Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

7 uur geleden, wandering neone zei:

ps bedankt om deze kritieken niet direct en eenzijdig aan te vallen, als ik initieel had gevreesd.

Ik ben er altijd al van overtuigd geweest dat de meeste mensen die nogal kritisch zijn op niet te noemen bepaalde niet westerse groeperingen in staat zijn diezelfde kritiek te uiten op de wel westerse groeperingen.

In mijn ogen... de mensheid is gewoon kut... al ben ik iemand die positief is ingesteld en nog altijd geloof dat de mens in weze goed is. Is de mens als samenleving daar op veel fronten erg ver van afgedwaald. Zelfs binnen het imo meest vredelievende geloof "het boedhisme" zie je dat dit gebeurd is.

Hiermee wil ik niet dit draadje gaan draaien naar een geloofstopic, dus laten we vooral verder in gaan op "het westen" waar dit draadje voor bedoeld is.

<mod> Indien er behoefte is om op deze stelling in te gaan, meld het even in je reactie, dan splits ik het topic ff af.</mod>

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
11 minuten geleden, Sterredag zei:

Ik ben er altijd al van overtuigd geweest dat de meeste mensen die nogal kritisch zijn op niet te noemen bepaalde niet westerse groeperingen in staat zijn diezelfde kritiek te uiten op de wel westerse groeperingen.

In mijn ogen... de mensheid is gewoon kut... al ben ik iemand die positief is ingesteld en nog altijd geloof dat de mens in weze goed is. Is de mens als samenleving daar op veel fronten erg ver van afgedwaald. Zelfs binnen het imo meest vredelievende geloof "het boedhisme" zie je dat dit gebeurd is.

Hiermee wil ik niet dit draadje gaan draaien naar een geloofstopic, dus laten we vooral verder in gaan op "het westen" waar dit draadje voor bedoeld is.

<mod> Indien er behoefte is om op deze stelling in te gaan, meld het even in je reactie, dan splits ik het topic ff af.</mod>

ben ik mee akkoord, ook met de stelling dat de mens in wezen goed is.

Het zit gewoon in diepgewortelde lagen van conditionering dat het probleem zit, lijkt me., steeds in een "mold" gestoken van meestal een dualistisch verdeel en heers conflictmodel, met symptoomtherapie als antwoord.

En sindsdien ik dit een beetje heb ingezien, valt eventuele woede weg tot vooral begrip, en het meer begrijpen van bepaalde situaties, zoals bvb

het midden oosten en zijn eindeloze conflicten,

terrorisme met onmenselijke omstandigheden als voedingsbron (nu ook merkbaar in afrika bvb), met altijd uitbuiting van het gegeven, want uiteindelijk gedirigeerd en gecontroleerd, van oorsprong tot zelfs de misbruik ervan als excuus tot meer controle in het westen en hun eigen burgers zelf,

de oneindig lijkende strijd tegen armoede,

misdaad,

tov het eenvoudige principe; dat er genoeg is voor iedereen, en ieders unieke bijdrage, mits elkeen een menselijke basis heeft ter persoonlijke ontwikkeling en leven, een surplus kan betekenen naar meer inzichten toe.

Maar natuurlijk is dit een brug te ver...stel je voor zeg, je eigen mening in vraag stellen ...

Veel kan je er jammer genoeg niet aan doen, tenzij op persoonlijk vlak er zo goed als mogelijk mee trachten mee om te gaan, zodat je zelf nog goed kunt slapen.

Want ieder, meer ethisch correct initiatief tot iets anders, is steeds weg gewalst door dezelfde conditionering ...door ons slaafse afhankelijkheid ervan.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...