Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Roel

De wereld raakt vol

Recommended Posts

Hoe je het ook wendt of keert, onze planeet is gewoon aan het vol raken.

We kunnen wel net doen alsof dat niet zo is, we krijgen immers nog steeds kinderbijslag, maar de waarheid laat zich zo langzamerhand niet langer onder het tapijt vegen.

Ik hoorde een paar dagen geleden een meneer op de radio spreken die vertelde dat je e.e.a mooi kon vergelijken met een bacterie in een petrieschaaltje.

Eerst heb je er eentje, maar al snel raakt je schaaltje vol met al maar uitbreidende bacteriën.

Wij zijn net zo, door onze ongebreidelde groei raken we nu aan de grenzen van wat nog mogelijk en leefbaar is.

We zijn er nog niet helemaal van doordrongen, tenminste, de overheden doen hun uiterste best om ons onwetend te houden.

Zie hoe het in de natuur gaat, overbevolking wordt altijd afgestraft met ziekten en plagen en dat zal onder mensen niet anders zijn.

En dan maakt het niet uit of er een veredeld vogelgriepje aan komt waaien of dat we ons onderling afmaken, maar iets gaat er gebeuren.

Ik denk dat preppen nog veel harder nodig is dan we soms wel denken, tegelijk met kleinschalig werken aan off grid wonen, moestuinieren, dieren houden en oude ambachten beoefenen. (Bv whiskey stoken, het moet ook leuk zijn) :o

Ik ben geen doemdenker, eerder een doendenker, maar ik begin het gevoel te krijgen dat het er over niet al te lange tijd, paar jaar, om gaat spannen en dan kun je maar beter heel goed voorbereid zijn.

Ik weet dat het niet altijd gemakkelijk te realiseren is, maar wie kan, verhuis naar het platteland.

Ook dan is het geen garantie op een goede afloop, maar allicht dat de kansen iets beter liggen.

Het petrieschaaltje is bijna vol en dan heb je het gedonder.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De enige rede waarom wij op deze planeet kunnen leven is omdat het allemaal in balans is.

Als het uit balans raakt dan wordt het toch weer in balans gebracht. En of het nou honger, God, Pest, Aids, Griep, SARS, uitgeputte aarde of wat dan ook heet vroeg of laat dan wordt het allemaal weer gebalanceerd en aangezien wij op dit moment inderdaad met teveel mensen onze aarde zijn en uitputten zullen wij wel eens aan de beurt kunnen zijn.

Deze post delen

Uiteindelijk zal de groei van de wereldbevolking stoppen bij ongeveer 11 miljard, volgens professor statistiek Hans Rosling in de uitleg die hij geeft bij Lubach, zie http://preppers.nl/forum/threads/12755-Vluchtelingen-Asielzoekers-reden-voor-versneld-preppen?p=396661&viewfull=1#post396661

Nu is 11 miljard nog bijna 4 miljard meer dan er nu al zijn en hoe de wereld dit aankan is mij ook nog niet duidelijk, maar die groei is niet onbeperkt.

Deze post delen

Je weet hoe het gaat Ray, je hebt kleine leugens, grote leugens en... je hebt statistieken....:D

Dat de groei niet onbeperkt is wil ik wel aannemen, al zal de reden voor die beperking nu net het onaardige kantje van dit verhaal kunnen zijn.

Trouwens jouw linkje verwijst naar de AAA status van Nederland...

Deze post delen

Je weet hoe het gaat Ray, je hebt kleine leugens, grote leugens en... je hebt statistieken....:D

Dat de groei niet onbeperkt is wil ik wel aannemen, al zal de reden voor die beperking nu net het onaardige kantje van dit verhaal kunnen zijn.

Trouwens jouw linkje verwijst naar de AAA status van Nederland...

De link is aangepast, wijst nu wel naar de juiste post. :)

Statistieken worden idd ook vaak misbruikt, maar het gaat lastig worden als je nergens onderzoek naar doet en je uitsluitend op alles op basis van 'gevoel' doet.

Deze post delen

Nu is 11 miljard nog bijna 4 miljard minder dan er nu al zijn en hoe de wereld dit aankan is mij ook nog niet duidelijk, maar die groei is niet onbeperkt.

Wist helemaal niet dat er nu al 15 miljard mensen zijn ;) Maar inderdaad zal het aantal stoppen ergens tussen 9 en 11 miljard. Ook een mooi filmpje hierover staat bij Ted.com

Deze post delen

Wist helemaal niet dat er nu al 15 miljard mensen zijn ;) Maar inderdaad zal het aantal stoppen ergens tussen 9 en 11 miljard. Ook een mooi filmpje hierover staat bij Ted.com

Ik denk dat je het verkeerd leest (of ik het onduidelijk schreef) :)

11 miljard is nog bijna 4 miljard minder dan de huidige 7+ miljard. (Max. komen er dus nog 4 miljard bij).

Deze post delen

Dank je voor de link, duidelijk filmpje. Maar goed, moslims of niet, we groeien dus de pan uit en het veredeld kippevirusje maakt het niet uit welk geloof je aanhangt...:D

• Leuk 1

Deze post delen

National geographic had hier een doemscenario van gemaakt met het programma aftermath. Hierin werd uitgezocht als de bevolking plots zou verdubbelen, van 7 naar 14miljard. Hier kwamen flink wat problemen door.

Deze post delen

Ik denk dat je het verkeerd leest (of ik het onduidelijk schreef) :)

11 miljard is nog bijna 4 miljard minder dan de huidige 7+ miljard. (Max. komen er dus nog 4 miljard bij).

11 miljard zijn er toch 4 miljard meer dan dan huidige 7 miljard? Ik snap wel wat je bedoeld maar zoals jij het schrijft, en dan zeker in de vorige quote, staat het andersom :)

Nu is 11 miljard nog bijna 4 miljard minder dan er nu al zijn

Deze post delen

11 miljard zijn er toch 4 miljard meer dan dan huidige 7 miljard? Ik snap wel wat je bedoeld maar zoals jij het schrijft, en dan zeker in de vorige quote, staat het andersom :)

Ah, ik zie hem! ;) (Mijn gedachten zijn wat meer met andere zaken bezig. :o)

Bedankt, zal het even aanpassen.

Deze post delen

Vol is vol? Dat ligt eraan. Er is ruimte zat. Zeker met behulp van techniek en wetenschap. Denk aan de zee.

En hoe zit het dan met de resources? :) Op de manier waarop we er nu mee omgaan, is 5 miljard al teveel.

Vol is vol is in mijn ogen eerder een gevoel, dan een realiteit.

Veel mensen klonteren samen op hoopjes om economische redenen;)

En dan krijg je al snel het gevoel: Vol is vol.

Ik vind dat offgrid leven meer aandacht verdiend.

Deze post delen

Ja goed, het zal stoppen ergens tussen 9 en 11 miljard... maar waar door? Toch niet omdat wij mannen er een knoopje in leggen...?

Het gaat niet prettig worden, dat is wat ik voorzie.

Deze post delen

Ja goed, het zal stoppen ergens tussen 9 en 11 miljard... maar waar door? Toch niet omdat wij mannen er een knoopje in leggen...?

Het gaat niet prettig worden, dat is wat ik voorzie.

Nou ja, indirect raak je hier wel een valide punt.

Het is momenteel wel zo dat vrouwen massaal aan de anticonceptie zijn, en die hormonen lekker uitplassen. Die hormonen komen dan weer in het water, en worden niet gefilterd of afgebroken door waterzuiveringstechnieken. En zodoende komen die hormonen dus van onder tot boven heel de voedselketen door, met, wat mij verteld is, het risico dat straks heel de boel dus vruchtbaarheidsproblemen krijgt.

Hoe reëel dat is weet ik om eerlijk te zijn niet, maar ik kan me wel voorstellen dat als die zooi niet afbreekt en zich op blijft stapelen je op den duur wel een probleem krijgt.

Los daarvan denk ik ook dat het wachten is op HET virus waar we geen middel tegen hebben, zeg maar the perfect storm qua dodelijkheid, besmettelijkheid en incubatietijd. Denk dat daar vrij weinig aan te doen is, en je alleen maar kan zorgen dat de kans zo klein mogelijk is dat jij en je geliefden ook besmet raken. Dat doe je mi door te zorgen dat je zo onafhankelijk mogelijk kan zijn van "de buitenwereld". Oftewel: preppen dus :)

Deze post delen

@Loreen., eindelijk... het antwoord... Pffff... wij mannetjes kunnen eindelijk lekker achterover hangen...biertje erbij...houtvuurtje. het is toch jullie schuld....:D

Deze post delen

@Loreen., eindelijk... het antwoord... Pffff... wij mannetjes kunnen eindelijk lekker achterover hangen...biertje erbij...houtvuurtje. het is toch jullie schuld....:D
Jagers...waar zijn ze gebleven...die goede oude tijd...

(ach ja, toen er nog maar één man was, noemde men dat het paradijs...voor hem ook trouwens, hij had géén schoonmoeder)

Deze post delen

Dat zijn nou net 2 punten waar dit tegen elkaar ingaat. Zelfvoorzienend leven en 11 miljard mensen.

Zelfvoorzienende gezinnen hebben veel meer ruimte nodig, als 11 miljard mensen zelfvoorzienend willen leven dan word het inderdaad snel te vol. 11 miljard mensen onderhouden kan best op deze aarde maar dat vraagt innovatieve manieren om voedsel en overige zaken op grote schaal te kunnen produceren.

Theoretisch gezien zou het wel kunnen. Voor het zelf verbouwen van al je groentes en voeding voor dieren (die je dan weer kan eten) heb je per persoon ongeveer 1000m2 aan grond nodig. Voor 11 miljard mensen kom je dan ongeveer uit op 11 miljoen vierkante km grond (11 miljard x 0,001Km2). De aarde heeft ongeveer 145 miljoen Km2 aan droog land (de rest is water), dus heb je ca 7,5% ((11/145)*100) van het landoppervlak nodig om alle mensen genoeg grond te geven. Ik betwijfel echter of er zoveel grond ook geschikt is om van te leven omdat een groot deel of te droog is, of bevroren of anders niet geschikt voor verbouwen van voedsel.

Deze post delen

Zeker als een zeer groot deel van de aanstaande bevolking geen zwienties mag eten en die beessies hebben gewoon minder ruimte nodig dan koe/geit/schaapbeesten... Tja..problems, problems...

Deze post delen

[mod] Graag niet ook dit draadje richting de allochtonen / vluchtelingen / islamieten discussie manoeuvreren en on-topic blijven. De discussie gaat over een te volle wereld. [mod]

• Leuk 1

Deze post delen

Die te volle wereld is een feit AWOL, ik geef alleen maar een vrolijke hint... want hoe je het ook bekijkt, het is wel waar wat ik noem....

Ik heb niets tegen moslims in het algemeen, heb vrienden onder hen, het zou dus niet in m'n hoofd opkomen om over hen iets lelijks te zeggen...

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...