie ik dan wel. mensen zullen op dat moment zowel positief als negatief anders reageren dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat vraag ik mij eigenlijk af .

IK denk dat er best wel een ( misschien wel groot ) aantal zijn die dit slechts aangeven als weg naar .

En dan bedoel ik oa Deelnemen aan SC's of actief of gedeeltelijk op de Achtergrond, maar zich eigenlijk helemaal niet druk maken om wat er zoal kan gebeuren .

Ze Preppen dus niet maar zien oa zulke SC's of Forums alleen maar als geplant uitje met een doel . Nou is er dus vanuit mijn visie en vermoedelijk Velen hier v niets mis met zo'n SC of wat voor Forum of bij een komst dan ook .

Deze mollen Ze hebben vermoedelijk een makkelijke babbel en komen redelijk normaal en vertrouwd over .

 

Ook het verder contact hebben met personen gerelateerd aan oa dit Forum doet hun dus in werkelijkheid niets .

Het gaat hun om het de losgepeuterde Info , het dus vergaren van Namen van personen en hun bezittingen . Misschien Catalogiseren ze het wel in de vorm van , waar zit wie en wat hebben ze .

 

Als ik het goed begrijp heeft de topic starter het over 'Mollen'

mensen die (hier op het forum) lief en aardig tegen je doen om maar éen enkele reden: je in het geval van een shtf situatie te beroven van jouw met moeite bijeen gespaarde prep materialen, voedsel en water.

ja, dat is mogelijk....daarom is het handig dat je nergens aangeeft wát en hoeveel spullen je hebt.

 

Als ik eerlijk moet zijn moet ik vertellen dat ik nooit over zo'n optie nagedacht had. ik ben wel eens naief en zie graag het goede in mensen.:p

 

Waar ik wél eens over nagedacht heb is hoe ver ik zou kunnen gaan om te overleven.

Als ik er eerlijk over na denk dan ja, ik zou bereid zijn om heel wat normen en waarden over boord te gooien. plunderen is dus een optie.

maar dat zal psychologisch een heel stuk moeilijker zijn bij 'die aardige meneer van het forum' want daar heb je een band mee.

daar vraag je eerder om hulp dan hem meteen te beroven...

dit zou dus een héle goede reden zijn om aardig te zijn tegen je mede forum leden;)

 

het enige wat helpt tegen die miserabele mollen is carbid of een buks. daar rekende mijn vader ze vroeger mee af.:cool:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dochter zei toen ze mijn voorraad zag:"Leuk idee, maar als de honger grootschalig toeslaat, dan heb je zo groepen plunderaars die deur na deur de mensen beroven en erger. In een rijtjes huis maak je geen kans, hoor!"

Tja, best nuchter hoor.

Er zijn wel wat maatregelen voor te treffen denk ik. Goed om over na te denken.

@!EVA! Carbid? spectaculaire oplossing! :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertel het aan niemand meer en bespreek het ook niet meer met familieleden.

Ze zijn destijds allemaal gewaarschuwd door mij en dat ik ze dan niet wil en kan zorgen.

 

Maar soms ben ik wel is bang dat er dan na 2weken vele bekende en onbekende voor mijn deur staan omdat ze weten dat er dan wat te halen valt.

En hoe hou je die dan buiten de deur!?

 

En dan heb ik het nog niet eens over de staatspolitie die dan ook ff langs kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertel het aan niemand meer en bespreek het ook niet meer met familieleden.

Ze zijn destijds allemaal gewaarschuwd door mij en dat ik ze dan niet wil en kan zorgen.

 

Maar soms ben ik wel is bang dat er dan na 2weken vele bekende en onbekende voor mijn deur staan omdat ze weten dat er dan wat te halen valt.

En hoe hou je die dan buiten de deur!?

 

En dan heb ik het nog niet eens over de staatspolitie die dan ook ff langs kan komen.

 

You're doomed ;)

 

Meer samenwerken is de oplossing, alleen ga je dat niet trekken idd.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@sunnysuzanna Ja, knallend of niet;)

ff zonder gekheid, mijn vader gooide in elke molshoop een klein klompje carbid met een beetje water.

ze schijnen niet van het gas die eraf komt te houden. opblazen wil niet echt;)

als de mollen naar lucht kwamen happen.....ja, daar was de buks voor...

 

het is ff off topic, maar ik heb behoorlijk last van een enorme mol in mij tuin. Ik zou hem graag verjagen, dus thx voor de tip ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat vraag ik mij eigenlijk af .

IK denk dat er best wel een ( misschien wel groot ) aantal zijn die dit slechts aangeven als weg naar .

En dan bedoel ik oa Deelnemen aan SC's of actief of gedeeltelijk op de Achtergrond, maar zich eigenlijk helemaal niet druk maken om wat er zoal kan gebeuren .

Ze Preppen dus niet maar zien oa zulke SC's of Forums alleen maar als geplant uitje met een doel . Nou is er dus vanuit mijn visie en vermoedelijk Velen hier v niets mis met zo'n SC of wat voor Forum of bij een komst dan ook .

Deze mollen Ze hebben vermoedelijk een makkelijke babbel en komen redelijk normaal en vertrouwd over .

 

Ook het verder contact hebben met personen gerelateerd aan oa dit Forum doet hun dus in werkelijkheid niets .

Het gaat hun om het de losgepeuterde Info , het dus vergaren van Namen van personen en hun bezittingen . Misschien Catalogiseren ze het wel in de vorm van , waar zit wie en wat hebben ze .

 

Ik start dit onderwerp al naar gelang een recente gebeurtenis . OP een markt trof ik iemand ( Naam onbekend ) en die kocht wat spullen bij mij die ik net voor zijn neus weg gekocht heb / had .

Voor iets meer nam hij het van mij over .

Na een kort gesprek over oa preppen gaf ie aan dat ie nog liever Mensen met een huis vol met beroofde dan zelf een kapitaal uit zou gaan geven aan .

Hij vond namelijk bepaalde dingen te duur en onzinnig om al het geld in te steken . Als de nood aan de man is zijn er geen wetten ! vermelde hij .

 

Gaat hier gevaar vanuit ?? Weet ik niet . Maar ergens zette dit Typetje mij toch weer aan het denken :confused:

 

Ik heb nu geen zoekfunctie gebruikt of er een gerelateerd Topic is , zo ja dan verwijder het maar @moderators

 

Ook had ik dit misschien totaal anders kunnen of moeten verwoorden , helaas ! zo ging het door mijn warhoofd en zo heb ik het ook verwoord ;):o

 

Het zinnetje 'als de nood aan de man is dan zijn er geen wetten' werkt twee kanten op hé. Compleet lamlendig worden geslagen als dief valt tegenwoordig onder het 'inbrekersrisico' of 'risico' van het vak en daar vallen plunderaars bij mij ook onder want je kan niet plunderen zonder eerst in te breken.

 

Verder, naarmate je zoveel waarde in huis hebt dat plunderaars het op je gaan voorzien dan heb je al zoals die vreemde snuiter zei 'kapitalen' uitgegeven. Ik neem aan dat toch een aanzienlijk daarvan wordt beschermd op een zodanige manier dat het op zijn minst gelegenheid plunderaars geen kans geeft. En zo wel, er zijn voldoende mogelijkheden om je op (geheel legale) manier te beschermen indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zinnetje 'als de nood aan de man is dan zijn er geen wetten' werkt twee kanten op hé. Compleet lamlendig worden geslagen als dief valt tegenwoordig onder het 'inbrekersrisico' of 'risico' van het vak en daar vallen plunderaars bij mij ook onder want je kan niet plunderen zonder eerst in te breken.

 

Verder, naarmate je zoveel waarde in huis hebt dat plunderaars het op je gaan voorzien dan heb je al zoals die vreemde snuiter zei 'kapitalen' uitgegeven. Ik neem aan dat toch een aanzienlijk daarvan wordt beschermd op een zodanige manier dat het op zijn minst gelegenheid plunderaars geen kans geeft. En zo wel, er zijn voldoende mogelijkheden om je op (geheel legale) manier te beschermen indien nodig.

 

Gewoon zorgen voor een 'voorraad' die semi-verstopt zit welke je dan aan plunderaars kan 'geven' als ze je overvallen. Je echt voorraad heb je dan nog steeds :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zinnetje 'als de nood aan de man is dan zijn er geen wetten' werkt twee kanten op hé. Compleet lamlendig worden geslagen als dief valt tegenwoordig onder het 'inbrekersrisico' of 'risico' van het vak en daar vallen plunderaars bij mij ook onder want je kan niet plunderen zonder eerst in te breken.

 

Verder, naarmate je zoveel waarde in huis hebt dat plunderaars het op je gaan voorzien dan heb je al zoals die vreemde snuiter zei 'kapitalen' uitgegeven. Ik neem aan dat toch een aanzienlijk daarvan wordt beschermd op een zodanige manier dat het op zijn minst gelegenheid plunderaars geen kans geeft. En zo wel, er zijn voldoende mogelijkheden om je op (geheel legale) manier te beschermen indien nodig.

 

Nou , helaas ! Een ding kun je vergeten . Als mijn Hond een Inbreker pakt achter op mijn kleine Erf dan ben zelfs ik strafbaar . Ja ook als er een Bordje hangt " Pas op Hond " .

Wanneer mijn Hond Losloopt heb ik al een probleem .

Twee jaar terug zijn er in 1 week verschillende keren mensen over de omheining geweest . In de Nacht . Schuur is getracht te Forceren en via de Gelukkig te kleine raampjes is ook getracht de deur te openen .

Honden lagen toen nog binnen . Ik heb hiervan geen aangifte gedaan maar wel navraag bij de Politie of ik op mijn erf een vorm van Bescherming mag aanbrengen .

IK mag niets en dan ook niets wat ook maar enige vorm van Letsel kan veroorzaken aanbrengen :confused:

WE hebben inmiddels een afgerichte Duitse Herder die ook zelf de deuren open kan . Nee niet via een sleutel gebruiken :)

Je komt er vanzelf achter hoe de wet daarover denkt wanneer een Dief / inbreker het lef heeft om aangifte te doen :)

Maar ja tijdens een SHTF en erger zijn er geen regels dus kan ik ( We ) en mag ( mogen ) wij van alles .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...