Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water protocol


anonimoes

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het kan best veel langer dan 3 dagen duren voordat men beseft dat een epidemisch uitpakkende ziekte veroorzaakt wordt door vervuild drinkwater. Er zijn diverse biologsche wapens denkbaar die in water lang genoeg overleven om vanuit onze kraan ons te besmetten.

Mensen komen met micro-organismen die infectieziekten veroorzaken (ziekteverwekkende bacteriën, virussen en protozoë parasieten) in aanraking door besmet drinkwater te drinken, waterdruppeltjes in te ademen en zich te wassen of te baden in besmet drinkwater.

Dus douche/bad/tandenpoetsen kan fout aflopen met besmet water...

 

Het is de goedkoopste manier voor een terroristische aanslag: https://nl.wikipedia.org/wiki/Biologische_oorlogvoering

 

Het verraderlijke van een onaangekondigde biologische aanval is dat de gevolgen in eerste instantie lijken op die van een natuurlijke epidemie. “Stel dat iemand op Schiphol slechts een paar mensen met het ebolavirus besmet,” zegt Philip van Dalen, “dan heb je een paar dagen later ebola in alle delen van de wereld.” Pas langzaam wordt duidelijk dat de epidemie onnatuurlijk hoge vormen aanneemt en komt de gedachte aan een biologische aanval op. Het biowapen als sluipmoordenaar. “We moeten het gevaar niet overdrijven, maar wel serieus nadenken over detectie en bescherming.”

http://www.kennislink.nl/publicaties/biowapens-de-dodelijke-kant-van-levenswetenschap

 

Er is mee gedreigd door IS/Daesh. In Parijs worden de waterzuiveringsinstallaties beveiligd.

Het is logisch om rekening te houden met een dergelijk scenario...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Water, zeker bronwater in flessen is echt jaren en jaren houdbaar. Ik zou niet eens durven zeggen hoe lang wel niet. Koel en donker bewaren,. maar dat geldt voor veel zaken.

Dus scoor een partij bronwater en je zit heel lang goed.

 

Minstens 20 jaar, heb het zelf getest:

 

http://preppers.nl/forum/threads/11657-THT-*Juni-1994*-Bar-Le-Duc-sodawater?highlight=water

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus duidelijk, water in glazen flessen...eigenlijk onbeperkt houdbaar. En dat is ook logisch, water onder de grond zit er wel duizend(en) jaren en is gewoon te drinken.

Glazen flessen noem ik omdat er tegenwoordig meer en meer rare zaken aan PET-flessen worden gelinkt, niet helemáál kosher zal ik maar zeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus duidelijk, water in glazen flessen...eigenlijk onbeperkt houdbaar. En dat is ook logisch, water onder de grond zit er wel duizend(en) jaren en is gewoon te drinken.

Glazen flessen noem ik omdat er tegenwoordig meer en meer rare zaken aan PET-flessen worden gelinkt, niet helemáál kosher zal ik maar zeggen...

 

nja,.. toch tot de dop weg rot :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een oplossing zou kunnen zijn elke ochtend een fles water te tappen, daar wat dunne bleek in de druppen en dat te gebruiken tot je het nieuws hebt kunnen checken?

Het gaat TS er toch om dat hij wil voorkomen 'slecht' water te drinken zonder dat hij er erg in heeft :D

 

Zeer juist gezien! Als je water dat een gevaarlijk pathogeen bevat (biologisch wapen) gebruikt voor de bereiding van voedsel tot ca 100 'C dan is ook dit pathogeen kapot. Douchen of tandenpoetsen met dit water is gevaarlijjker.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer juist gezien! Als je water dat een gevaarlijk pathogeen bevat (biologisch wapen) gebruikt voor de bereiding van voedsel tot ca 100 'C dan is ook dit pathogeen kapot. Douchen of tandenpoetsen met dit water is gevaarlijjker.

 

Veel gifstoffen (alsmede virussen) gaan ook kapot bij hogere temperaturen, waterfilters bestrijden alleen bacteriologische verspreiding.

Kernoorlog effecten kunnen zelfs regenwater tijdelijk ondrinkbaar maken, voor filters, koken of dunne bleek (zeoliet dan nog een optie wellicht?).

 

Een watervoorraad (Hoe klein of groot ook) en kennis van hoe het zit met water in welke omstandigheid dan ook, is cruciaal voor iedere overlever. Vooral wanneer opties zijn opgedroogd en je besluit risico's te nemen.

 

Met een waterfilter kun je vers regenwater (zelfs bij een nucleaire gebeurtenis een kwestie van weken) sowieso filteren tot veilig drinkwater. Dunne bleek, onmisbaar en het kost bijna niets. Alleen niet heel lang houdbaar. (In hun kunststof verpakking na twee jaar al grote afname volume/actieve stof). Koolfilters hebben tijd nodig en zijn snel uitgewerkt, eveneens kostbare zaak om voor te preppen.

 

Dus je maakt keuzes.

 

Als je hoort dat je drinkwater vergiftigd is door een 'aanval', dan drink je elders! De kans dat ik tot de eerste slachtoffers van een directe aanval behoor is klein, daarom kies ik voor kennis, opslag, filters, bleek, brandstof om water te koken, actieve kool, kaliumpermanganaat, zandfilters, grondwater, smeltwater, levende beken/kanalen/vijvers/plassen, etc.

 

Ik ben wel ontzettend blij dat er waterfilters zijn die je momenteel in het buiten gebeuren prima helpen. Vroeger (15 jaar geleden!) was er niet zoiets dus koken, tabletten of bleek waren de opties. Liever water met bleek dan gekookt, maar het is allebei niet te zuipen. (Als het je primaire drank is). Waterfilter en ledlicht, twee meest belangrijke ontwikkelingen voor buitensport/bushcraft/overleven.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg een water protocol waarbij ik elke dag een jerrycan (of 2) vul uit de kraan en water van 3 dagen oud gebruik.

Het doel is eventuele besmetting via het water te voorkomen omdat tegen die tijd het nieuws al zal berichten van een aanslag op de watervoorziening.

 

Jullie gedachtes hierover?

Is 3 dagen 'vertraging' genoeg? (letop ik heb het niet over 3 dagen nood rantsoenen maar enkel nog kraanwater van 3 dagen oud drinken).

Heeft een (bio)chemische aanval op het water gevolgen voor wassen/tandenpoetsen?

 

Mijn mening: Veel moeite voor niks. Bij een vervuiling of bewuste aanslag op het waternet wordt het niet of nauwelijks binnen 72 uur opgemerkt. De incubatietijd is van belang. Als IS wil dat we ons de tering poepen, dan zal dat wel even duren.

 

Koop een waterfilter en veel flessen water. En val je gezin er niet mee lastig ;-)

 

Maar ik heb wel respect voor je denkwijze. Be prepared.

 

Grt.,

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel gifstoffen (alsmede virussen) gaan ook kapot bij hogere temperaturen, waterfilters bestrijden alleen bacteriologische verspreiding.

Kernoorlog effecten kunnen zelfs regenwater tijdelijk ondrinkbaar maken, voor filters, koken of dunne bleek (zeoliet dan nog een optie wellicht?).

 

Een watervoorraad (Hoe klein of groot ook) en kennis van hoe het zit met water in welke omstandigheid dan ook, is cruciaal voor iedere overlever. Vooral wanneer opties zijn opgedroogd en je besluit risico's te nemen.

 

Met een waterfilter kun je vers regenwater (zelfs bij een nucleaire gebeurtenis een kwestie van weken) sowieso filteren tot veilig drinkwater. Dunne bleek, onmisbaar en het kost bijna niets. Alleen niet heel lang houdbaar. (In hun kunststof verpakking na twee jaar al grote afname volume/actieve stof). Koolfilters hebben tijd nodig en zijn snel uitgewerkt, eveneens kostbare zaak om voor te preppen.

 

Dus je maakt keuzes.

 

Als je hoort dat je drinkwater vergiftigd is door een 'aanval', dan drink je elders! De kans dat ik tot de eerste slachtoffers van een directe aanval behoor is klein, daarom kies ik voor kennis, opslag, filters, bleek, brandstof om water te koken, actieve kool, kaliumpermanganaat, zandfilters, grondwater, smeltwater, levende beken/kanalen/vijvers/plassen, etc.

 

Ik ben wel ontzettend blij dat er waterfilters zijn die je momenteel in het buiten gebeuren prima helpen. Vroeger (15 jaar geleden!) was er niet zoiets dus koken, tabletten of bleek waren de opties. Liever water met bleek dan gekookt, maar het is allebei niet te zuipen. (Als het je primaire drank is). Waterfilter en ledlicht, twee meest belangrijke ontwikkelingen voor buitensport/bushcraft/overleven.

 

Dank ook voor deze nuttige post.

Ik heb een Sawyer, alleen ik haal daar momenteel niet alle te gebruiken water doorheen.

 

Is de algehele conclusie dat ik niet moet miepen en uit de kraan moet drinken en pas actie moet ondernemen als er iets mis is?

Het nieuws zie ik altijd als eerste dus als me dat gaat helpen is dat verzorgd.

Daarnaast drink ik en vrouw eerst lauw water, kids echter niet. die hangen soms al aan de kraan voor ik wakker ben.

 

dus "mijn gezin er niet mee lastig vallen" lijkt me wat onzinnig. Dan ga ik zelf ook weer gewoon uit de kraan drinken. Kunnen we allemaal tegelijk de superebola krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank ook voor deze nuttige post.

Ik heb een Sawyer, alleen ik haal daar momenteel niet alle te gebruiken water doorheen.

 

Is de algehele conclusie dat ik niet moet miepen en uit de kraan moet drinken en pas actie moet ondernemen als er iets mis is?

Het nieuws zie ik altijd als eerste dus als me dat gaat helpen is dat verzorgd.

Daarnaast drink ik en vrouw eerst lauw water, kids echter niet. die hangen soms al aan de kraan voor ik wakker ben.

 

dus "mijn gezin er niet mee lastig vallen" lijkt me wat onzinnig. Dan ga ik zelf ook weer gewoon uit de kraan drinken. Kunnen we allemaal tegelijk de superebola krijgen.

 

Waar ik nu benieuwd naar ben; hoe lang duurt het voordat besmet water vanaf de bron je huis bereikt? Ik bedoel, de leidingen bevatten erg veel water. Wanneer komt de besmetting bij je huis? Uit je kraan? Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik nu benieuwd naar ben; hoe lang duurt het voordat besmet water vanaf de bron je huis bereikt? Ik bedoel, de leidingen bevatten erg veel water. Wanneer komt de besmetting bij je huis? Uit je kraan? Iemand een idee?

 

dat zal verschillen per gemeente en waar je in een gebied zit. ik heb me wat ingelezen in mijn regio. Amsterdam

Daar wordt op een aantal gebieden water gewonnen en gezuiverd. Dit gaat naar opslag (in de nacht) waar het uit wordt geleverd aan de klant. 's nachts maakt men meer dan er wordt verbruik en overdag net andersom.

Of het risico in die opslag ligt (dat is immers al schoon) en wat er daarna nog wordt getest / gefilterd is mij niet duidelijk.

 

Ik sta ook open voor alle info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zal verschillen per gemeente en waar je in een gebied zit. ik heb me wat ingelezen in mijn regio. Amsterdam

Daar wordt op een aantal gebieden water gewonnen en gezuiverd. Dit gaat naar opslag (in de nacht) waar het uit wordt geleverd aan de klant. 's nachts maakt men meer dan er wordt verbruik en overdag net andersom.

Of het risico in die opslag ligt (dat is immers al schoon) en wat er daarna nog wordt getest / gefilterd is mij niet duidelijk.

 

Ik sta ook open voor alle info.

 

Ik ook. In Brussel was er de afgelopen dagen sprake van dat men een aanslag vermoedde op het waternet met biochemische wapens. Het lijkt mij dat de eerste liters uit de kraan thuis nog veilig moeten zijn. Ik zal eens gaan Google'en.

 

Kan me niet voorstellen dat "de overheid" hier geen scenario voor heeft... But then again...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me niet voorstellen dat "de overheid" hier geen scenario voor heeft... But then again...
Nederland slecht voorbereid.

Ter Horst wees erop dat de overheid zich na een ramp eerst richt op slachtoffers en gedupeerden die zichzelf niet kunnen redden. Anderen moeten er rekening mee houden dat ze uren of dagen op zichzelf aangewezen zijn. Ter Horst zei dat mensen moeten weten dat de overheid niet altijd in staat is hen de eerste 24 uur na een ramp te helpen. (leuk artikel met onze enige echte eigen Prepshop eigenaar)

 

 

 

Nederland-slecht-voorbereid-op-watersnoodramp

 

De minister werkt aan een ambitieus nieuw programma dat Nederland klaar moet maken voor een rampscenario. Er komt volgend jaar onder meer een concreet evacuatieprogramma waarop inwoners per gebied kunnen zien wat ze moeten doen en waar ze heen moeten.

(dat ze eraan werkt, betekent dus ook dat zoiets er niet is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...