Ga naar inhoud
GENEGEERD

De juiste schoenen


firefighter

Aanbevolen berichten

Ik liep op magnum kisten waar ik binnen 5km al blaren in kreeg. Bepakking van ong 25kg met heupband.

Heb toen ondanks de blaren een kilometer of 30 / 35 gelopen op de eerste dag.

 

mijn advies: week 1 : 3x 5

week 2 : 2x 10

week3: 3x 10

week 4 : 2x 10 met rugzak

week5: 3x 10 met rugzak

week 6: 2x 15 met rugzak

enz enz enz

 

dit alles ter voorkoming van overbelasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En met welke sokken liep je? Goede sokken zijn belangrijker dan je denkt. Door het opnemen van transpiratievocht houden ze je voeten droog, wat blaren en andere huidirritaties voorkomt. Daarnaast dragen ze bij aan de schokdemping, wat het draagcomfort van je wandelschoenen nog beter maakt. Goede sokken zijn bv Falke, maar de buitensportwinkel heeft meer goede wandelsokken. Informeer er eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En met welke sokken liep je? Goede sokken zijn belangrijker dan je denkt. Door het opnemen van transpiratievocht houden ze je voeten droog, wat blaren en andere huidirritaties voorkomt. Daarnaast dragen ze bij aan de schokdemping, wat het draagcomfort van je wandelschoenen nog beter maakt. Goede sokken zijn bv Falke, maar de buitensportwinkel heeft meer goede wandelsokken. Informeer er eens.

 

je kunt ook halverwege nieuwe sokken aantrekken.

 

NB: na het lopen, eventjes in een bak met koud water gaan staan. Dit hardt je voeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 35 km loopt en je hebt op 5 km al blaren is halverwege de wandeling beetje te laat.

Maar natuurlijk kan je andere sokken aandoen. Of bij de pauze even schoenen uit, sokken uit en laten drogen op je schoen. Uit laten dampen.

 

Lijkt me sterk dat je na 5 klikken al natte poten hebt... maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit...:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me sterk dat je na 5 klikken al natte poten hebt... maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit...:)

 

Dat schreef hij toch?

 

Ik liep op magnum kisten waar ik binnen 5km al blaren in kreeg. Bepakking van ong 25kg met heupband.

Heb toen ondanks de blaren een kilometer of 30 / 35 gelopen op de eerste dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Cowboy laarzen, (best prijzig) vanaf 150,-. Een goede manier om ze snel in te lopen is om met de laarzen een half uurtje in bad te gaan zitten met lauwwarm water, Daarna goed laten drogen en eenmalig behandelen met detnol ivm schimmels. Misschien werkt dit ook met andere lederen schoenen om ze snel goed te laten zitten.

Om de twee jaar laat ik een nieuwe zool eronder zetten kost afhankelijk van de maat tussen de 45,- en 55,- en ze zijn weer als nieuw. Vanaf 2007 plezier van en draag ze om de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cowboy laarzen, (best prijzig) vanaf 150,-. Een goede manier om ze snel in te lopen is om met de laarzen een half uurtje in bad te gaan zitten met lauwwarm water, Daarna goed laten drogen en eenmalig behandelen met detnol ivm schimmels. Misschien werkt dit ook met andere lederen schoenen om ze snel goed te laten zitten.

Om de twee jaar laat ik een nieuwe zool eronder zetten kost afhankelijk van de maat tussen de 45,- en 55,- en ze zijn weer als nieuw. Vanaf 2007 plezier van en draag ze om de dag.

 

Het Topic is begonnen met deze vraag ; " Dus nu mijn vraag, wat vinden jullie de ideale schoenen voor lange wandelingen met een zware bepakking? "

 

 

Rugzak met een normale 15 Kgm op je nek :o Mooi de natuur in en het losse zand . En plots moet je rennen voor ( weet ik veel ;) ) . En dan kom je erachter dat ze toch niet zo handig zijn :)

Dat is maar een voorbeeld van een alledaags iets en als je toevallig ergens voor moet rennen . Ook voor een trektocht met bepakking zijn Cowboy laarzen een Hel . en zorgen voor letsel .

 

Het is goed bedoelt maar helaas niets voor Topic Starter :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn volgend avontuur in het buitenland,vandaag mijn nieuwe stapbottinnen aangehad om in het bos hout

te zagen.Gisteren met de oude stappers natte voeten.Oude zijn 28 jaar oud,nog gekocht in Zwitserland.

Dus vandaag lekker warme voeten,nog zo enkele dagen en ze staan perfect naar mijn voeten.

Het zijn Altberg bottinnen.Kosten 170pond.

En ja ze moeten dienen voor een tocht met zware bepakking in de bergen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Frans81, Rennen met een zware bepakking is natuurlijk sowieso niet handig.

Cowboylaarzen waren vroeger bedoelt voor duurzaamheid en lange tochten waar de wegen slechts uit zand bestonden.

Daarbij heeft de iets hogere hak achterop een corrigerende werking waardoor het je rug rechter maakt en dit het dragen van de last ten goede komt.

Voor al het andere raad ik u de rocket-boots F4 aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Ik heb sinds dit jaar een paar prachtige Meindls Vakuum gekocht, had hier al meerdere goede verhalen over gehoord. Tijdens een SC in de Ardennen heb ik deze meegenomen om in te lopen....werd uiteindelijk een hike van zo'n 15-17 km samen met @NielsAchterhoek , prachtige dag en een schitterende hike overigens. Heb de tocht op mijn nieuwe Meindls gelopen zonder een centje pijn, geen blaren of iets, ze zaten gelijk fantastisch, een aanrader wat mij betreft.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rataplan Zelf ook een paar jaar geleden Meindls gekocht en inderdaad een heel fijn merk, en als ze goed onderhouden worden gaan ze ook lang mee. Loop in verband met mijn werk ook gemiddeld 10/15 km per dag dus daar heb ik toen ook meindls voor aangeschaft, liep eerder op grisport werkschoenen maar kon die om 9/10 maanden nieuwe halen omdat ze op waren.
Eerder liep ik altijd op m90 kisten en heb ik ook nog magnums gehad, maar de keuze die ik nu gemaakt heb stap ik letterlijk en figuurlijk niet snel van af.

 

hbbba32002_7071_03_int_nl.jpg

Meindl Woodwalker Pro 93642-01.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Rataplan zei:

@CMFC1988 die bovenste is dat de Island versie? Daar heb ik ook een paar van , erg fijn voor op verharding en/of halfverharding. Voor in de polder vind ik ze te stug en daarom de Vakuum voorkeur voor dat type terrein.

De bovenste is de Meindl Performance GTX en die daaronder is de Woodwalker S3 met stale neus gebruik ik als werkschoen/zaagschoen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rataplan, dat was een mooie tocht vond ik, en zeker voor herhaling vatbaar!
Kan binnenkort ook wel, maar is hier wat off-topic :P.

Wat betreft de juiste schoenen vind ik ook moeilijk.

Qua schoenen waar ik een flink stuk op kan lopen heb ik nu de Lowa Rennegade huppeldepup, maar die zijn niet van leer en vind ze voor het lompe baggerwerk minder geschikt.

Ik moet wel zeggen dat ze echt ongelooflijk fijn lopen!

Voor het survival / bagger werk, dus zeg maar waar ik een tocht deels in de regen mee kan lopen en door de modder kan baggeren heb ik een paar

Meindl M1's overgenomen van @frans81 laatst.

Deze zijn nu bij de schoenmaker voor een hakverhoging.

Over het model ben ik wel te spreken, had ze toen in Zweden ook aan, alleen die waren een maat te klein waardoor ik soms pijn had.

Maar ik begrijp toch goed dat de Island Pro's ook gewoon Meindl M1's zijn, alleen de M1's hebben dichte ogen voor de veters?

aangepast door NielsAchterhoek
Spelfouten hersteld.
  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vele schoenen vind ik niet prettig lopen.

Herenschoenen is vaak de wreef anders als van damesmodellen.

Nadeel is dat ik buiten een grote maat voor vrouwen hebt (43) heb ik ook nog eens een brede voet waardoor je maar weinig keuze hierin hebt en zijn bijvoorbeeld Meindl's te krap voor mij.

Inmiddels heb ik zo een maand geleden eindelijk weer een hele fijne wandelschoen gevonden die prettig zitten, goede ondersteuning en waar ik lange afstanden op kan lopen.

namelijk de Skechers outdoor ultra.

https://www.officeshoescee.com/shoes-skechers-boots-ooutdoor-ultra-adventures/20214

 

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...