Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
juist ja: "wij" hebben de oorlog gebracht naar Afghanistan, Iraq, Libie, Mali, enz, enz. Tig landen in puin, honderduizenden onschuldige burgerdoden, miljoenen op de vlucht. dat hebben wij op "ons" geweten. "wij" kozen voor die oorlogen, "wij" waren daar voorstander van. "wij" hebben keer op keer gestemd op partijen die de ene na de andere oorlog wilden in verre landen. het is toch onvoorstelbaar dat er ook nog maar één ziel op het CDA heeft gestemd nadat balkenende zo nodig (middels leugens nog wel) oorlogje moest voeren in Iraq, of op Groenlinks die kostte wat kostte naar Afghanistan moest. Of VVD die keer op keer vóór alle oorlogen en bombardementen was. En toch krijgen die oorloghitsers keer op keer stemmen. "WIJ' hebben om oorlog gevraagd. Keer op keer hebben we gekozen voor partijen die alsmaar oorlog wilden. Het is ontzettend kut voor die fransen die zijn omgekomen en hun families en geliefden, maar ik kots van die hypocrisie van politici, media en mensenmassa's die nu net doen alsof 120 dode fransen erger is dan 1,5 miljoen dode irakezen. Wij hebben keer op keer voor oorlog gekozen, en dat mag hoor, maar dan moet je wel beseffen dat er ook aan onze kant slachtoffers kunnen en zullen vallen. Wil je geen oorlogsslachtoffers? Simpel, dan had je geen oorlogen moeten beginnen! Wij zijn diverse oorlogen gestart, nu dus niet piepen hé!

de oorlog is al lang begonnen, door ONS......

Spreek lekker voor jezelf. Ik heb er niets mee te maken. Heb het dan over Nederlandse overheid. Dat is correct.

"Maar nu de premier zegt dat we in oorlog zijn, kan het OM gebruikmaken van een ander wetsartikel. Dat artikel zegt dat iemand die in tijd van oorlog steun verleent aan de vijand, of de Staat in tijd van oorlog benadeelt, ook als strafbaar kan worden aangemerkt."

"Het via een verordening verbieden van het hebben en verspreiden van ideeën op papier of via films"

Hiermee heb je gewoon je bevolking compleet onder controle. Als je het niet eens bent met "de Staat" kan je, puur en alleen daarom, opgepakt worden. Je hoeft niet eens wat gedaan te hebben, het hebben van "een idee" is al genoeg om je op te laten sluiten.

Het klinkt allemaal heel leuk, van die regels om "ons" te beschermen. Het kutte is alleen dat deze regels niet "ons", maar "de Staat" beschermen. En dat kan nogal vervelend uitpakken, als die staat op een gegeven moment besluit dat je aan de andere kant van de lijn staat.

Af en toe word ik banger van de mensen alhier dan van de mensen in Den Haag...

Wanneer je enkel met gelijkgestemden spreekt, dan verval je al snel in "oogklepdenken". Houd een open geest!

Het spijt me heel erg maar soms heb ik het idee dat men hier "doorslaat" in complotdenken. En wanneer dat dan ook nog eens 10 "likes" krijgt.... We hebben het hier over een "Oorlogswet" mensen, niet over een pak suiker... En dat heeft NIETS te maken met de uitspraak van Rutte dat we in oorlog zijn met terrorisme.

Kunnen we weer ff normaal doen hier?!

Enfin, mijn kop op het hakblok.

JB

Wanneer je enkel met gelijkgestemden spreekt, dan verval je al snel in "oogklepdenken". Houd een open geest!

Het spijt me heel erg maar soms heb ik het idee dat men hier "doorslaat" in complotdenken. En wanneer dat dan ook nog eens 10 "likes" krijgt.... We hebben het hier over een "Oorlogswet" mensen, niet over een pak suiker... En dat heeft NIETS te maken met de uitspraak van Rutte dat we in oorlog zijn met terrorisme.

JB

Bravo Johnny, hier heb je een punt. Zowel met het oogklepdenken als met complotdenken. Ik betrap mezelf erop dat ik ook niets meer geloof, of het nu gaat om de MSM of de Alternatieve Mainstream.

We worden gek gemaakt. De verdeel en heers tactiek werkt echt goed! :eek:

JB

Dat (en je hebt ook gelijk hoor!) of, het staat gewoon lomp omschreven. Het gaat hierbij om ideeën die tegen de democratie of diens structuur indruisen. Bovendien schijnt (naar wat ik heb vernomen van mijn vrienden kring) dat er nog wel onderscheid wordt gemaakt en lichte nuances in deze regels. Punt blijft, als de pleuris uitbreekt zijn wij Preppers de beste vorm burgers die het leger maar kan hebben. Misschien wat opstandig an sich, maar hé, wij hebben wel het knuddige voorwerk gedaan waardoor zij op been blijven nu. Waterfilters, goede EHBO kits, kennis van nuttige zaken (ook al is het soms maar een basis).

In elk geval, wordt vriendjes met het leger. Binnenkort gaan woorden worden verruild voor kogels.

Ik begin me toch wel steeds meer zorgen te maken, maar ook onder de bevolking onderling... De gemoederen lopen hoog op en men begint zich juist boos op elkaar te richten, dan baart mij ook zorgen.

Echter "vrees" ik wel voor een aanslag in Nederland, echter in hoeverre kun je er tegen preppen? De aanslagen worden waarschijnlijk in grotere steden uitgevoerd als ze komen, of op punten zoals havens, stations of vliegvelden. Het is nou echter niet zo dat als er in het westen van het land een aanslag komt mijn plaatselijke AH of LIDL dichtgaan hier in Overijssel. Preppen tegen een terroristische aanslag is nader inzien preppen tegen het einde. Want bij zo'n aanslag zijn er twee kanten, je overleeft het en life goes on, of je overleeft het niet. (of er moet op zo'n grote landelijke schaal een aanslag zijn)

Dit is niet disrespectvol bedoelt tegenover iemand die mensen verloren is of dit zelf heeft meegemaakt, echter is dit mijn visie.

Ik begin me toch wel steeds meer zorgen te maken, maar ook onder de bevolking onderling... De gemoederen lopen hoog op en men begint zich juist boos op elkaar te richten, dan baart mij ook zorgen.

Echter "vrees" ik wel voor een aanslag in Nederland, echter in hoeverre kun je er tegen preppen? De aanslagen worden waarschijnlijk in grotere steden uitgevoerd als ze komen, of op punten zoals havens, stations of vliegvelden. Het is nou echter niet zo dat als er in het westen van het land een aanslag komt mijn plaatselijke AH of LIDL dichtgaan hier in Overijssel. Preppen tegen een terroristische aanslag is nader inzien preppen tegen het einde. Want bij zo'n aanslag zijn er twee kanten, je overleeft het en life goes on, of je overleeft het niet. (of er moet op zo'n grote landelijke schaal een aanslag zijn)

Dit is niet disrespectvol bedoelt tegenover iemand die mensen verloren is of dit zelf heeft meegemaakt, echter is dit mijn visie.

Preppen hiervoor is inderdaad lastig, je kan drukke plekken of beter observeren. De kans dat je er inderdaad tussen staat is heel klein, en dan is het of afgelopen of life goes on, zoals je al zei.

Maar zodra er een aanslag gepleegd zal worden zal het zeer zeker niet de laatste zijn. Je kunt dus beter preppen voor de gevolgen hiervan zoals een eventuele oorlog in het westen.

Preppen hiervoor is inderdaad lastig, je kan drukke plekken of beter observeren. De kans dat je er inderdaad tussen staat is heel klein, en dan is het of afgelopen of life goes on, zoals je al zei.

Maar zodra er een aanslag gepleegd zal worden zal het zeer zeker niet de laatste zijn. Je kunt dus beter preppen voor de gevolgen hiervan zoals een eventuele oorlog in het westen.

Een heuse oorlog in het westen zie ik nog zo 1,2,3 niet gebeuren (sowieso niet binnen een jaar). Echter heb je wel gelijk met de aanslagen, als er 1 schaap over de dam is....

Preppen kan natuurlijk altijd nog! Extra voedsel , verband etc. kan nooit kwaad.

Verder over de 'oorlog': Mocht deze daadwerkelijk komen, met wat voor oorlog krijgen we te maken? Het lijkt me namelijk niet realistisch om lucht en artillerie aanvallen vanuit het midden oosten te verwachten. Boots on the ground word ook moeilijk, want we hebben onze eigen krijgsmacht / navo nog. Hoe denk jij hierover?

Alert dreiging voor aanslag in Nederland tussen 16-21 november.

https://terrorismemonitor.nl/alert-dreiging-voor-aanslag-in-nederland/

Is het nou oef of shit dat wij dan op 22 november naar een concert in Eindhoven gaan? Och ja, in België zal het wel niet veel veiliger zijn. Maar misschien toch nadenken over het weinige dat in mijn "uitgaanszakje" past.

Lees net weer ergens dat men bij dreiging, bij grote bijeenkomsten(voetbalwedstrijd,concert) juist rugtassen verbiedt.

Jaren geleden was er dreiging in London en daar waren alleen doorzichtige tassen toegestaan.

Toch even iets om als prepper aan te denken, passen de spullen die je me moet ook in je jas ofzo.

Als er echt oorlog komt lijkt mij dat de Westerse landen, in samenwerking met Rusland desnoods, IS toch zo overlopen? Of zie ik dat verkeerd? Is het niet zo dat wanneer "we" (de westerse landen) echt willen we IS zo klein hebben en dat het meer de internationale spanningen onderling zijn die dit tegenhouden? Omdat IS zich in meerdere landen bevind en iedereen hier wat over te zeggen meent te hebben. Rusland, Amerika etc

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Als er echt oorlog komt lijkt mij dat de Westerse landen, in samenwerking met Rusland desnoods, IS toch zo overlopen? Of zie ik dat verkeerd? Is het niet zo dat wanneer "we" (de westerse landen) echt willen we IS zo klein hebben en dat het meer de internationale spanningen onderling zijn die dit tegenhouden? Omdat IS zich in meerdere landen bevind en iedereen hier wat over te zeggen meent te hebben. Rusland, Amerika etc

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Even plat gezegd in verhouding, op aarde is zo'n 25% van de bevolking moslim. Een groot deel daarvan walgt net zo van IS als wij dus die vallen al af, maar zelfs al zou dus iedere moslim IS steunen en meevechten dan nog zijn er dus op elke moslim 3 niet-moslims. De verhouding in Europa is zelfs ~1 op 20. Op basis van die getallen zou IS dus inderdaad vrij snel van de kaart geveegd moeten kunnen worden...

Een aanval via watertransport..

Hoe krijg je een mega aantal slachtoffers?

Of(via computers) waterstanden beïnvloeden, via dijkendoorgangen, pompen onklaar maken en zo, meeste gaat via computer...hoog water maakt veel slachtoffers,denk oa aan rivierengebied eind januari1995.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...