Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat als.....


Twan

Aanbevolen berichten

Hallo @frans81 , Ik snap je reactie, misschien ter overvloede, voor alle duidelijkheid: ik ben nu NIET bezig met denken aan zelfdoding, ik wil me erop preppen voor als de nood c.q. situatie niets anders toelaat, stel dat ISIS straks inderdaad overal door de straten gaat en iedereen vermoord, verkracht, martelt, etc. Juist DAN wil ik iets achter de hand hebben, dan heeft met iemand praten geen zin meer en is er ook niemand om mee te praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nooit over nagedacht tijdens een SHTF, wel als ik ernstig ziek zou worden. Er is één gouden survival regel. Bewaar je laatste ´kogel´ altijd voor jezelf.

 

Ik heb in mijn leven regelmatig keuzes moeten maken voor dieren in een bepaalde situatie. Mij is geleerd dat wanneer je van dieren houdt, je ook bereid moet zijn het leven van een dier te beëindigen ook al hou je zielsveel van het dier. Nu is dat bij een dier een stuk gemakkelijker dan bij een mens. En laat staan jezelf. Dat vergt veel moed, dan wel wanhoop. Probeer jezelf maar eens flink pijn te doen. Dat is vrijwel onmogelijk omdat je hersenen aansturen dit niet te doen.

 

Lastig, lastig dit. Ik zou mijn leven zomaar opgeven voor mijn gezin, maar om er zelf uit te stappen pff. In mijn familie en kennissenkring heb ik dat wel een keer of 4 meegemaakt en dat is vaak niet te begrijpen met logica.:eek:

 

Toch een goeie discussie dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Damios , Hmm jij hebt inderdaad je portie meegemaakt, goed dat je er uit bent gekomen, ik geloof ook wel dat een mens door tegenslag sterker KAN worden, dit zal niet voor iedereen gelden maar ik denk wel de meeste.

Maar mijn ergste SHTF voorstelling is geen oorlog, ziektes, monetair maar dat de hele Moslim wereld tegen westerse mensen keert, als dat gebeurd (en ik heb genoeg gelezen en gezien waardoor ik denk dat het kan) wil ik niet mijn vrouw verkracht zien o.i.d. Daarvoor dit onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is heel simpel....ik wil niet dood. dus ga ik door tot het gaatje.

honger, dorst, pijn, verdriet, verkracht worden...allemaal heel erg, maar ook allemaal te overleven.

wat ik niet goed aankan is wanneer de mensen waar ik van houd pijn (in welke vorm dan ook) hebben.

maar zelfs dan zou ik nog steeds alles doen om ze te helpen.

gaat dat niet en is de situatie uitzichtloos ja dan....dan zou ik het overwegen.

maar ik ben een optimist....

wel een goed draadje voor mensen die er nooit over nagedacht hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is heel simpel....ik wil niet dood. dus ga ik door tot het gaatje.

honger, dorst, pijn, verdriet, verkracht worden...allemaal heel erg, maar ook allemaal te overleven.

wat ik niet goed aankan is wanneer de mensen waar ik van houd pijn (in welke vorm dan ook) hebben.

maar zelfs dan zou ik nog steeds alles doen om ze te helpen.

gaat dat niet en is de situatie uitzichtloos ja dan....dan zou ik het overwegen.

maar ik ben een optimist....

wel een goed draadje voor mensen die er nooit over nagedacht hebben.

 

Hallo Eva ,

 

Een pluspunt voor wat betreft het Positief zijn en optimistisch .

Maar in jou rijtje van .. staat wel een heel gevoelig iets " Verkracht worden "

Heb je al eens Vrouwen gesproken die verkracht zijn geweest ?

Heb je al eens mee gekregen hoe hun levens er uitzien na die Heel aangrijpende gebeurtenis ( sen ) .

ER zijn er genoeg die van uit die Daad ( Ervaring ) het overleefd hebben . Maar er zijn er ook velen die in een Gigantisch zwart gat zitten .

Ja ze hebben het overleefd en toch kunnen ze geen leven meer opbouwen .

En vanuit dat belanden ze weer in een nieuw iets dat ze moeten overleven .

O ja zelfs aan zelfmoord gaan denken .. Iedere verkrachting is anders . ER bestaan ook zoiets als Beestachtige verkrachtingen , met veel geweld .

Zoiets iets overleven is Zwaar . Na zo'n gebeurtenis zijn relaties met partners er heel anders uit dan die van vrouwen die deze nare gebeurtenis nooit hebben meegemaakt .

Je leven kan een Hel worden na zoiets . Je vertrouwen in mannen kan zo'n deuk oplopen dat je nooit meer hersteld hiervan .

En dan al het andere nog wat erop je af komt .

In dat hele rijtje van wat je op genoemd heb geloof ik dat deze " honger, dorst, pijn, verdriet " te overleven zijn zonder dat je persee weer in een IK wil er niet meer zijn Fase terecht komt .

IK heb in het verleden een relatie gehad met een Vrouw die verkracht is geweest .

Maak je Borst maar nat wat er dan in een later stadium allemaal op je afkomt .

Verder ga ik hier niet op in . IK bedoel hiermee hoe ik dit zelf ervaren heb Destijds binnen deze Relatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Eva ,

ER zijn er genoeg die van uit die Daad ( Ervaring ) het overleefd hebben . Maar er zijn er ook velen die in een Gigantisch zwart gat zitten ..

 

Inderdaad, dat schrijf je goed. er zijn genoeg die het overleefd hebben. je hebt geen idee hoeveel.

en er zijn ontzettend veel die na zo'n vreselijke gebeurtenis zichzelf weer bij elkaar geraapt hebben en nu volkomen normaal functioneren.

vele malen meer dan de vrouwen die erin blijven steken.

 

Degenen die na zoiets niet sterk genoeg zin om uit dat zwarte gat te komen en hun leven erdoor laat beheersen....zijn die dan wel sterk genoeg om een shtf te overleven?

want ik denk dat een echte shtf wel eens veel erger kan uitpakken.

hoe snel je herstelt na vreselijke ervaringen kunnen dan wel eens bepalend zijn of je leeft of sterft.

 

ik weet het, wat ik zeg klinkt misschien wel wat harteloos maar ik ben ervan overtuigd dat mijn 'state of mind' me grotendeels in leven zal houden.

stel er komt een echte apocalyps, dan moet je kunnen omgaan met direct verlies.

vrienden en familie hebben het misschien niet gered, je totale toekomst is veranderd, je bent álles wat daarvoor gewoon was in een klap kwijt....

als het even tegenzit zul je honger, dorst, kou en pijn lijden. je zal dingen zien die onbeschrijfelijk zijn....

ben je niet sterk van geest, niet flexibel en een pessimist?...dan red je het niet.

dan maakt het echt geen donder uit hoeveel blikvoer je thuis hebt of hoe goed je jezelf kunt verdedigen.

een overlever zijn begint in je hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat schrijf je goed. er zijn genoeg die het overleefd hebben. je hebt geen idee hoeveel.

en er zijn ontzettend veel die na zo'n vreselijke gebeurtenis zichzelf weer bij elkaar geraapt hebben en nu volkomen normaal functioneren.

 

Degenen die na zoiets niet sterk genoeg zin om uit dat zwarte gat te komen en hun leven erdoor laat beheersen....zijn die dan wel sterk genoeg om een shtf te overleven?

want ik denk dat een echte shtf wel eens veel erger kan uitpakken.

hoe snel je herstelt na vreselijke ervaringen kunnen dan wel eens bepalend zijn of je leeft of sterft.

ik weet het, wat ik zeg klinkt misschien wel wat harteloos maar ik ben ervan overtuigd dat mijn 'state of mind' me grotendeels in leven zal houden.

stel er komt een echte apocalyps, dan moet je kunnen omgaan met direct verlies.

vrienden en familie hebben het misschien niet gered, je totale toekomst is veranderd, je bent álles wat daarvoor gewoon was in een klap kwijt....

als het even tegenzit zul je honger, dorst, kou en pijn lijden. je zal dingen zien die onbeschrijfelijk zijn....

ben je niet sterk van geest, niet flexibel en een pessimist?...dan red je het niet.

dan maakt het echt geen donder uit hoeveel blikvoer je thuis hebt of hoe goed je jezelf kunt verdedigen.

een overlever zijn begint in je hoofd.

 

Het aparte is dat mensen soms wel in een zwart gat kunnen vallen in de huidige maatschappij, maar juist opleven bij een crisis.

Het gezegde "When the going gets tough, the tough get going", klopt naar mijn smaak dan ook niet.

 

Zelf al meerdere malen ervaren dat in een 'crisis' ik opsta en begin te knokken, maar de huidige wereldproblematiek, milieu, maatschappij, bureaucratie e.d. daar krijg ik soms ook een hopeloos gevoel door. Mijn vader heeft dezelfde ervaring in Nieuw Guinea opgedaan. Stoere sergeants die bibberend wegkropen en 'lamlulletjes' die ineens de meest gedurfde acties uitvoeren.

 

De huidige maatschappij en een SHTF zijn twee totaal verschillende situaties.

Het voorspellen wie bij een SHTF opstaat en wie wegkruipt in een hoekje, ik waag me er niet aan. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe uitzonderingen daargelaten natuurlijk....

er zijn ook mensen die vreselijke dingen hebben overleefd (schijnbaar) zonder al te veel kleerscheuren en dan bij de kleinste tegenslag kapot gaan.

en er zijn 'lulletje rozewaters' die alleen de juiste trigger nodig hebben....

 

trouwens...die 'stoere' mannen? dat zijn gewoon stiekem échte 'lulletje rozenwaters';):D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat schrijf je goed. er zijn genoeg die het overleefd hebben. je hebt geen idee hoeveel.

en er zijn ontzettend veel die na zo'n vreselijke gebeurtenis zichzelf weer bij elkaar geraapt hebben en nu volkomen normaal functioneren.

vele malen meer dan de vrouwen die erin blijven steken.

 

Degenen die na zoiets niet sterk genoeg zin om uit dat zwarte gat te komen en hun leven erdoor laat beheersen....zijn die dan wel sterk genoeg om een shtf te overleven?

want ik denk dat een echte shtf wel eens veel erger kan uitpakken.

hoe snel je herstelt na vreselijke ervaringen kunnen dan wel eens bepalend zijn of je leeft of sterft.

 

ik weet het, wat ik zeg klinkt misschien wel wat harteloos maar ik ben ervan overtuigd dat mijn 'state of mind' me grotendeels in leven zal houden.

stel er komt een echte apocalyps, dan moet je kunnen omgaan met direct verlies.

vrienden en familie hebben het misschien niet gered, je totale toekomst is veranderd, je bent álles wat daarvoor gewoon was in een klap kwijt....

als het even tegenzit zul je honger, dorst, kou en pijn lijden. je zal dingen zien die onbeschrijfelijk zijn....

ben je niet sterk van geest, niet flexibel en een pessimist?...dan red je het niet.

dan maakt het echt geen donder uit hoeveel blikvoer je thuis hebt of hoe goed je jezelf kunt verdedigen.

een overlever zijn begint in je hoofd.

 

IK heb jou inmiddels een Pm gestuurd !

Voordat ik reageerde op jou Tekst was dat ( Een PM sturen als reactie op ) ook al mijn eerste gedachte :):(

Heb ik helaas niet gedaan .

Jammer dat jij sommige dingen zelf al hebt mogen ervaren .

Toch een Sorry / excuses op de door mij geplaatste en op onwetendheid gebaseerde reactie .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...